Copate povezujemo s toplino doma, ki nam nudi tudi udobje in varnost. Da bi pomagali tistim, ki tega nimajo oziroma jih tarejo kakšne težave, je Zveza prijateljev mladine Slovenije (ZPMS) pripravila dobrodelni projekt, pri katerem pri snovanju copat sodelujejo s priznanimi oblikovalci, zato so ga poimenovali CopArt. Denar od prodanih copat v spletni trgovini, kjer so na voljo za 39,90 evra, gre tokrat za pomoč mladostnikom ter družinam v stiski oziroma za program Eno srce.
Najnovejši model CopArt2025 so zasnovali v sodelovanju z enim najbolj prepoznavnih slovenskih glasbenikov Janom Plestenjakom, ki je navdih črpal iz svoje priljubljene skladbe Soba 102, ki simbolizira nepozabne in skrivnostne trenutke življenja. Pri oblikovanju mu je pomagala priznana oblikovalka Urša Drofenik, ki je idejo prelila v avantgardni in minimalistični dizajn s toplimi rjavimi toni. Ti toni ustvarjajo občutek domačnosti in miru. V motivih copat je tudi kozolec toplar, simbol slovenske dediščine in ponosa, ki je nekoč služil kot zavetje, oder ali skrivni kotiček. Torej prava "soba 102".
"Vsak otrok si zasluži varno in ljubeče otroštvo," poudarja Plestenjak, ki je projekt sprejel z veliko osebne odgovornosti. Vsi copati do zdaj in tudi ti so nastali v družinskem podjetju Čevljarstvo Brodi iz Tržiča, kjer tradicija ročnega čevljarstva prehaja iz generacije v generacijo. Izdelani so iz naravnih, razgradljivih materialov, kar zagotavlja trajnost, udobje in kakovost, ki jo izkazuje tudi znak I feel Slovenia.
S to serijo CopArt se zaključuje ta vrsta ekskluzivnih kolekcij, pod katere so se v preteklih letih podpisali priznani ustvarjalci - Urša Drofenik, Žare Kerin in Oskar Kogoj. Prav zato je Plestenjakova izdaja še posebej pričakovana. Do zdaj se je vsaka kolekcija prodala v več sto parih, prva pa celo v več kot 1500. Zaradi priljubljenosti glasbenika in pesmi Soba 102 pri ZPMS verjamejo, da bodo copati hitro našli nove lastnike.
"CopArt združuje slovensko zgodbo, kakovost in dobrodelnost. To je darilo s pomenom," pravi Anja Vogrič, idejna vodja projekta pri ZPMS. Plestenjak pa dodaja: "Želim si, da se copati čim bolje prodajo, da bomo lahko pomagali čim več otrokom. To je bistvo." Nakup copat ni le nakup, je pomoč, ki lahko otroku pričara lepši dan, ker Eno srce osreči oba, tistega, ki prejme, in tistega, ki da, še pravijo pri ZPMS. "Copati so izdelani v brezogljičnem procesu in iz materialov, ki zagotavljajo odpornost proti obrabi, znoju ter omogočajo antibakterijsko zaščito in dihanje stopala. Brodi, znan po unikatnih in kvalitetnih usnjenih izdelkih, zagotavlja, da so copati izjemne kakovosti in trajnosti," je povedala še vodja kreativnih projektov pri ZPMS Anja Vogrič.
CoAart2025 je četrta kolekcija posebnih copatov. V prvi je kreatorka Urška Drofenik naredila copate s simbolom človeške ribice, izkupiček od prodaje pa je šel v sklad Sapramiška za pomoč otrokom s posebnimi potrebami. Drugo leto je oblikovalec Žare Kerin naredil modre copate s podobo Srečka Kosovela, prispevki so šli v podporo mladim nadarjenim glasbenikom. Lani je copate zasnoval Oskar Kogoj s podobo čebele. "Naša krajnska čebela ni vezana na meje, je zelo razširjena povsod po svetu in tudi zelo stara vrsta. Enako je tudi pomembno, da imajo naši mladi priložnost študirati tudi čez mejo. To je tudi eden od namenov tega sklada. Sam sem bil eden prvih Slovencev, ki so šli študirat oblikovanje v Benetke, in to mi je zelo koristilo. Pomembno pa je, da se ta 'čebela' vrne nazaj in prinaša blagostanje slovenskemu ljudstvu. Od tam, od koder je izšla, naj pride tudi nazaj," je simboliko čebele na copatu in povezavo s skladom lani popisal Kogoj.
Bliža se obdobje božičnih praznikov, ki je povezan tudi z darili in obdarovanjem. Morda so lahko ti copati primerno darilo, ki ne bo razveselilo le obdarovanca, temveč še nekoga drugega. In imajo zato poseben pomen.


