(PREMIERA) Najprej elektrika, nato hibrid in še karavan: Mercedes CLA

Nova generacija modela CLA je nared za prodajo v Sloveniji, a v začetku zgolj v električni izvedbi, ki ne bo predstavljala večinskega deleža prodaje. Istočasno bo še nekaj časa v prodaji stari model.

Novi Mercedes CLA bo pri nas najprej na voljo kot električar. 
Novi Mercedes CLA bo pri nas najprej na voljo kot električar. 
Peter Pirkovič
Datum 27. september 2025 05:00
Čas branja 4 min

Pri Mercedesu so novi rod modela CLA razvijali popolnoma na novo. Pomemben je podatek, da je ta grajen na platformi MMA (Mercedes-Benz Modular Architecture), ki omogoča tako popolnoma električne kot hibridne pogonske sklope. Obliko zunanjosti, ki ohranja znano kupejevsko obliko, je zanj narisala ekipa oblikovalcev pod vodstvom slovenskega mojstra Roberta Lešnika. S svežim oblikovalskim pristopom so uspeli še nekoliko izboljšati aerodinamiko, saj je količnik zračnega upora še nižji v primerjavi s predhodnikom (Cx 0,21). Električni model, s katerim smo se prvič v živo srečali, ima značilno zaprto sprednjo masko in posejanih 143 zvezdic, vključno s tisto največjo, ki je kakopak osvetljena. Obenem ima električna verzija urejen tudi velik 100-litrski osvetljen odlagalni prostor pod sprednjim pokrovom, ki glede na velikost ni vezan izključno na polnilne kable. Na drugi strani bo imel hibridno gnani model masko zasnovano tako, da bo ta skozi reže spuščala zrak do motorja, osvetljena pa bo obroba okoli nje.

V celoti prenovljena je tudi potniška kabina. Najbolj impresivno je vozniško okolje, kjer je informacijski sistem integriran tako rekoč čez celoten del armaturne plošče, saj CLA poleg digitalnih merilnikov in osrednjega zaslona omogoča vgradnjo tretjega zaslona za sovoznika, a je ta na seznamu dodatne opreme. Pri infozabavnem vmesniku MB.OS velja izpostaviti dejstvo, da je ta programsko in strojno v celoti razvit pri Mercedesu ter da vključuje sistem umetne inteligence, storitve Googla in Microsofta. Pri Mercedesu pravijo, da se to najbolje pokaže pri inteligentni navigaciji, kjer ta najde najbolj udobno pot, z vključenimi postanki za polnjenje in podatkom o zasedenosti. A to je delček celotnega mozaika, ki ga bomo raziskali ob daljšem druženju s CLA-jem.

V notranjosti sta dva zaslona (ali tri za doplačilo), ki sta zdaj nameščena na povsem navpično in ravno površino.  
Peter Pirkovič

Nova platforma prinaša tudi 800-voltno polnilno infrastrukturo za hitrejše polnjenje baterij. V začetni fazi je CLA na voljo le z NMC baterijo z zmogljivostjo 85,5 kWh, ki se lahko polni z močjo do 320 kilovatov, medtem ko običajno AC polnjenje poteka z največ 11 kilovati. Ta verzija baterije je povezana z različicami CLA 250+, ki ima s pogonom na zadnja kolesa lahko doseg do 792 kilometrov, v primeru štirikolesno gnane različice CLA 350 4Matic pa je doseg nekoliko krajši, in sicer 770 kilometrov. Že čez nekaj tednov bodo cenik obogatili s CLA-jem 200, ki ima vgrajeno 58,2 kWh baterijo z dosegom do 540 kilometrov. Vse izvedbe so opremljene z dvostopenjskim menjalnikom. Ta prispeva k večji učinkovitosti in bolj dinamični vožnji. Prva prestava bo namenjena hitremu pospeševanju, vlečni zmogljivosti in mestni učinkovitosti, medtem ko bo druga prestava (nad 110 km/h) namenjena za doseg in višje hitrosti. Voznik ne bo imel vpliva na menjavanje prestav, prav tako prestavljanja ne bo občutil.

Po EV pride še klasično bencinsko gnani hibridni model in tudi karavan.
Peter Pirkovič

Največ prodajnega fokusa bo namenjenega CLA-ju z elektrificiranim (48-voltna tehnologija) bencinskim motorjem. Razvili so ga izključno Mercedesovi inženirji, sestavljajo pa ga na Kitajskem. Ta 1,5-litrski štirivaljnik, ki ga dopolnjuje električni motor in 1,3 kWh baterija, bo na voljo v štirih zmogljivostnih verzijah - od 100 do 170 kilovatov, medtem ko bo električna enota vsaki verziji prispevala še 25 kilovatov moči.

Pri slovenskem Emil Freyju, ki ima v portfelju nemško premijsko znamko, pravijo, da bodo električne verzije predstavljale dobro tretjino celotne prodaje. Še vedno namreč velja pravilo, da baterijske različice ne naročajo na zalogo, pač pa le za znane kupce, čakalna doba pa je tri mesece. Redna cena za CLA 200 EQ je 44.990 evrov, kar ob upoštevanju državne subvencije pomeni, da končni znesek za kupca znaša 38.490 evrov. Stopnička višje je CLA 250+ (55.900 evrov), vrh ponudbe pa CLA 350 4Matic s ceno 60.400 evrov. Hibridno gnani CLA v prodajne salone prihaja konec letošnjega leta, a cen zanj še nimajo določenih, prav tako ne za različico Shooting Brake, ki jo pričakujejo prihodnjo pomlad.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
273 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
38%
268 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
112 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
48 glasov
Skupaj glasov: 701