Od energetike do zelenega turizma: Šaleška dolina nadgrajuje turistično ponudbo

"Turizem je pri nas več kot gospodarska dejavnost. Je način, kako živimo v tem prostoru in kako ga predstavljamo vsem, ki k nam prihajajo," je prepričan župan Občine Šoštanj.

Šaleška dolina je vedno bolj turistično prepoznavna 
Šaleška dolina je vedno bolj turistično prepoznavna 
Rozmari Petek
Datum 27. november 2025 10:07
Čas branja 5 min

Dan šaleškega turizma, ki ga organizira Zavod za turizem Šaleške doline, je znova povezal turistične deležnike. V ospredju letošnjega je bilo povezovanje in sodelovanje ključnih akterjev turizma v regiji in izmenjava znanj, poseben poudarek pa je bil namenjen vpogledu v aktualne razvojne projekte, iskanju novih priložnosti za sodelovanje in predstavitvi Nacionalnega informacijskega središča za turizem (NiST). "Dan Šaleškega turizma je že kar tradicionalni dogodek, ki ga organiziramo po Dnevih slovenskega turizma, ki so po moji oceni, ki so eden najpomembnejših dogodkov na nacionalni ravni za vse tiste, ki delamo na področju turizma in živimo turizem," je uvodoma dejala Alenka Kikec, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline.

Turizem so ljudje

"Ponosni smo, da je Šaleška del nacionalne zgodbe I feel Slovenia, saj tudi mi prispevamo k njeni prepoznavnosti z avtentičnimi, zelenimi in prijaznimi doživetji," pravi Aleksandra Vasiljević, podžupanja Mestne občine Velenje (MOV). "Šaleška ima močno lastno identiteto. Naša znamka Preprosto prijazna ni kopija drugih destinacij. Je naša zgodba in naša prednost ter usmeritev v razvoj, ki temelji na resničnih kvalitetah prostora in tudi ljudi," še dodaja. Da podatki danes predstavljajo temelj dobrega odločanja, še dodaja. "Trajnost je edina prava pot. V dolini, ki prehaja iz energetske v zeleno prihodnost, je trajnost ključna. In prava usmeritev. V turizmu je najbolj vidna," poudarja Vasiljevićeva. Da Velenje s svojimi danostmi ogromno ponuja, še dodaja. "Številke potrjujejo, da pišemo zgodbo o uspehu. Do oktobra smo v Šoštanju zabeležili več kot 68 tisoč nočitev, kar je 37 odstotkov več kot lani. To jasno kaže, da kot destinacija rastemo in napredujemo," pa pravi Boris Goličnik, župan Občine Šoštanj. Tudi Goličnik poudarja, da ima Šaleška dolina močno blagovno znamko, ki ni kopija drugih destinacij, temveč njihova pristna zgodba. "Turizem je pri nas več kot gospodarska dejavnost. Je način, kako živimo v tem prostoru in kako ga predstavljamo vsem, ki k nam prihajajo," še dodaja. Da so ponosni na njihove naravne lepote, bogato preteklost, industrijsko dediščino, pa tudi na dobre ljudi, poudarja Goličnik. "Prihodnost turizma je podatkovna in trajnostna. Nacionalno informacijsko središče za turizem nam omogoča pametne odločitve, trajnost pa je smer, ki ji dosledno sledimo," še dodaja. Da turizem so ljudje, še poudarja.

Dan Šaleškega turizma, 2025, Velenje
Brina Kerič

Velik poudarek na sodelovanju

"Ko gledamo naprej, so naše vizije usmerjene v leto 2028 postati družinam najbolj prijazna destinacija v Sloveniji. Takšna prizadevanja terjajo različne pristope: ne samo otroške in starševske. Tudi gostiteljske, naložbene in vključevanje prebivalcev, ki tukaj živimo," pravi direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline, kjer je 14 zaposlenih, ki so močno vpeti tudi v upravljalsko vlogo. Enako velja za visoka pričakovanja, ki so povezana z novim hotelom, za katerega še iščejo investitorja, in za povezave s projekti, kot so Center prihodnosti in Tehnološki park Velenje, še dodaja. Na Forumu šaleškega turizma so predstavili novo, nadgrajeno tržno znamko, kot pravi Kikčeva, pa je dobro sprejeta. "Trudimo se, da bi turizem približali prebivalcem naših mest, naše doline. Če bo približan in če bodo prebivalci zadovoljni, bodo zagotovo dobri promotorji," je prepričana. Velik poudarek so letos dali na sodelovanje. Kot pojasnjuje Kikčeva, razvoj načrtujejo na strateško izbranih nosilnih in podpornih produktih, nadgrajujejo gastronomsko piramido, posodabljajo pohodniške in kolesarske produkte, povezujejo se na lokalni, regionalni in nacionalni ravni, vodijo aktivnosti povezovanja s Koroško in Zgornjo Savinjsko dolino, obenem pa ostajajo odprti za nova sodelovanja in partnerstva. Da si želijo, da bi imela Šaleška tudi prepoznaven okus. "Našo gastronomsko piramido nadgrajujemo s projektom LAS - Okusi Šaleške," pojasnjuje direktorica.

Kaj je NiST?

Dogodek, ki je združil ključne predstavnike slovenskega turizma, je ponudil tudi vpogled v aktualne razvojne projekte in trende na nacionalni in destinacijski ravni. V ospredju letošnjega Dneva Šaleškega turizma je pa bil NiST, strateško orodje STO-ja, ki s povezovanjem podatkov in analiz odpira nov pogled na razvoj slovenskega turizma. Omogoča boljše razumevanje trendov, prepoznavanje priložnosti za inovacije in sprejemanje pametnejših odločitev na vseh ravneh turističnega upravljanja. NiST omogoča merjenje okoljskih, družbenih in ekonomskih učinkov turizma ter podatkovno podprto odločanje za učinkovit trajnostni razvoj, upravljanje in trženje slovenske turistične ponudbe.  Zasnovan je kot dolgoročen razvojni projekt, katerega cilj je podpirati bolj premišljeno, podatkovno podprto in trajnostno upravljanje turizma na vseh ravneh – od podjetij in lokalnih destinacij do nacionalne strategije

Alenka Kikec, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline, Dan Šaleškega turizma, 2025, Velenje
Brina Kerič
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
38%
202 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
40%
213 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
81 glasov
Ne vem, me ne zanima.
8%
41 glasov
Skupaj glasov: 537