Dan šaleškega turizma, ki ga organizira Zavod za turizem Šaleške doline, je znova povezal turistične deležnike. V ospredju letošnjega je bilo povezovanje in sodelovanje ključnih akterjev turizma v regiji in izmenjava znanj, poseben poudarek pa je bil namenjen vpogledu v aktualne razvojne projekte, iskanju novih priložnosti za sodelovanje in predstavitvi Nacionalnega informacijskega središča za turizem (NiST). "Dan Šaleškega turizma je že kar tradicionalni dogodek, ki ga organiziramo po Dnevih slovenskega turizma, ki so po moji oceni, ki so eden najpomembnejših dogodkov na nacionalni ravni za vse tiste, ki delamo na področju turizma in živimo turizem," je uvodoma dejala Alenka Kikec, direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline.
Turizem so ljudje
"Ponosni smo, da je Šaleška del nacionalne zgodbe I feel Slovenia, saj tudi mi prispevamo k njeni prepoznavnosti z avtentičnimi, zelenimi in prijaznimi doživetji," pravi Aleksandra Vasiljević, podžupanja Mestne občine Velenje (MOV). "Šaleška ima močno lastno identiteto. Naša znamka Preprosto prijazna ni kopija drugih destinacij. Je naša zgodba in naša prednost ter usmeritev v razvoj, ki temelji na resničnih kvalitetah prostora in tudi ljudi," še dodaja. Da podatki danes predstavljajo temelj dobrega odločanja, še dodaja. "Trajnost je edina prava pot. V dolini, ki prehaja iz energetske v zeleno prihodnost, je trajnost ključna. In prava usmeritev. V turizmu je najbolj vidna," poudarja Vasiljevićeva. Da Velenje s svojimi danostmi ogromno ponuja, še dodaja. "Številke potrjujejo, da pišemo zgodbo o uspehu. Do oktobra smo v Šoštanju zabeležili več kot 68 tisoč nočitev, kar je 37 odstotkov več kot lani. To jasno kaže, da kot destinacija rastemo in napredujemo," pa pravi Boris Goličnik, župan Občine Šoštanj. Tudi Goličnik poudarja, da ima Šaleška dolina močno blagovno znamko, ki ni kopija drugih destinacij, temveč njihova pristna zgodba. "Turizem je pri nas več kot gospodarska dejavnost. Je način, kako živimo v tem prostoru in kako ga predstavljamo vsem, ki k nam prihajajo," še dodaja. Da so ponosni na njihove naravne lepote, bogato preteklost, industrijsko dediščino, pa tudi na dobre ljudi, poudarja Goličnik. "Prihodnost turizma je podatkovna in trajnostna. Nacionalno informacijsko središče za turizem nam omogoča pametne odločitve, trajnost pa je smer, ki ji dosledno sledimo," še dodaja. Da turizem so ljudje, še poudarja.
Velik poudarek na sodelovanju
"Ko gledamo naprej, so naše vizije usmerjene v leto 2028 postati družinam najbolj prijazna destinacija v Sloveniji. Takšna prizadevanja terjajo različne pristope: ne samo otroške in starševske. Tudi gostiteljske, naložbene in vključevanje prebivalcev, ki tukaj živimo," pravi direktorica Zavoda za turizem Šaleške doline, kjer je 14 zaposlenih, ki so močno vpeti tudi v upravljalsko vlogo. Enako velja za visoka pričakovanja, ki so povezana z novim hotelom, za katerega še iščejo investitorja, in za povezave s projekti, kot so Center prihodnosti in Tehnološki park Velenje, še dodaja. Na Forumu šaleškega turizma so predstavili novo, nadgrajeno tržno znamko, kot pravi Kikčeva, pa je dobro sprejeta. "Trudimo se, da bi turizem približali prebivalcem naših mest, naše doline. Če bo približan in če bodo prebivalci zadovoljni, bodo zagotovo dobri promotorji," je prepričana. Velik poudarek so letos dali na sodelovanje. Kot pojasnjuje Kikčeva, razvoj načrtujejo na strateško izbranih nosilnih in podpornih produktih, nadgrajujejo gastronomsko piramido, posodabljajo pohodniške in kolesarske produkte, povezujejo se na lokalni, regionalni in nacionalni ravni, vodijo aktivnosti povezovanja s Koroško in Zgornjo Savinjsko dolino, obenem pa ostajajo odprti za nova sodelovanja in partnerstva. Da si želijo, da bi imela Šaleška tudi prepoznaven okus. "Našo gastronomsko piramido nadgrajujemo s projektom LAS - Okusi Šaleške," pojasnjuje direktorica.
Kaj pravijo številke?
Da je Šaleška dolina vedno bolj priljubljena destinacija tako med domačimi kot tudi tujimi gosti, ugotavljajo pri Zavodu za turizem Šaleške doline. Od januarja do oktobra 2025 so zabeležili 37.627 prihodov in 103.633 nočitev, oboje znaša 27 odstotkov več kot v enakem obdobju lani. V Velenju so zabeležili 14.901 prihodov in 35.624 nočitev, kar je 11 odstotkov več kot lani. V Šoštanju pa so zabeležili 22.726 prihodov, kar je 40 odstotkov več, ter 68.009 nočitev, kar je 37 odstotkov več. Povprečna doba bivanja je znašala 3 dni, največ turistov pa je prišlo iz Nemčije, Avstrije, Italije, Češke in Nizozemske.
Kaj je NiST?
Dogodek, ki je združil ključne predstavnike slovenskega turizma, je ponudil tudi vpogled v aktualne razvojne projekte in trende na nacionalni in destinacijski ravni. V ospredju letošnjega Dneva Šaleškega turizma je pa bil NiST, strateško orodje STO-ja, ki s povezovanjem podatkov in analiz odpira nov pogled na razvoj slovenskega turizma. Omogoča boljše razumevanje trendov, prepoznavanje priložnosti za inovacije in sprejemanje pametnejših odločitev na vseh ravneh turističnega upravljanja. NiST omogoča merjenje okoljskih, družbenih in ekonomskih učinkov turizma ter podatkovno podprto odločanje za učinkovit trajnostni razvoj, upravljanje in trženje slovenske turistične ponudbe. Zasnovan je kot dolgoročen razvojni projekt, katerega cilj je podpirati bolj premišljeno, podatkovno podprto in trajnostno upravljanje turizma na vseh ravneh – od podjetij in lokalnih destinacij do nacionalne strategije


