(SLOVENSKA PREMIERA) Ford Ranger PHEV: Za tiho vožnjo po mestu in delu na gradbišču

Ranger beleži že več kot 40 let prisotnosti na trgu in prvič v njegovi zgodovini so ga pri Fordu opremili s priključno hibridnim pogonom. Hkrati je ta tudi za nekaj tisočakov cenejši od izvedbe z dizelskim motorjem.

Ranger je po 40 letih obstoja zdaj tudi priključni hibrid.
Ranger je po 40 letih obstoja zdaj tudi priključni hibrid.
Peter Pirkovič
Datum 6. december 2025 06:33
Čas branja 3 min

Pri Fordu v zadnjem času močno krepijo svoj oddelek gospodarskih vozil. Pravzaprav bi lahko zapisali, da ga pospešeno elektrificirajo, saj je večina aktualnih modelov zdaj na voljo z električnimi motorji ali s priključno-hibridnim pogonom. Zadnja novost v paleti je prihod poltovornjaka rangerja z elektrificiranim bencinskim motorjem in baterijo, ki jo je možno polniti na domači vtičnici ali javni polnilnici.

Pod sprednjim pokrovom je vgrajen 2,3-litrski bencinski motor EcoBoost z 10-stopenjskim samodejnim menjalnikom, ob njem še 75-kilovatni elektromotor, v delu kesona pa so našli prostor za baterijo z zmogljivostjo 11,8 kWh, ki tovorni prostor zmanjša za nekaj prostorninskih litrov. Ko odpremo vrata kesona je opaziti manjšo grbino (31 mm v višino), kjer je dejansko prostor za baterijski sklop. Baterijo je mogoče preko posebne stranske vtičnice napolniti v manj kot štirih urah, kar pomeni, da je hitrost polnjenja le okrog tri kilovate.

Baterijski akumulator poln energije zmore rangerja na elektriko poganjati tovarniških 43 kilometrov, a bolj kot to bodo uporabniki izkoriščali možnost priklopa zunanjih električnih naprav. Sistem Power on Board je za doplačilo na voljo v dveh izvedbah. Uporabniki lahko izberejo šibkejšo možnost (2,3 kW), ki omogoča polnjenje denimo gorskih e-koles ali prenosnega hladilnika, zmogljivejša možnost (6,9 kW) pa je zasnovana za zahteve zmogljivejših porabnikov, kot sta mešalnik cementa in kotni brusilnik. Različica z večjo močjo ima v kesonu dve 15-amperski vtičnici, pri čemer vsaka od njiju zagotavlja moč 3,45 kW.

V notranjosti je najnovejši Sync 4A z 12-palčnim pokončnim zaslonom in digitalnimi merilniki. 
Peter Pirkovič

Čeprav ima na dnu kesona vgrajeno baterijo, se maksimalna obremenitev tovornega dela ne spreminja. Nanj tako lahko naložimo za skoraj 900 kilogramov tovora, prav tako pa je še vedno sposoben vleči tudi 3,5 tone težko prikolico. Elektrificirani pogonski sklop rangerja razvija več moči kot njegov dizelski brat. Skupna sistemska moč znaša kar 207 kW (281 KM), obenem pa ta razvija še do 697 Nm navora. Štirikolesni pogon ostaja klasično mehanski, ga je pa možno kombinirati z bencinskim, električnim ali hibridnim navorom. To bo vsekakor zanimiv preskus, ali zgolj elektromotor zmore suvereno premikati polno obteženega rangerja s tovorom na kesonu ali pripeto prikolico. Voznik lahko izbira med načini Normal, Eco, Sport, Slippery (spolzko), Tow/Haul (vleka), Mud/Ruts (blato/kolovoz) in Sand (pesek), pri čemer bo sistem prilagodil porazdelitev navora kolesom za najboljšo zmogljivost.

Keson sprejme 900 kilogramov tovora, ranger lahko vleče tudi 3,5-tonsko prikolico.
Peter Pirkovič

Ranger PHEV je v Sloveniji na voljo zgolj v različici Wildtrak, ki ima v potniški kabini vgrajen napreden informacijski sistem Sync 4A z 12-palčnim zaslonom, digitalno instrumentno ploščo, brezžičnim polnjenjem, ogrevanimi sedeži in volanom ter bogat nabor varnostnih tehnologij. Kupci imajo na voljo tudi številne dodatke za specializirano rabo. Kot že omenjeno na začetku, je ranger PHEV v Sloveniji na voljo za nekaj manj kot 60 tisoč evrov, kar je štiri tisočake manj od primerljivega rangerja z dizelskim motorjem. V primeru financiranja je nakup tega še za debelih 10 odstotkov ugodnejši. Obenem pri Fordu navajajo, da lastnik vozila na račun polnega izkoristka baterije in posledično nižje porabe letno privarčuje dobrih 800 evrov v primerjavi z dizelskim rangerjem. Proizvajajo ga v Fordovem obratu v Silvertonu v Južni Afriki, na mesec pa naj bi se zanj v Sloveniji odločilo vsaj 15 kupcev oziroma okrog 200 na letni ravni.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
37%
194 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
40%
209 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
78 glasov
Ne vem, me ne zanima.
8%
40 glasov
Skupaj glasov: 521