Strokovnjak za letalstvo Julian Bray je za britansko televizijo Sky News spregovoril o današnji nesreči letala družbe Air India, ki je strmoglavilo kmalu po vzletu. Poudarja, da ni običajno, da bi najsodobnejše letalo strmoglavilo med vzletom. Medtem ko se v javnosti pojavlja veliko ugibanj, zakaj bi lahko prišlo do nesreče, je po njegovem mnenju treba preveriti tudi varnostni vidik tega poleta.
"Letala v teh časih letijo praktično sama, zato ne bi smelo biti težav pri vzletu, še najamnj pa pri dreamlinerju, ki ima razmeroma dobre rezultate," je povedal Bray in dodal, da dejstvo, da je pilot uspel zračni kontroli sporočiti težave, kaže na to, da se je posadka zavedala problema, še preden je prišlo do nesreče. Stran Flighradar24 poroča, da je letalo zadnji signal poslalo le nekaj sekund po vzletu.
Družba Boeing zadeve še ni komentirala.
Boeing 787 dreamliner je sicer širokotrupno letalo z dvema motorjema. Ta model je v 14 letih opravil več kot pet milijonov potovanj, piše na spletni strani proizvajalca.
Najhujše letalske nesreče v 21. stoletju
11. april 2018 - V strmoglavljenju alžirskega vojaškega letala na vojaškem letališču Boufarik, južno od prestolnice Alžir, je umrlo najmanj 257 ljudi.
31. oktober 2015 - Nad Sinajskim polotokom je kmalu po vzletu iz Šarm el Šejka strmoglavil airbus A321 ruske letalske družbe Kogalimavia. Umrlo je vseh 224 potnikov in članov posadke. Teroristična organizacija Islamska država je prevzela odgovornost za strmoglavljenje, napadla naj bi zaradi ruskega posredovanja v Siriji.
17. julij 2014 - V sestrelitvi letala družbe Malaysia Airlines MH17 nad vzhodno Ukrajino je umrlo 298 ljudi, večina Nizozemcev. Letalo je zadela raketa zemlja-zrak, ki naj bi jo izstrelili proruski uporniki, ki sicer krivdo zavračajo. V maju je mednarodni svet za civilno letalstvo (ICAO) krivdo za sestrelitev pripisal Rusiji.
8. marec 2014 - Boeing 777 malezijske družbe Malaysia Airlines, ki je bil z 239 ljudmi na krovu na poti v Peking, je izginil z radarjev kmalu po vzletu z letališča v Kuala Lumpurju. Domnevajo, da je letalo padlo v Indijski ocean, a doslej ga niso našli.
1. junij 2009 - V Atlantski ocean je v slabem vremenu strmoglavilo letalo družbe Air France airbus 330 na poti iz Ria de Janeira v Pariz. Umrlo je 228 ljudi na krovu. Večine trupel niso našli, tudi trup letala so našli šele po dveh letih.
7. julij 2007 - Med pristajanjem v Sao Paolu je strmoglavilo letalo brazilske družbe TAM Airlines. Umrlo je 199 ljudi, vseh 186 na krovu letala in 13 na tleh.
19. februar 2003 - Na jugu Irana je strmoglavilo iransko vojaško letalo ruske izdelave z 276 ljudmi na krovu. Letalo je izginilo z redarjev uro po vzletu, pred tem pa zaprosilo za pristanek zaradi slabega vremena.
25. maj 2002 - Letalo Boeing 747-200 družbe China Airlines je strmoglavilo v Tajvansko ožino, pri čemer je umrlo vseh 225 ljudi na krovu. Letalo, ki je bilo namenjeno v Hongkong, je razpadlo med letom približno 20 minut po vzletu iz Tajpeja.
12. november 2001 - Nad newyorško četrtjo Queens je nekaj minut po vzletu z letališča JFK strmoglavil airbus A300 na poti v Santo Domingo. Umrlo je 265 ljudi, od tega 260 na krovu letala in pet na tleh.
Hrvaški pilot: Preiskava bi lahko trajalo več kot eno leto
Za Jutarnji list pa je nesrečo komentiral izkušeni hrvaški pilot, ki je želel biti neimenovan, saj za kaj takega nima dovoljenja svojega delodajalca. Uvodoma je poudaril, da bodo morda izsledki preiskave znani šele čez nekaj mesecev, lahko pa bi trajalo celo več kot eno leto. Preiskovalci bodo po njegovih besedah vzrok iskali v tehničnih, proceduralnih in človeških napakah.
Glede na posnetek je ocenil, da že takoj na začetku nekaj ni šlo po ustaljenih predpisanih smernicah. Lahko pa je šlo za tehnično okvaro ali nekaj drugega. "Samo 14 odstotkov letalskih nesreč se zgodi med vzletom ali prvim vzpenjanjem," je povedal pilot.
Poudaril je še, da družba Air India, ki obstaja že 93 let, v zadnjih 15 letih uživa zelo visok ugled, precej večjega kot v preteklosti. Pojasnil je, da je imela družba zaradi različnih vzrokov, tudi terorističnih napadov nekoč slabši ugled, da pa je to zdaj popolnoma izginilo.
Dodal je še, da bo morala svoje pojasnilo dati tudi družba Boeing, ki je proizvajalka letala. Po njegovih besedah je širokotrupni boeing 737 dreamliner "tehnološko čudo". Šlo naj bi za najhitreje prodajano širokotrupno letalo, ki je v 14 letih prepeljalo preko milijarde potnikov.

