Na prvem mestu je "vijolična" čokolada pristala zaradi skrčflacije (shrinkflation), vse bolj prisotnega pojava, ko izdelka ne podražijo neposredno, temveč se zmanjša njegova količina, cena pa kljub temu ostane enaka.
34 odstotkov anketiranih v raziskavi Foodwatcha je glasovalo za to, da se prav proizvajalcu omenjene čokolade podeli negativna nagrada "zlati prazni krof".
Podjetje Mondelez je namreč ceno alpske milke najprej zvišalo z 1,49 na 1,99 evra, kmalu zatem pa težo tablice čokolade s 100 zmanjšalo na 90 gramov, navaja potrošniška organizacija. Po mnenju Foodwatcha to pomeni 48-odstotno podražitev.
Multinacionalka Mondelez je podražitev utemeljila z rastjo cen kakava na svetovnem trgu in z drugimi dejavniki, ki vplivajo na končno ceno izdelka, predvsem nestanovitnim poslovnim okoljem. Organizacija Foodwatch pa je Mondelez kritizirala zaradi netransparentnosti.
Na sprednji strani čokolade sicer piše, da gre za 90-gramsko tablico, vendar je oznaka zelo majhna in jo na policah v supermarketih pogosto zakrivajo, opozarjajo pri Foodwatch.
Organizacija za zaščito potrošnikov navaja tudi statistične podatke, po katerih je cena čokolade v Nemčiji lani narasla za okoli 8 odstotkov, medtem ko je Mondelez nekatere cene zvišal tudi do 64 odstotkov.
