(PREGLED) Peti naslov za Verstappna ali prvi za McLaren po 17 letih?

Lovljenje nemogočega zaostanka, boj med moštvenima kolegoma in vzporednice z zgodovino. Dosedanji potek letošnje sezone formule ena je postregel z marsičim, toda videti je, da največja poslastica šele prihaja.

Oscar Piastri na novo zmago čaka že od konca avgusta. Pred tem jih je v tej sezoni nanizal sedem. 
Oscar Piastri na novo zmago čaka že od konca avgusta. Pred tem jih je v tej sezoni nanizal sedem. 
EPA
Datum 8. november 2025 06:00
Čas branja 4 min

Pričakuj nepričakovano je fraza, ki bi lahko dodobra opisala letošnjo sezono formule ena, in te še ni konec, kajti prehaja v sklepni del, ki bo, kot kaže, precej bolj napet kot v zadnjih treh letih. Zakaj torej pričakovati nepričakovano? Za naslov prvaka se štiri dirke pred koncem (Brazilija, Las Vegas, Katar in Abu Dabi) letošnje sezone bori prav toliko dirkačev. Da bi svoj prvi naslov osvojil Britanec George Russell, je praktično nemogoče, saj ostali trije konkurenti ne bi smeli več dirkati do konca leta, hkrati pa bi Mercedesov voznik lahko izgubil le eno samo točko. Ostanejo še vodilni Lando Norris, njegov moštveni kolega pri McLarnu, Oscar Piastri, ki zaostaja le za točko, in Max Verstappen, ki mora sicer nadoknaditi še 36 točk, če bi se želel na koncu veseliti še petega zaporednega naslova. Prav Nizozemec je letos že bil v povsem izgubljenem položaju, saj je ob koncu avgusta za takrat vodilnim Piastrijem zaostajal za 104 točke. Še toliko bolj je bilo vse skupaj videti prepričljivo, saj je po dveh desetletjih moštvo zapustil njegov dolgoletni vodja Christian Horner, ki je bil eden ključnih pri snovanju vseh uspehov Red Bulla.

Moštveno rivalstvo

Sledilo je kar nekaj zanimivih dirkaških koncev tedna. Že na Nizozemskem je Lando Norris odstopil manj kot deset krogov pred koncem dirke, ko se je njegov bolid enostavno ustavil sredi steze. V Bakuju je dirko v zaščitni ogradi sklenil Piastri, ki tako kot njegov moštveni kolega v Azerbajdžanu že po kvalifikacijah ni konkuriral za stopničke. Medsebojno prerivanje v enem izmed zavojev velike nagrade Singapurja bi se lahko končalo tako slabo, kot se je na veliki nagradi Kanade, ko je brez sprednjega krilca in posledično uvrstitve končal trenutno vodilni Norris.

Max Verstappen si lasti rekord za največje število zmag znotraj ene sezone, a zdaj so pred njim še častitljivejši.  
Reuters

Vrhunec je morda vse skupaj doseglo v Austinu pred dobrima dvema tednoma, ko sta se McLarna izločila že v prvem ovinku sprinta, medtem ko je njun glavni konkurent tisti konec tedna pobral najvišje število možnih točk. Vendar pa je Norris pomembno razliko dosegel z zmago na zadnji veliki nagradi Mehike, kjer je v preteklih letih izrazito prevladoval Verstappen, ki so mu rumene zastave ob koncu dirke vzele možnost, da bi se zavihtel na drugo mesto in osvojil tri dodatne točke v boju za naslov svetovnega prvaka.

Dirkači elitnega razreda se bodo ta konec tedna zbrali v Braziliji, tam jih v soboto čaka sprint in nato v nedeljo še dirka. Verstappen bo branil dve zaporedni zmagi na tej veliki nagradi, še posebej odmevna je bila lanska, ko je dirko začel s sedemnajstega startnega mesta in se na koncu kot prvi pripeljal čez ciljno črto. Nizozemec pa ne bo odvisen le od sebe, saj bi tudi v primeru, da bi do konca sezone beležil le še prva mesta, potreboval spodrsljaj ali celo dva obeh konkurentov. Sicer se zdi, kot da bi ta na trenutke naslov raje privoščila Red Bullovemu predstavniku kot pa drug drugemu, kar nekoliko spominja na rivalstvo med Nicom Rosbergom in Lewisom Hamiltonom izpred kakšnega desetletja.

Lando Norris
EPA

Bo Verstappen nasledil Raikkonena?

Če kaj, potem Verstappen vsekakor lahko računa na izkušnje iz preteklosti, leta 2021 je denimo na zadnji dirki v Abu Dabiju po nepredvidljivem spletu okoliščin, šele v zadnjem krogu prišel do naslova pred Hamiltonom, s katerim sta bila pred zadnjo veliko nagrado točkovno poravnana. McLarnova dirkača, ki še nimata nobenega naslova, v takšni situaciji še nista bila, kar bi lahko bila voda na mlin štirikratnega svetovnega prvaka, ki je v preteklosti že večkrat dokazal, da najbolje odreagira ravno v trenutkih, ko je tudi najbolj stisnjen v kot.

V primeru, da bi na zadnji dirki bili vsi trije omenjeni še zmeraj v igri za naslov, se to ne bi zgodilo prvič. Enako je bilo že leta 2007, ko je Kimi Raikkonen za točko po enem največjih povratkov v zgodovini tega športa prehitel ravno McLarnov dvojec, ki sta ga takrat tvorila Lewis Hamilton in Fernando Alonso. Če se bodo na koncu še peto leto zapored veselili v garaži rdečih bikov, potem bi to bil tudi največji točkovni povratek v zgodovini, in to konkreten, kajti trenutnega si lasti Sebastian Vettel, ki je leta 2012 nadoknadil 39 točk zaostanka za Fernandom Alonsom.

Max Verstappen
Reuters

Verstappen bo seveda tudi na lovu za ostalimi rekordi. Če bi mu na koncu dejansko uspelo, bi postal šele drugi v zgodovini po legendarnem Michaelu Schumacherju, ki bi osvojil pet zaporednih naslovov, medtem ko bi se Red Bull na večni lestvici izenačil z Mercedesom. Če bo na koncu slavil Piastri ali pa Norris, bi bil to šele prvi naslov za McLaren po letu 2008.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
252 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
39%
250 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
101 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
46 glasov
Skupaj glasov: 649