Datum
10. november 2025 06:00
Pred 42 leti sta Slavoj Žižek in Rastko Močnik v kultnem zborniku Memento umori, pod katerega sta se podpisala kot urednika, zapisala, da so elementi detektivskega romana štirje: treba je imeti truplo, zločinca, ki je truplo proizvedel, na ravni zgodbe pa detektiva in okolico, kamor spadata lista osumljencev in prič. Zgodovina detektivskega romana je permutacija teh elementov - lahko jih obrnemo, pripovedujemo enkrat s perspektive detektiva, drugič s perspektive morilca ... S tem se je poskušal v svojem petem romanu Črepinja poigrati Mirt Komel.
V nadaljevanju preberite:
- Na kak način Črepinja združuje elemente postmoderne detektivke, akademskega romana in skrivnostnega romana.
- Kako skupina slovenskih študentov arheologije konča v alegoriji generacije, ujete med mitologijo in sodobnostjo.
- Zakaj Komel meni, da lahko kriminalka povsem dobro deluje tudi brez umora.
- Kako se slovenska noir scena primerja s skandinavsko in zakaj je ta žanr tam zacvetel.
- Katere tri pisateljice so del Komeljeve "velike trojke" in kako vplivajo na njegove romane.
- Kako zahtevna za branje sme biti kriminalka.
- Zakaj ima vsak klasični roman vse elemente detektivskega.
V nadaljevanju preberite:
- Na kak način Črepinja združuje elemente postmoderne detektivke, akademskega romana in skrivnostnega romana.
- Kako skupina slovenskih študentov arheologije konča v alegoriji generacije, ujete med mitologijo in sodobnostjo.
- Zakaj Komel meni, da lahko kriminalka povsem dobro deluje tudi brez umora.
- Kako se slovenska noir scena primerja s skandinavsko in zakaj je ta žanr tam zacvetel.
- Katere tri pisateljice so del Komeljeve "velike trojke" in kako vplivajo na njegove romane.
- Kako zahtevna za branje sme biti kriminalka.
- Zakaj ima vsak klasični roman vse elemente detektivskega.