PR gigant za vse priložnosti - naftarje, tobačno industrijo in podnebje

Velike piar agencije so več kot le razpošiljatelji vabil na novinarske dogodke in njihova moč je v osiromašeni medijski krajini hitro (pre)velika. Ime česa je Edelman?

Sploh ker je brazilski predsednik kontroverzni Luiz Inacio Lula da Silva (desno), ki načelno podpira zeleni prehod, je izid pogajanj težko napovedati.
Sploh ker je brazilski predsednik kontroverzni Luiz Inacio Lula da Silva (desno), ki načelno podpira zeleni prehod, je izid pogajanj težko napovedati.
Datum 11. avgust 2025 14:30
Čas branja 2 min

Globalna zveza za podnebje in zdravje opozarja na konflikt interesov, ker je Brazilija za komunikacijsko podporo letošnji konferenci ZN o podnebju (COP30) najela PR podjetje Edelman – dolgoletnega partnerja fosilne industrije in nekdanjega zastopnika tobačne industrije.

Podnebni vrh v Braziliji velja za prelomnega ali vsaj pomembnega, sploh po letih, ko so COP-e gostile naftne države, kot lani Azerbajdžan v Bakuju, vidnejšega napredka pa ni bilo zabeleženega. Poleg tega bodo v podnebnem pogajalskem procesu izmerili tt.i. NDC-je, nacionalne zaveze držav, ki naj bi skupaj pomenile znižanje izpustov, ki bi zamejilo segrevanje pod še vzdržno mejo dveh stopinj Celzija. Skratka, gre za pomembno srečanje, zato je gostiteljica Brazilija pod še večjo povečavo javnosti. In toliko bolj nenevadna je poteza, da so vodenje odnosov z javnostmi zaupali piar gigantu Edelman, ki vodi globalni PR za naftno podjetje Shell. Podjetje je  dobilo pogodbo za zagotavljanje medijskih storitev za konferenco COP30 v imenu brazilskega predsedstva, kar je izvršna direktorica Globalne zveze za podnebje in zdravje (Global Climate and Health Alliance), dr. Jeni Miller, komentirala: "Angažiranje PR podjetja, ki zasluži milijone z zmanjševanjem pomena vloge naftne industrije pri podnebni krizi, za vodenje komunikacij na letošnji konferenci ZN o podnebju, kjer se države trudijo, da bi se dogovorile o globalnih ukrepih za podnebje, predstavlja resen konflikt interesov. Podnebne spremembe že povzročajo hude posledice za preživetje, zdravje in dobrobit ljudi po vsem svetu, zdravstveni sistemi pa so potisnjeni na rob zmogljivosti.

Ker so dezinformacije, ki so jih za naftna podjetja razvile PR agencije, desetletja zavirale ukrepanje in omogočile dramatično poslabšanje podnebne krize, morajo države gostiteljice COP storiti vse, da iz teh ključnih podnebnih pogajanj izključijo vpliv fosilne industrije."

Ime česa je Edelman? Edelman ima dolgo in dobro dokumentirano zgodovino sodelovanja z industrijami, škodljivimi za zdravje. Do leta 1997 je Edelman vodil PR za tobačno podjetje RJ Reynolds in uporabljal strategije za ustvarjanje dvoma o znanstvenih dokazih, da tobak škodi zdravju, ter deloval z namenom odlašanja ali preprečevanja regulacije. Podjetje je nekatere od teh strategij uporabilo tudi za ustvarjanje dvoma o podnebnih spremembah, v podporo svojim strankam iz fosilne industrije. Danes podjetje služi milijone s skrbjo za javno podobo naftnega giganta Shell. 

 

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
313 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
38%
309 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
132 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
53 glasov
Skupaj glasov: 807