Robotski sesalniki so v zadnjem desetletju postali nepogrešljiv del številnih gospodinjstev. Za mnoge je blagovna znamka Roomba postala sinonim za te naprave, saj rutinsko opravijo polovico hišnih opravil, medtem ko so lastniki v službi ali na kavi. Vendar pa se je zdaj pojavila resna bojazen glede prihodnosti teh pametnih pomočnikov, ki bi lahko čez noč postali precej manj pametni.
Proizvajalec iRobot je namreč opozoril, da bi lahko že v začetku decembra končal v stečaju. V tem črnem scenariju bi številne roombe izgubile skoraj vse svoje pametne funkcije in se spremenile v povsem običajne sesalnike, ki jih je treba upravljati ročno. V najnovejšem finančnem poročilu podjetje navaja, da razpolaga le še s približno 25 milijoni dolarjev gotovine in nima več dostopa do dodatnega kapitala, prihodki pa padajo. Kot poroča hrvaški portal 24sata, so jim upniki podaljšali rok do 1. decembra, po tem datumu pa brez nove naložbe sledi stečajni postopek.
Vrnitev v preteklost
Čeprav pri podjetju iRobot zaenkrat še ne želijo konkretno napovedati, kaj točno bi stečaj pomenil za končne uporabnike, je tehnološko gledano stvar precej jasna. Logičen prvi korak v primeru propada podjetja bi bil izklop strežnikov v oblaku in ukinitev uradne aplikacije. To bi za lastnike teh dragih naprav pomenilo precejšen udarec, saj je večina funkcionalnosti vezana prav na spletno povezavo.
Roomba v tem primeru ne bi mogla več shranjevati ali uporabljati zemljevidov stanovanja, ne bi prejemala urnikov čiščenja, avtomatizacije ne bi več delovale, prav tako pa bi usahnile vse nadgradnje programske opreme. Lastnikom bi tako ostala le osnovna kontrola preko fizičnih tipk na samem robotu – torej ukazi za začetek, pavzo in povratek na polnilno postajo. Iz naprednega robota bi dobili napravo, ki se ne razlikuje dosti od prvih modelov pred dvajsetimi leti.
Dodatno težavo predstavlja dejstvo, da se nekateri novejši modeli oglašujejo s prihodnjo podporo za standard Matter, ki bi omogočil upravljanje preko drugih pametnih sistemov in aplikacij. Ker ta nadogradnja še ni prispela do uporabnikov, bi v primeru finančnega zloma podjetja obljubljena integracija ostala le mrtva črka na papirju.
Iskanje rešilne bilke
Vseeno pa situacija še ni povsem zaključena. Trenutno gre za resno opozorilo, ne pa še za gotov razplet. Podjetje iRobot še vedno poskuša najti novega investitorja ali kupca ter se dogovoriti za rešitev s svojimi upniki. Kljub temu je za vse, ki imajo doma roombo, to neprijeten opomnik, kako zelo smo v današnjem času odvisni od tehnologije v oblaku. Ko naš sesalnik ne zna več samostojno delovati brez aplikacije in oddaljenega strežnika, postane jasno, da naprave v resnici nikoli niso povsem naše, temveč smo le najemniki njihove pameti.


