Padle vse ovire za začetek gradnje južne mariborske obvoznice, znano tudi, kdaj naj bi se začela dela

Direkcija za infrastrukturo je končno le prejela pravnomočno gradbeno dovoljenje za začetek gradnje 1. etape.

Prva faza prve etape južne obvoznice bo potekala od krožišča na Lackovi do novega centra Unifit in bo dolga okrog 400 metrov
Prva faza prve etape južne obvoznice bo potekala od krožišča na Lackovi do novega centra Unifit in bo dolga okrog 400 metrov
Andrej Petelinšek
Datum 2. september 2025 10:45
Čas branja 4 min

Direkcija za infrastrukturo je končno le prejela pravnomočno gradbeno dovoljenje za začetek gradnje prve faze prve etape južne mariborske obvoznice od zaključka zahodne obvoznice v krožišču na Lackovi do novega centra Unifit na Streliški. Gradnja obvoznice bi se tako lahko začela že v roku treh tednov, kot sporočajo iz direkcije, je namreč na podlagi pogodbe predvideno, da se izvajalca v delo uvede v roku desetih dni, ta pa mora z deli pričeti deset dni za tem. "Pravnomočno gradbeno dovoljenje pomeni po letih zastojev pomemben premik v realizaciji tega dolgo pričakovanega projekta," sporočajo iz direkcije.

Zaenkrat se bo, kot rečeno, začela le gradnja prve faze prve etape, ki je dolga okrog 400 metrov, direkciji namreč še zmeraj ni uspelo pridobiti gradbenega dovoljenja za preostanek prve etape, ki bo potekal med Unifitom in podaljškom Kardeljeve ceste, ki je dolg okrog 800 metrov. To je tudi razlog, da so gradnjo prve etape razdelili na dve fazi, pri čemer so v drugi še zmeraj trije sklopi lastnikov, ki niso sporazumno podpisali pogodb o ustanovitvi služnosti za plinovod, zato je direkcija lani predlagala ustanovitev služnosti v javno korist. 

Prva etapa južne obvoznice se bo končala v podaljšku Kardeljeve ceste
Andrej Petelinšek

Izvajalec del za prvo etapo, gre za 1,24 kilometra dolg odsek od zaključka zahodne obvoznice do krožišča s Kardeljevo cesto, je bil izbran že pred slabima dvema letoma. 19,95 milijona evrov vredna dela bo izvajalo podjetje GIC gradnje v sodelovanju z IPI in Trgogradom. Večino denarja za gradnjo, 17,55 milijona evrov, bo prispevala država, preostanek, 2,4 milijona, pa mariborska občina. Ker je bila pogodba podpisana že pred časom, bo cena na koncu verjetno višja, a se bodo podražitve, tako direkcija, ugotavljale šele ob realizaciji projekta.

(KOMENTAR) Južna obvoznica v Mariboru: Pomemben premik, ki pa razkriva še več izzivov

Država je sicer konec avgusta končno le sprejela državni prostorski načrt tudi za 2. in 3. etapo obvoznice od Kardeljeve ceste do navezave na avtocestni križ v bližini Bohove in s tem celotno obvoznico končno le umestila v prostor. Obvoznica bo tako predstavljala še zadnji manjkajoči del prometne ureditve na jugu mesta. "Obvoznica bo razbremenila mestno središče Maribora, izboljšala pretočnost in varnost prometa ter povečala kakovost bivanja prebivalcev. Obenem se bo okrepila prometna dostopnost širše regije," so ob sprejemu DPN zapisali na ministrstvu za naravne vire in prostor.

Sašo Bizjak

Naj še enkrat spomnimo, da se bo trasa prve etape južne obvoznice začela v krožišču zahodne obvoznice z Lackovo, se tam usmerila proti jugovzhodu in večinoma potekala po trasi Radvanjskega potoka, tega bodo prestavili proti Pohorju in bo nekakšna ločnica med naravnim in urbanim območjem. V nadaljevanju bo cesta, ki bo široka 19 metrov, potekala ob južnem robu objektov in zemljišč bivše Smreke in trgovskega centra Tuš, presekala Kurirsko pot, zaključila pa se bo s krožiščem podaljška Kardeljeve ceste. Pod krožiščem na Lackovi so za potrebe pešcev in kolesarjev predvideni štirje podhodi, za prehajanje v smeri proti Pohorju bodo štiri mostove zgradili tudi čez Radvanjski potok.

V drugi in tretji fazi bodo nato obvoznico gradili na južni strani Radvanjskega potoka, potem pa se bo za križanjem z Razvanjsko cesto pri dvorcu Betnava usmerila proti jugu in potekala v energetskem koridorju po poljih med Razvanjem in Tržaško cesto. Zatem se bo usmerila proti vzhodu, pri čemer bo med poslovno cono na severni strani in Bohovo na južni z viaduktom prečkala Tržaško, pod katero bi med trgovskim centrom Harvey Norman in gasilci v Bohovi zgradili veliko krožišče, podobno kot v Pesnici.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
273 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
38%
268 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
112 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
48 glasov
Skupaj glasov: 701