Odhod švedskega modnega velikana iz središča mesta se res lahko zdi kot zadnji žebelj v krsto oživljanja mariborskega mestnega središča. A lahko je tudi začetek nekega novega razmisleka, zakaj v mestu, ki kaže danes v vseh pogledih bistveno boljši utrip in podobo kot še nekaj let nazaj, recimo ni poslovalnic multinacionalk, tako značilnih za središče domala vsakega vsaj malce večjega mesta. Bil je McDonald's, bil je Nordsee, bil je C&A in od sobote dalje bomo rekli - bil je H&M. Ne bi sodili o vsebinski vrednosti posameznih blagovnih znamk, tudi ne o okoliščinah, zakaj o njih v središču Maribora govorimo v pretekliku, kajti poslovnih odločitev posameznih uprav pač ne gre soditi. Razen če so neizogibno povezane z okoliščinami lokalnega okolja. Pa v Mariboru ni razloga, da bi bile. Jasno pač je, da poslovanje multinacionalk krojijo številke v bilancah, ne pa sentiment do mestnega življenja. Gre pa vendarle za znamke, ki morda, kot kaže podoba vseh večjih mest, vsaj do neke mere definirajo tudi njihovo identiteto.
Maribor se nima česa sramovati - mestno jedro še nikoli ni bilo tako urejeno, kot je danes. Lent je z novima zasnovo in podobo ob Dravi, s katero ljudje v njem nismo živeli desetletja, končno približal mestu, da je pogosto pogovorno poimenovanje "mesto ob Dravi" zdaj končno odraz dejanskega stanja. Turistična bilanca Maribora beleži rekord za rekordom in verjetno ni obiskovalca, ki bi negodoval nad nedostopnostjo mestnega jedra z avtomobilom. Kot je to pač folklora pri domačinih. Pa čeprav je parkiranje v mestu danes urejeno bolj(e) kot kadarkoli. Je pa res - parkiranje stane. A to ni problem mesta. Če že, je to "problem" lastništva avtomobila. Pri nas pač velja - za avtomobil je, za zavarovanje in vinjeto tudi, za servise še nekako, za parkiranje pa ... zakaj neki že?! A taisti domačini onkraj meje čez parkiranje nikoli ne potarnajo, pa je tam urna postavka nekajkrat višja od te doma. Kakorkoli ...
Europark in njegova bližina središču mesta sta vsaj do neke mere osiromašila ponudbo v mestu, predvsem vseskozi brezplačno parkiranje je problem, ki v mestu ustvarja še dodaten vakuum ponudbe in povpraševanja. To je na žalost to, kar sicer floskulam, da "se v center ne da priti", "da ni parkirnih mest", da "je neprijetno prazno", daje nekaj teže. A to, da ni parkirnih mest, in dejstvo, da ni brezplačnih parkirnih mest, ni eno in isto.
Predvsem vsakršno dogajanje v mestu postavi na laž vse siceršnje trditve - da mesto ni dosegljivo in da mesto ne živi. Je torej Maribor postal predvsem dogodkovno mesto, ne pa mesto dnevnega utripa? Gradec je lep primer tega, kako ljudje čutijo mesto, z njim živijo, ga celo cenijo. Predvsem sobotni odhod v mesto je dogodek, veleblagovnica Kastner & Öhler je mesto srečevanja, druženja, meščanskih doživetij - in tudi nakupov. In cona za pešce je polna. Saj res - bi se torej po odhodu H&M v mesto lahko vrnila veleblagovnica? Kakorkoli že, mesto se razvija; center Rotovž je pred ciljno ravnino, Centrum se pospešeno pripravlja na življenje, Jurčičeva pasaža že živi novo poglavje, številni majhni lokali in trgovine dajejo mestu vrednost, tudi obrtniki - čeprav (pre)maloštevilni - še vztrajajo.
Le percepcija, da je mesto nedostopno in nedosegljivo, še čaka razsvetljenje.
