Zaradi prevelike gostote prometa, sploh ko se dnevnim migrantom pridruži še močan tok tranzitnega prometa, smo predvsem na ljubljanski obvoznici in primorski avtocesti v obeh smereh priča pogostim zastojem. Zastoj, promet, cesta
Datum 29. avgust 2025 05:00
Slovenijo dušijo prometni zastoji, razočaranje nad neukrepanjem politike pa postaja vse glasnejše. Gregor Ficko, direktor Zbornice gradbeništva in industrije gradbenega materiala pri GZS, ostro opozarja, da je država v zadnjih petnajstih letih popolnoma odpovedala pri načrtovanju in izvajanju prometne politike.
Projekti, ki bi morali biti umeščeni v prostor že pred desetletjem, še danes niso niti na papirju, medtem ko se povprečni dnevni promet na ljubljanskem obroču bliža 100.000 vozilom. Slovenija je tako ujetnica lastne neodločnosti: namesto jasnih razvojnih korakov imamo zgolj analize, strategije in študije brez rezultatov.
Medtem ko Avstrijci pospešeno gradijo sodobne železniške povezave s hitrostmi 250 km/h, pri nas o hitri progi med Mariborom, Ljubljano in Koprom že deset let zgolj govorimo – in še to brez politične volje, da bi se projekti sploh začeli. Stroški zastojev se merijo v stotinah milijonov evrov letno, izgubljajo se konkurenčne prednosti, škoda pa je tudi okoljska in zdravstvena – le v Ljubljani naj bi zaradi onesnaženega zraka, ki ga povzroča promet, prezgodaj umrlo več kot 300 ljudi na leto.
Na kaj opozarjajo nevladne organizacije? In kaj priznavajo ter kaj obljubljajo na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo?
Projekti, ki bi morali biti umeščeni v prostor že pred desetletjem, še danes niso niti na papirju, medtem ko se povprečni dnevni promet na ljubljanskem obroču bliža 100.000 vozilom. Slovenija je tako ujetnica lastne neodločnosti: namesto jasnih razvojnih korakov imamo zgolj analize, strategije in študije brez rezultatov.
Medtem ko Avstrijci pospešeno gradijo sodobne železniške povezave s hitrostmi 250 km/h, pri nas o hitri progi med Mariborom, Ljubljano in Koprom že deset let zgolj govorimo – in še to brez politične volje, da bi se projekti sploh začeli. Stroški zastojev se merijo v stotinah milijonov evrov letno, izgubljajo se konkurenčne prednosti, škoda pa je tudi okoljska in zdravstvena – le v Ljubljani naj bi zaradi onesnaženega zraka, ki ga povzroča promet, prezgodaj umrlo več kot 300 ljudi na leto.
Na kaj opozarjajo nevladne organizacije? In kaj priznavajo ter kaj obljubljajo na ministrstvu za okolje, podnebje in energijo?