Janja Bogataj: "Ko sem vrtec prevzela pred 21 leti, se mi je zdelo, da je bila funkcija ravnatelja ugledna, cenjena, spoštovana, prav tako delovno mesto vzgojiteljice oziroma vzgojitelja. Takrat so bila mnenja stroke prepoznana pri starših in v širši skupnosti."
Datum
8. oktober 2025 06:00
Ravnateljica Janja Bogataj je ob svetovnem dnevu učiteljev prejela najvišjo nagrado na področju izobraževanja - nagrado za življenjsko delo na področju predšolske vzgoje. Vrtec v Škofji Loki vodi že peti mandat, vpeta je v delovanje Skupnosti vrtcev Slovenije, ki jo je vodila med letoma 2017 in 2022 in takrat poskrbela za boljšo prepoznavnost področja predšolske vzgoje, ves čas pa je sodelovala tudi pri različnih projektih in sistemskih rešitvah. Vedno je bila odlična in spoštljiva sogovornica medijev, ko je predstavljala izzive, s katerimi se srečujejo v predšolski vzgoji. Tokrat smo se pogovarjali o spremembah v vrtcih in o tem, kakšni so današnji otroci in starši, pa tudi o poskusu odstavitve na podlagi anonimke, ki jo je doletela pred meseci.
Iz vsebine:
- Ko sem vrtec prevzela pred 21 leti, se mi je zdelo, da je bila funkcija ravnatelja ugledna, cenjena, spoštovana, prav tako delovno mesto vzgojiteljice oziroma vzgojitelja. Takrat so bila mnenja stroke prepoznana pri starših in v širši skupnosti.
- Zdaj, z vdorom tehnologije, se praktično vsak spozna na to področje, in se moramo boriti za to, da izpostavimo glavne poudarke, kaj so še otrokove pravice in do katere mere otrok mora biti samostojen, moramo mu to omogočiti oziroma mu dati priložnost.
- Otroci so mnogo manj samostojni. Včasih so, preden so šli v šolo, znali zavezati vezalke, nosili so čevlje na vezalke, danes se ukvarjamo s tem, kaj je leva in kaj desna, da otrok da pravo obuvalo na pravo nogo.
Iz vsebine:
- Ko sem vrtec prevzela pred 21 leti, se mi je zdelo, da je bila funkcija ravnatelja ugledna, cenjena, spoštovana, prav tako delovno mesto vzgojiteljice oziroma vzgojitelja. Takrat so bila mnenja stroke prepoznana pri starših in v širši skupnosti.
- Zdaj, z vdorom tehnologije, se praktično vsak spozna na to področje, in se moramo boriti za to, da izpostavimo glavne poudarke, kaj so še otrokove pravice in do katere mere otrok mora biti samostojen, moramo mu to omogočiti oziroma mu dati priložnost.
- Otroci so mnogo manj samostojni. Včasih so, preden so šli v šolo, znali zavezati vezalke, nosili so čevlje na vezalke, danes se ukvarjamo s tem, kaj je leva in kaj desna, da otrok da pravo obuvalo na pravo nogo.