Konec letošnjega leta bo za avtomobilske navdušence, še posebej tiste, ki prisegajo na francoski šarm, prav poseben. Renault namreč odpira vrata svoje zasebne zgodovinske zbirke in na dražbo postavlja na desetine vozil, ki so zaznamovala njihovo bogato zgodovino. Dogodek, ki se bo odvil 7. decembra v bližini Pariza, obljublja pravi spektakel, saj se zdi, kot da se je celoten muzej preselil v dražbeno dvorano.
Organizacijo dražbe, poimenovane "Renault Icons", je prevzela hiša Artcurial Motorcars. Ponudba je izjemno pestra in vključuje vse od starodobnikov iz zgodnjih let 20. stoletja pa vse do konceptnih vozil in pravih dirkalnih zveri. O tem zanimivem dogodku in pestri ponudbi poroča hrvaški Index, ki izpostavlja, da bo naprodaj kar 100 vozil in še dodatnih 100 predmetov.
Od Clia s šestimi kolesi do filmskih zvezd
Medtem ko bodo zbiratelji klasičnih vozil verjetno ciljali na repliko modela Type A iz leta 1898 ali sveže restavrirani Type D iz leta 1901, pa se v ponudbi skrivajo tudi precej bolj nenavadni primerki. Eden najbolj bizarnih je zagotovo poltovornjak s šestimi kolesi, ki temelji na Renaultu Clio II iz leta 2001. Čeprav vozilo na prvi pogled deluje kot ponesrečen poskus umetne inteligence, gre v resnici za dejanski projekt Renaultovih vajencev, ki so na njem vadili obdelavo pločevine. Poganja ga 1,9-litrski turbodizel, a je njegova hitrost omejena, zato je bolj kot za cesto primeren za razkazovanje.
Za ljubitelje filma in nenavadnih karoserijskih izvedenk bo zanimiv Renault 21 iz leta 1986, ki je bil uporabljen v filmu. Ta avtomobil je prava pošast z dvanajstimi vrati in dvignjenim voznikovim sedežem, kar ga uvršča nekam med limuzino in opazovalni stolp. Na voljo je tudi blindirani Renault 25 V6 iz leta 1985, ki ga je predelalo podjetje Heuliez, za tiste, ki preferirajo varnost in udobje iz osemdesetih let.
Bolid svetovnega prvaka in cenovno dostopni koncepti
Največja zvezda dražbe pa bo zagotovo prišla iz sveta formule 1. Naprodaj je namreč Williams-Renault FW19 iz leta 1997, dirkalnik, s katerim je Jacques Villeneuve osvojil naslov svetovnega prvaka. Pričakovana cena za ta kos zgodovine se giblje med 800.000 in 1,2 milijona evrov. Ljubitelji motošporta bodo lahko licitirali tudi za druge dirkalnike, vključno z zmagovalcem Le Mansa iz sedemdesetih let, Alpine A442.
Zanimivo je, da so nekateri konceptni avtomobili ocenjeni na presenetljivo nizke zneske. Večina konceptov iz 2000-ih let, kot sta pustolovski Kangoo Break-Up ali Trafic Deck-Up, naj bi dosegla cene le med 3000 in 6000 evrov. Čeprav teh vozil ni mogoče registrirati za cestno uporabo, predstavljajo izjemno priložnost za zbiratelje, da za ceno rabljenega mestnega malčka dobijo unikaten kos avtomobilske zgodovine.
Renault se za to potezo ni odločil zaradi finančnih težav, temveč zaradi reorganizacije svojega oddelka za dediščino. Njihov cilj je ohraniti 600 ključnih vozil, ki bodo od leta 2027 razstavljena v novem muzeju v Flinsu. Na dražbi tako prodajajo predvsem duplikate, s čimer bodo sprostili prostor in sredstva za ohranjanje svoje osrednje zbirke.



