Ptujska klet, podravsko podjetje leta 2024: Novo mlado vodstvo nadaljuje dolgoletno tradicijo

Najstarejša vinska klet v najstarejšem mestu ima v vinogradništvu posebno mesto, znamki, kot sta Haložan in Pullus, pa sta že legendarni.

Od leta 1239 na Ptuju beležijo neprekinjeno obdobje proizvodnje vina, kar jih postavlja med najpomembnejše nosilce vinarske tradicije v Sloveniji. Enako ponosni so na dediščino proizvodnje žganih pijač, ki sega v leto 1873, z ustanovitvijo prve lokalne žganjekuhe.
Od leta 1239 na Ptuju beležijo neprekinjeno obdobje proizvodnje vina, kar jih postavlja med najpomembnejše nosilce vinarske tradicije v Sloveniji. Enako ponosni so na dediščino proizvodnje žganih pijač, ki sega v leto 1873, z ustanovitvijo prve lokalne žganjekuhe.
Žiga Intihar
Datum 20. november 2025 19:00
Čas branja 6 min

Ptujska klet je najstarejša klet v najstarejšem slovenskem mestu, kjer zgodovina vinogradništva in vinarstva sega vse od rimskih časov. Od leta 1239 na Ptuju beležijo neprekinjeno obdobje proizvodnje vina, kar jih postavlja med najpomembnejše nosilce vinarske tradicije v Sloveniji. Enako ponosni so na dediščino proizvodnje žganih pijač, ki sega v leto 1873, z ustanovitvijo prve lokalne žganjekuhe – tradicijo, ki jo s sodobnim znanjem nadaljujejo še danes.

Haložan in Pullus sta najbolj prepoznavni znamki

Do konca leta 2021 je bila Ptujska klet v lasti skupine Perutnina Ptuj, leta 2022 pa je novi večinski lastnik postalo podjetje Pullus Wines. Osnovna dejavnost Ptujske kleti ostaja proizvodnja vina in žganih pijač, pri čemer združujejo stoletne izkušnje, lokalne posebnosti vinorodnega okoliša in sodobne tehnološke pristope. Zaposlujejo 21 ljudi - vinogradnike, enologe, kletarje in strokovnjake za trženje.

Tine Kek: "Pred tremi leti smo nekateri zaposleni podjetje odkupili in ga ponovno vrnili v slovenske roke. Od takrat naprej sistematično vlagamo v razvoj in dolgoročno stabilnost kleti."
Žiga Intihar

"S poslovanjem v preteklem letu smo zadovoljni, saj smo uspeli nekoliko izboljšati poslovni rezultat. Kot vinska klet pa smo seveda močno povezani s pridelavo grozdja, zato se kakovost in količina letnika neposredno odražata tudi v naših finančnih kazalnikih - slabi letniki se pri nas hitro poznajo. Lanska letina je bila z vidika količine izjemno slaba. Ker vino pridelujemo izključno iz štajerskega grozdja, se je to neposredno odrazilo tudi v našem stanju zalog, zaradi česar smo letos že v septembru ostali brez vina. Letošnja letina pa je prinesla velik zasuk. Po več zaporednih zahtevnih letih smo končno dočakali bistveno boljšo sezono, ki nam je omogočila, da smo klet ponovno napolnili in s tem zagotovili stabilnejše izhodišče za prihodnje leto," je povedal direktor Tine Kek. "V prihodnje si želimo rezultate še okrepiti. To bomo dosegli s preudarnejšo in racionalnejšo rabo repromateriala, z boljšo organizacijo dela ter z nadaljnjim vlaganjem v energetsko učinkovitost. Na prodajni strani pa vidimo priložnost v povečanju prometa preko naše lastne trgovine in v nadaljnji krepitvi izvoza, kjer želimo doseči še boljše prodajne številke," nadaljuje.

Najbolj znani blagovni znamki Ptujske kleti sta Haložan in Pullus, ki vsaka na svoj način odražata značaj našega okolja in filozofijo podjetja. Haložan je že desetletja paradni konj - je najstarejša slovenska zvrst, sestavljena iz sort grozdja, tipičnih za vinorodni podokoliš Haloze. Gre za pristno štajersko vino, ki s svojo svežino, lahkotnostjo in prepoznavno aromatiko predstavlja vsakdanji obraz tega vinorodnega okoliša.

