Datum
15. november 2025 06:00
Trideset let po znameniti romski sodbi se nekdanji predsednik sodnega senata spominja časa, ko je bilo sodišče soočeno z vprašanjem, ali je spolnost kulturni ali kontrakulturni element. Danes pa znova opozarja na nevarnosti pretirane represije in strahu, ki se pod krinko "varnosti" vračata v družbo.
V pogovoru razkriva, zakaj so zakoni, kot je novi Šutarjev zakon, lahko korak proti policijski državi – in zakaj bi morali biti pisani "s tresočo roko".
V intervjuju izveste še:
zakaj je bila oprostilna sodba izpred 30 let mednarodno razvpita in kako bi sodnik odločil danes,
kako se je romska skupnost v treh desetletjih kulturno in socialno spremenila,
zakaj je Slovenija nekoč veljala za "najbolj varno državo v Evropi" in kaj se je spremenilo,
kako represivni optimizem ogroža demokracijo in spodjeda zaupanje v pravno državo,
kateri deli Šutarjevega zakona po mnenju pravnikov pomenijo zlorabo oblasti
in zakaj "strah, pohlep in neumnost" – po besedah Einsteina in sogovornika – še vedno krojijo obraz politike.
V pogovoru razkriva, zakaj so zakoni, kot je novi Šutarjev zakon, lahko korak proti policijski državi – in zakaj bi morali biti pisani "s tresočo roko".
V intervjuju izveste še:
zakaj je bila oprostilna sodba izpred 30 let mednarodno razvpita in kako bi sodnik odločil danes,
kako se je romska skupnost v treh desetletjih kulturno in socialno spremenila,
zakaj je Slovenija nekoč veljala za "najbolj varno državo v Evropi" in kaj se je spremenilo,
kako represivni optimizem ogroža demokracijo in spodjeda zaupanje v pravno državo,
kateri deli Šutarjevega zakona po mnenju pravnikov pomenijo zlorabo oblasti
in zakaj "strah, pohlep in neumnost" – po besedah Einsteina in sogovornika – še vedno krojijo obraz politike.