Globalna zveza za podnebje in zdravje opozarja na konflikt interesov, ker je Brazilija za komunikacijsko podporo letošnji konferenci ZN o podnebju (COP30) najela PR podjetje Edelman – dolgoletnega partnerja fosilne industrije in nekdanjega zastopnika tobačne industrije.
Podnebni vrh v Braziliji velja za prelomnega ali vsaj pomembnega, sploh po letih, ko so COP-e gostile naftne države, kot lani Azerbajdžan v Bakuju, vidnejšega napredka pa ni bilo zabeleženega. Poleg tega bodo v podnebnem pogajalskem procesu izmerili tt.i. NDC-je, nacionalne zaveze držav, ki naj bi skupaj pomenile znižanje izpustov, ki bi zamejilo segrevanje pod še vzdržno mejo dveh stopinj Celzija. Skratka, gre za pomembno srečanje, zato je gostiteljica Brazilija pod še večjo povečavo javnosti. In toliko bolj nenevadna je poteza, da so vodenje odnosov z javnostmi zaupali piar gigantu Edelman, ki vodi globalni PR za naftno podjetje Shell. Podjetje je dobilo pogodbo za zagotavljanje medijskih storitev za konferenco COP30 v imenu brazilskega predsedstva, kar je izvršna direktorica Globalne zveze za podnebje in zdravje (Global Climate and Health Alliance), dr. Jeni Miller, komentirala: "Angažiranje PR podjetja, ki zasluži milijone z zmanjševanjem pomena vloge naftne industrije pri podnebni krizi, za vodenje komunikacij na letošnji konferenci ZN o podnebju, kjer se države trudijo, da bi se dogovorile o globalnih ukrepih za podnebje, predstavlja resen konflikt interesov. Podnebne spremembe že povzročajo hude posledice za preživetje, zdravje in dobrobit ljudi po vsem svetu, zdravstveni sistemi pa so potisnjeni na rob zmogljivosti.
Ker so dezinformacije, ki so jih za naftna podjetja razvile PR agencije, desetletja zavirale ukrepanje in omogočile dramatično poslabšanje podnebne krize, morajo države gostiteljice COP storiti vse, da iz teh ključnih podnebnih pogajanj izključijo vpliv fosilne industrije."
Ime česa je Edelman? Edelman ima dolgo in dobro dokumentirano zgodovino sodelovanja z industrijami, škodljivimi za zdravje. Do leta 1997 je Edelman vodil PR za tobačno podjetje RJ Reynolds in uporabljal strategije za ustvarjanje dvoma o znanstvenih dokazih, da tobak škodi zdravju, ter deloval z namenom odlašanja ali preprečevanja regulacije. Podjetje je nekatere od teh strategij uporabilo tudi za ustvarjanje dvoma o podnebnih spremembah, v podporo svojim strankam iz fosilne industrije. Danes podjetje služi milijone s skrbjo za javno podobo naftnega giganta Shell.
