Mariborsko letališče doslej ni bilo na radarjih zalivskih držav

Tekoči trakovi za prtljago na mariborskem letališču mirujejo. Bi jih lahko pognali Katarci? 
Tekoči trakovi za prtljago na mariborskem letališču mirujejo. Bi jih lahko pognali Katarci? 
Andrej Petelinšek
Datum 10. november 2025 14:14
Čas branja 4 min

Predsednica Nataša Pirc Musar se je na slovensko-katarskem poslovnem forumu v Dohi v nagovoru gospodarstvenikom obeh držav zavzela za okrepitev sodelovanja in ustvarjanje poslovnih priložnosti. "Upam, da bo ta forum rodil številne konkretne zamisli za sodelovanje. Naši gospodarstvi, ki temeljita na znanju, inovativnosti in izvozni usmerjenosti, sta naravni partnerici. Obe državi razumeta, da so diverzifikacija, inovacije in trajnostni razvoj temelj dolgotrajnega blagostanja," je dejala Pirc Musar, ki jo na obisku spremlja delegacija slovenskih podjetnikov.

Med drugim je ponovila željo slovenskega gospodarstva in turizma po vzpostavitvi neposredne letalske povezave s Katarjem oziroma njeno prestolnico Doho, ki je hkrati eno največjih letalskih vozlišč na svetu. Kot je znano, državna letalska družba Qatar Airways Sloveniji najbližje leti iz sosednjega Zagreba.

Slovenija prav tako išče zanesljivega strateškega partnerja, ki bi državno letališče v Mariboru preoblikoval v sodoben regionalni center za potniški promet, tovor, logistiko, vzdrževanje in poslovno letalstvo - v pravo vstopno točko za srednjo in vzhodno Evropo, so še navedli v kabinetu predsednice, ki se v Katarju mudi na povabilo šejka Tamima bin Hamada Al Tanija

Predsednice republike Nataša Pirc Musar se je v Dohi srečala z emirjem Katarja šejkom Tamimom bin Hamadom al Tanijem.
Bor Slana/sta

Toda za to, da bi Slovenija dobila neposredno letalsko povezavo s Katarjem, si slovenska politika prizadeva že desetletje. Februarja 2015 je nekdanji predsednik Borut Pahor prav tako šejku Tamimu bin Hamad Al-Thaniju celo predlagal nakup Adrie Airways, o čemer je takrat poročal Financial Times.

Akbar al Baker, prvi mož Qatar Airways, je leta 2017 dejal, da "Ljubljano preučujejo", a je pri tem tudi ostalo. Leta 2018 je Ahmed bin Jasim al Tani, katarski minister za gospodarstvo in trgovino, izrazil upanje, da bodo letalske povezave med Doho in Ljubljano vzpostavljene v "bližnji prihodnosti". Marca 2022 se je takratni minister za infrastrukturo Jernej Vrtovec o uvedbi letov med Doho in Ljubljano v tej zalivski državi pogovarjal s katarskim ministrom za promet in telekomunikacije. Za zdaj nobena od teh pobud še ni obrodila sadov. Je pa Slovenija oziroma Ljubljana od septembra 2021 prek Fly Dubai in Emirates povezana z Dubajem v Združenih arabskih emiratih.

Letališče Edvarda Rusjana Maribor doslej ni bilo na radarju zalivskih držav, z izjemo logističnega koncerna DP World, katerega predstavniki so se konec junija, kot smo razkrili v Večeru, sestali z uradniki infrastrukturnega ministrstva Alenke Bratušek. "Bila je predstavitev podjetja DP World in izražen interes o sodelovanju z Luko Koper. Pogovori so potekali tudi o možnostih razvoja Letališča Edvarda Rusjana Maribor na področju logistike," so takrat zapisali o sestanku v Erarju in ga označili za lobistični stik.

DP World je multinacionalno logistično podjetje s sedežem v Dubaju v Združenih arabskih emiratih. Specializirano je za logistiko tovora, operacije pristaniških terminalov, pomorske storitve in cone proste trgovine. "Ker naše logistično poslovanje v srednji in vzhodni Evropi še naprej raste, se osredotočamo na vzpostavitev učinkovitih dobavnih verig, ki povezujejo jadranska pristanišča z regijo. Med obiskom Slovenije smo bili veseli priložnosti za srečanje s predstavniki infrastrukturnega ministrstva, z namenom, da bi izvedeli več o strateških načrtih vlade za prihodnost," je Večeru povedal tiskovni predstavnik za komunikacije družbe za srednjo in vzhodno Evropo. Po objavah v medijih so na infrastrukturnem ministrstvu pojasnili še, da je bil fokus zanimanja DP World na logističnih zmogljivostih Luke Koper. 

Medtem pa mariborsko letališče še naprej životari, saj so leta 2024 zabeležili le 2330 potnikov, kar je najmanj v desetih letih. Avgusta letos so sicer odpravili prvi potniški čarter po letu dni. Trenutno se odvijata prenova od toče poškodovane strehe potniškega terminala in usklajevanje DPN, ki naj bi bil končno sprejet prihodnje leto.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
40%
238 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
39%
231 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
90 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
41 glasov
Skupaj glasov: 600