Subvencije in načrti Evropske komisije: Nemški dvomi in vse bolj prisotni pomisleki

V najmočnejši članici Evropske unije se pojavljajo razpoke tako v odnosu do okoljskih načrtov kot do subvencij za avtomobile.

Christian Lindner
Christian Lindner
EPA
Datum 29. junij 2022 05:00
Čas branja 2 min

Če po začetku napada Rusije na Ukrajino ni bilo pričakovati zasuka v okoljski politiki Evropske unije, kjer ima zlasti Nemčija veliko težo in tudi precej besede, je zdaj marsikaj drugače. Pojavljajo se razpoke oziroma različni pogledi, ki dokazujejo ranljivost te gospodarsko najmočnejše države EU ne le v splošni okoljski strategiji, pač pa tudi pri avtomobilih.

Christian Lindner, nemški finančni minister, je razburkal domačo in tudi evropsko javnost z napovedjo, da nemška vlada ne bo podprla dokončne potrditve načrta o prepovedi prodaje novih avtomobilov z motorji na notranje zgorevanje (MNZ) po letu 2035 v EU. To je del znanega načrta "Fit for 55" (Pripravljeni na 55). Lindner meni, da obstaja "niša", ki bi tudi po tem datumu oziroma letu morala omogočati prodajo novih bencinskih ali dizelskih avtomobilov. Kmalu se je oglasila ministrica za okolje Steffi Lemke, ki je dejala, da so se ob nastanku vlade vsi strinjali s predlogi Evropske komisije glede izpustov pri avtomobilih do leta 2035. Njeni predlogi in doseženi kompromisi so razumni, je prepričana okoljska ministrica. Vse to napoveduje zadrego, v kateri se bo znašla nemška vladajoča politika tako doma kot v odnosu do Evropske unije. Vprašanje je tudi, ali finančni minister s tem mnenjem zagovarja ali morda nasprotuje interesom nemške avtomobilske industrije. Ta je v zadnjih dveh letih pohitela z objavo načrtov oziroma napovedale visoke investicije v nadaljnji razvoj avtomobilske električne mobilnosti, za katero očitno verjame, da predstavlja pravo pot. V vsakem primeru pa je to gospodarska dejavnost, mimo katere ne more nobena nemška vlada.

Nemški finančni minister domačo javnost in tudi politiko razburja tudi z vprašajem o smiselnosti subvencij za električne baterijske avtomobile in priključne hibride. Že pred časom je gospodarsko ministrstvo predlagalo, da bi subvencije za priključne hibride ukinili konec leta, za baterijske avtomobile pa naj bi jih postopoma zniževali. "Če bi bilo odvisno od mene, bi subvencije za vse te avtomobile ukinili in prihranili milijarde," je še menil Lindner. Morda se je zgledoval po Veliki Britaniji, kjer so nedavno prenehali subvencionirati prodajo električnih baterijskih vozil, ker se "dobro prodajajo".

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
304 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
38%
303 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
128 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
53 glasov
Skupaj glasov: 788