“V makro oziroma širšem okolju otrok se seveda dogajajo številne stvari, ki so daleč od prijaznosti in otroci jih zanesljivo tako ali drugače slišijo - lahko so dovolj avtentične, lahko izkrivljene, ampak slišijo jih.”
Datum
11. oktober 2025 06:45
"Prijaznost je, da otrok razume, da ni edini in sam, ampak da so okrog njega še drugi ljudje, in to zelo različni. Pri otrocih so verjetno ključni drugi otroci, ki pa so lahko v svojih ravnanjih, v svojih pripovedovanjih, v svojem čustvovanju drugačni, kot so oni sami. Prijaznost je, da jih otrok kljub temu sprejme oziroma z njimi ravna - bolj kot prijazno - spoštljivo, kar pomeni, da jih upošteva," uvodoma ob letošnji temi Tedna otroka pravi razvojna psihologinja dr. Ljubica Marjanovič Umek. Otroke lahko naučimo prijaznosti z zgledom, z oblikovanjem okolja, v katerem živijo, ki pa ni vedno najbolj prijazno. Koliko se moramo z otroki pogovarjati o težkih temah, kot so vojne, nesreče in podobno, kar zasledimo v medijih?
Iz vsebine:
- “V makro oziroma širšem okolju otrok se seveda dogajajo številne stvari, ki so daleč od prijaznosti in otroci jih zanesljivo tako ali drugače slišijo - lahko so dovolj avtentične, lahko izkrivljene, ampak slišijo jih.”
- “Prav je, da z otrokom stvari razčistimo ravno zaradi tega, ker njihova prostorska in časovna dimenzija in razumevanje obeh niso taki kot pri starejših otrocih in odraslih in bi lahko nepojasnjevanje povzročilo tudi nepotrebne stiske.”
- “Pustiti otroke, da sami predelujejo težke teme, je zlasti za predšolske otroke neprijazno oziroma ni v podporo njihovemu razvoju.”
Iz vsebine:
- “V makro oziroma širšem okolju otrok se seveda dogajajo številne stvari, ki so daleč od prijaznosti in otroci jih zanesljivo tako ali drugače slišijo - lahko so dovolj avtentične, lahko izkrivljene, ampak slišijo jih.”
- “Prav je, da z otrokom stvari razčistimo ravno zaradi tega, ker njihova prostorska in časovna dimenzija in razumevanje obeh niso taki kot pri starejših otrocih in odraslih in bi lahko nepojasnjevanje povzročilo tudi nepotrebne stiske.”
- “Pustiti otroke, da sami predelujejo težke teme, je zlasti za predšolske otroke neprijazno oziroma ni v podporo njihovemu razvoju.”