Giorgio Armani je bil veliko več kot le modni oblikovalec. Bil je vizionar, ki je na novo definiral pojem elegance, trajnosti in prefinjenosti ter vplival na to, kako razumemo moč oblačil. Njegov vpliv presega lepoto krojev in materialov; Armani je znal s svojim delom spremeniti odnos do ženskega samozavedanja, v moško modo vnesti lahkotnost in ustvariti imperij, ki je postal sinonim za brezčasno estetiko.
Rojstvo v Piacenzi in prvi modni koraki v Milanu
Rodil se je 11. julija 1934 v italijanski Piacenzi v družini z običajnimi poklici - oče je bil računovodja, mati gospodinja - a že zgodaj je pokazal izjemen občutek za estetiko. Sprva ga je privlačila medicina in želel je postati zdravnik, toda študij je opustil, ko je spoznal, da ga bolj kot znanost privlači svet vizualnega in čutnega. Po vojaščini se je preselil v Milano in dobil službo v znameniti veleblagovnici La Rinascente, kjer je urejal izložbe in prodajal moška oblačila. Tam je spoznal psihologijo kupcev in pomen predstavitve, kar se je kasneje izkazalo za neprecenljivo. V šestdesetih letih ga je zaposlil Nino Cerruti, pri njem se je kot oblikovalec moških oblačil izpopolnil v krojenju, poznavanju tkanin in modernem pristopu k moški eleganci, hkrati pa je kot svobodni oblikovalec sodeloval še z drugimi.
Ustanovitev modnega imperija
Leta 1975 je skupaj s poslovnim partnerjem Sergiem Galeottijem ustanovil podjetje Giorgio Armani S.p.A. in že leto kasneje predstavil prvo moško kolekcijo ready-to-wear, kmalu pa še žensko linijo. Prelomni trenutek je sledil v začetku osemdesetih, ko je Richard Gere v filmu Ameriški žigolo nosil njegove popolno ukrojene obleke. Hollywood je Armanija postavil na svetovni zemljevid in kmalu so njegove kreacije postale zaščitni znak rdečih preprog in tudi poslovnega sveta. Njegova interpretacija moškega suknjiča - mehkejša, brez trdih podlog, sproščena in udobna - je pomenila revolucijo, saj je združevala italijansko eleganco in moderno sproščenost. V naslednjih letih je zgradil razvejen imperij z blagovnimi znamkami Emporio Armani, Armani Jeans, Armani Exchange, luksuzno linijo Armani Privé pa tudi z dišavami, pohištvom, restavracijami in celo hoteli.
Oblačilo naj poudarja človeka
Armanijev slog je vedno temeljil na prepričanju, da mora oblačilo poudarjati človeka in ne obratno. Njegove kolekcije so zaznamovali nevtralni toni - bež, siva, črna in krem - ki omogočajo subtilnost in brezčasnost. Ženske je opolnomočil z legendarnimi power suit oblekami, ki so združevale moško krojenje in žensko milino, moške pa je osvobodil togosti s suknjiči brez podloge, ki so nežno sledili telesu. Poudarjal je udobje in funkcionalnost, a nikoli na račun elegance. Rad je ponavljal, da "eleganca ni izstopati, ampak biti zapomnjen" in da je razlika med stilom in modo v kakovosti. V njegovih besedah se skriva filozofija, ki presega trende in narekuje trajnost.
Ikonične kreacije in kulturni vpliv
Med najbolj prepoznavnimi ostajajo nepodloženi moški suknjiči, ki so spremenili podobo poslovne garderobe, in ženski kostimi z mehko, a avtoritativno silhueto, simbol ženskega vzpona v osemdesetih letih. Njegove večerne obleke so utelešale diskreten glamur, v katerem so kraljevale vrhunske tkanine in popolno krojenje namesto bleščečih okraskov. Armani je znal nagovoriti filmske zvezdnike in ljudi, ki cenijo kakovost, pri čemer je večkrat poudaril, da oblikuje "za prave ljudi", ne za kratkotrajne trende.
Znamenite izjave
Njegova razmišljanja so pogosto postala citati, ki krožijo v svetu mode: "Razlika med stilom in modo je v kakovosti" in znameniti "Džins predstavlja demokracijo v modi". Z eno samo mislijo je znal pojasniti svojo filozofijo, ko je dejal: "Bil sem prvi, ki je zmehčal podobo moških in utrdil podobo žensk," s čimer je povzel svojo vlogo pri spreminjanju spolnih kod v oblačenju.

Tiho slovo modnega velikana
Letošnjega 4. septembra je Giorgio Armani umrl v starosti 91 let v svojem domu v Milanu. Zadnja leta je bil vse bolj umaknjen iz javnosti, a je do zadnjega nadzoroval smernice svojega podjetja. Smrt enega največjih italijanskih ustvarjalcev je pretresla modni svet, Milano pa se je v dneh žalovanja spremenil v mesto spominov, kjer so se modni oblikovalci, manekenke in zvezdniki zahvaljevali človeku, ki je zaznamoval generacije. Njegovo življenje je bilo zgodba o strasti, delu in viziji, njegova zapuščina pa se ne konča z njegovim odhodom.
Prihodnost znamke po njegovi smrti
Armani je bil znan po perfekcionizmu, tudi prihodnost svojega podjetja je skrbno načrtoval. Že leta 2016 je ustanovil Fundacijo Giorgio Armani, ki bo varovala njegovo filozofijo in ohranila vsaj tridesetodstotni delež v podjetju. V oporoki je določil, da se bo del podjetja v naslednjih letih prodal bodisi strateškemu kupcu bodisi prek javne ponudbe delnic, pri čemer imajo prednost velike luksuzne skupine, kot so LVMH, L'Oréal ali EssilorLuxottica. Operativno vodenje je predal tesnim sodelavcem, med njimi dolgoletnemu sodelavcu Leu Dell'Orcu in nečakinji Silvani Armani, ki bosta skrbela, da se duh blagovne znamke ne bo izgubil.
Večna dediščina
Giorgio Armani je dokazal, da moda niso le oblačila, temveč tudi način razmišljanja. Njegova oblačila so hvalnica umirjeni lepoti, v kateri se skriva moč osebnosti, in to je razlog, da je njegovo delo še danes sveže in relevantno. Zapustil je temelje, na katerih lahko njegova modna hiša varno stoji in se razvija. Njegov imperij bo živel naprej, ker je v njem vtisnjena ne le podoba oblikovalca, temveč tudi njegova filozofija: moda je minljiva, stil pa je večen. Armanija so na zasebnem pogrebu pokopali v kraju Rivalta di Gazzola v domači Piacenzi.






