Učitelj geografije se bo lahko odločil, da bo poleg pisnega preizkusa izvedel uro orientacije v naravi, otroci pa bodo dobili oceno iz geografije, slovenščine, matematike ... "Otrok lahko dobi dve, tri ali štiri ocene za dejavnost, ki jo je izvedel v šoli."
Datum
22. oktober 2025 07:00
Pravilnik o ocenjevanju znanja in napredovanju učencev v osnovni šoli, ki so ga na ministrstvu za vzgojo in izobraževanje objavili konec minulega tedna in je takoj stopil v veljavo, spreminja koncept preverjanja znanja. Prav tako razširja nabor načinov ocenjevanja znanja, uvaja možnost medpredmetnega ocenjevanja, zmanjšuje nujno minimalno število ocen in določa način zaključevanja ocene pri posameznem predmetu. Kakšnih sprememb se lahko nadejajo učenci, kaj lahko pričakujejo učitelji in kako na pravilnik gledajo v šolah?
Iz vsebine:
- Zakaj ocene 3, 3, 5, 5 ne dajo nujno iste zaključne ocene kot ocene 5, 5, 3, 3 in je zaključna ocena lahko 3, 4 ali 5?
- "Vendarle zaupam, da je večina učiteljev odgovorna in predana svojemu poslanstvu, kar pomeni, da ne bodo kar tako 'šenkali' ocen, kot radi rečemo. Včasih pridejo inšpektorji pregledat tudi, če so ocene previsoke. Če so nekje same petice, že nekaj ne more 'štimati' pri tem predmetu."
- "Odmikamo se od pisnega ocenjevanja in od strogo faktografskih stvari, obenem imamo pa vsi več možnosti za sodelovanje, komunikacijo, argumentacijo in sprejemanje. V ključni fazi otroci morajo pokazati določeno znanje, napredek."
Iz vsebine:
- Zakaj ocene 3, 3, 5, 5 ne dajo nujno iste zaključne ocene kot ocene 5, 5, 3, 3 in je zaključna ocena lahko 3, 4 ali 5?
- "Vendarle zaupam, da je večina učiteljev odgovorna in predana svojemu poslanstvu, kar pomeni, da ne bodo kar tako 'šenkali' ocen, kot radi rečemo. Včasih pridejo inšpektorji pregledat tudi, če so ocene previsoke. Če so nekje same petice, že nekaj ne more 'štimati' pri tem predmetu."
- "Odmikamo se od pisnega ocenjevanja in od strogo faktografskih stvari, obenem imamo pa vsi več možnosti za sodelovanje, komunikacijo, argumentacijo in sprejemanje. V ključni fazi otroci morajo pokazati določeno znanje, napredek."