Pullus predstavlja buteljčni svet in kakovostni razpon, ki ga danes prepoznavajo tako doma kot v tujini. V njem ločujejo dve liniji. Pullus Terroir z belo etiketo poudarja sortno čistost, izrazite aromatike in svežino, ki jo daje štajerski terroir. To so vina za ljubitelje jasnih, elegantnih stilov in pristne sortnosti. Pullus Artisan s črno etiketo predstavlja najvišjo ustvarjalnost. Gre za omejene polnitve, za vina iz izbranih vinogradov, pogosto deležna posebnih tehnoloških pristopov ali zorenja v lesu. Ta linija je namenjena zahtevnejšim poznavalcem in posebnim priložnostim.

Poleg vina ohranjajo tudi tradicijo destilacije. Njihove žgane pijače že generacije poznajo pod blagovno znamko Petovia. "Lani smo predstavili še pelinkovec Ultimus, ki je poseben poklon tradiciji slovenske žganjekuhe," pravi Kek.

Žiga Intihar

Njihove stranke so, kot pravi, iz različnih okolij: "Od zvestih lokalnih kupcev in gostincev do velikih trgovskih sistemov, ljubiteljev vina po vsej Sloveniji in partnerjev na izvoznih trgih. Skupno vsem je, da cenijo pristnost, tradicijo in sodobno kakovost, ki jo ponuja Ptujska klet."

Največ negotovosti jim povzroča vreme

V preteklem letu so veliko pozornosti namenili posodobitvam tehnologije za predelavo grozdja in energetski sanaciji, s čimer izboljšujejo učinkovitost, kakovost in trajnost delovanja. Pomembne korake so naredili tudi na trgu, saj so predstavili dve novi liniji, Pullus Artisan in Maximus, ter novo žgano pijačo pelinkovec Ultimus.

"Minulo leto je bilo za Ptujsko klet pomembno predvsem zato, ker smo nadaljevali smer, ki smo si jo zastavili pred tremi leti, ko smo nekateri zaposleni podjetje odkupili in ga ponovno vrnili v slovenske roke. Ta trenutek je bil za nas prelomnica in od takrat naprej sistematično vlagamo v razvoj in dolgoročno stabilnost kleti. Gre za projekte, na katere smo izjemno ponosni, saj odražajo našo zavezanost kakovosti, inoviranju in odgovornemu razvoju podjetja v prihodnosti."

Tudi v prihodnje bodo razvoj peljali v to smer. Poseben fokus bodo namenili širitvi prodaje v lastni trgovini, hkrati pa bodo še naprej krepili ključne blagovne znamke tako na domačem kot na tujih trgih s poudarkom na kakovosti, prepoznavni zgodbi in zanesljivosti, ki jo od njih pričakujejo kupci.

"Naša panoga je v zadnjih letih pod velikim pritiskom, predvsem zaradi nepredvidljivih razmer pri pridelavi osnovne surovine. Vinogradništvo še vedno poteka pod milim nebom, zato nas vse pogosteje prizadenejo pozebe, toča, vetrolomi in druge vremenske ujme, ki lahko v nekaj minutah izničijo celoletno delo. Za nas je zato najtežji del sezone ravno negotovost. Resnično si oddahnemo šele, ko je grozdje varno pripeljano v klet," razmišlja Kek, ki poleg vremenskih nepredvidljivosti izpostavlja še problem pomanjkanja delovne sile, zlasti v vinogradih. Med mladimi je zanimanja za ta poklic vse manj, delo je zahtevno, sezonsko in fizično naporno, zato postaja zagotavljanje ustreznega kadra vsako leto večja preizkušnja.

"Poleg tega se na trgu borimo z močno konkurenco iz sosednjih držav, ki so v zadnjih letih intenzivno vlagale v tehnološko posodobitev kleti, pogosto s pomočjo visokih državnih subvencij. Mnoge od teh držav so vinogradništvo povezale s strateškim razvojem turizma in kulinarike, kar jim je omogočilo hitrejši razvoj in večjo mednarodno prepoznavnost. Vino je namreč postalo pomemben del sodobnih potovalnih trendov, ki oblikujejo izbiro destinacij. V takšnem okolju moramo biti še posebno premišljeni, inovativni in trdno zasidrani v kakovosti, da lahko ohranjamo konkurenčnost in gradimo prihodnost naše kleti."

Da bi v tako nepredvidljivem okolju uspešno krmarili, si želijo predvsem dobro poslovno okolje: "Želeli bi si predvsem bolj stabilne pogoje, več strateške podpore panogi in okolje, ki spodbuja investicije in razvoj tako v tehnologijo kot v kadre. S svojim znanjem, tradicijo in osredotočenostjo na kakovost verjamemo, da lahko dobro poslovno pot nadaljujemo, če bo gospodarsko okolje temu naklonjeno."

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
221 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
39%
219 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
84 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
41 glasov
Skupaj glasov: 565