Zadnje dejanje drame v formuli 1: Novo ime na listi prvakov ali kandidatura za status najboljšega vseh časov?

Svet motošporta je ta konec tedna usmerjen v Abu Dabi, kjer se bo po štirih letih ponovno odločalo o usodi svetovnega prvaka formule 1. Po 18 letih bodo na zadnji dirki bitko spet bili trije dirkači.

Pred zadnjim dejanjem tega leta ima je od samega sebe odvisen le Lando Norris (levo), medtem ko bosta njegova konkurenta ciljala na čim ugodnejši razplet. Največji čudež za naslov v svoji tretji sezoni potrebuje Oscar Piastri (na sredini).
Pred zadnjim dejanjem tega leta ima je od samega sebe odvisen le Lando Norris (levo), medtem ko bosta njegova konkurenta ciljala na čim ugodnejši razplet. Največji čudež za naslov v svoji tretji sezoni potrebuje Oscar Piastri (na sredini).
Reuters
Datum 6. december 2025 07:00
Čas branja 8 min

Drama bo končno dobila zaključek, ki si ga, glede na videno, tudi zasluži. Ali bomo dobili novo ime, ki bo za zmeraj zapisano v zgodovino motošporta, ali pa bo eden izmed velikanov le še resnejši kandidat za naziv največjega dirkača v razredu formula 1 vseh časov. Usoda o naslovu se je nazadnje v Abu Dabiju odločala pred štirimi leti, ko je trenutni branilec naslova Max Verstappen v zadnjem krogu po odhodu varnostnega avtomobila s steze Lewisu Hamiltonu odvzel rekordni osmi naslov svetovnega prvaka, medtem ko je sam prišel do svojega prvega. Sledili so še trije, ki so bili osvojeni precej bolj dominantno.

Letos Nizozemcu, ki si lasti številne rekorde, še zdaleč ni šlo vse kot po maslu, saj se je znašel v senci obeh McLarnov, ki jima je skozi celotno sezono gledal v hrbet. A razlika je pred zadnjim dejanjem dovolj nizka, da so sanje o peti zvezdici še žive. Vodilni Lando Norris ima pred prvim zasledovalcem 12 točk prednosti, medtem ko je zaostanek njegovega moštvenega kolega Oscarja Piastrija še za dodatne štiri točke višji. Razplet se je pred nekaj tedni zdel že bolj kot ne odločen, nato pa je vse skupaj začinila diskvalifikacija obeh McLarnov šele po koncu dirke v Las Vegasu in, kot se za to mesto spodobi, omogočila epski zaključek. Kombinacij in teorij za končno zmago je precej, toda ključnih je nekaj dejstev.

Prva beseda Norrisu, komu pa zadnja?

Največ moči v svojih rokah ima Britanec Norris, ki bi si ne glede na uvrstitev ostalih dveh dirkačev svoj prvi naslov zagotovil že, če samo stopi na zmagovalni oder. Če bo še peto zmago v ZAE slavil Verstappen, potem mora za peti naslov upati, da mu vodilni dirkač prvenstva ob podelitvi nagrad najboljšim v tem dirkaškem vikendu ne bo delal družbe. Še največ sreče bo potreboval Piastri, kajti če ciljno črto prečka prvi, potem jo mora njegov moštveni kolega vsaj pet mest za njim. Verstappen v tem primeru ne bi imel vpliva, saj ima pred Piastrijem nižjo prednost, kot znaša točkovna razlika med prvim in drugim mestom na posamezni veliki nagradi. Da na zadnji dirki zmage ne bi odnesel kateri izmed omenjene trojice, je sicer malo verjetno, saj so letos slavili na 21 velikih nagradah od skupno 23, vsak izmed njih je bil uspešen sedemkrat. Preostali dve prvi mesti jim je v Kanadi in Singapurju speljal Mercedesov dirkač George Russell.

O vsem torej odloča Norris, medtem ko Verstappen in Piastri ob njegovem morebitnem spodrsljaju potrebujeta mesto na zmagovalnem odru. Za povečanje upov po naslovu za Avstralca prideta v poštev le prvi dve mesti, s tem, da mora za seboj pustiti oba konkurenta. Enako velja tudi za Nizozemca le, da ima ta dovolj prednosti pred tretjeuvrščenim, da je v primeru brona v Abu Dabiju Piastri lahko celo mesto pred njim, toda njegov moštveni kolega bi moral potem pristati pri repu dobitnikov točk. Izključena ni niti situacija, ko bi dva dirkača ob koncu sezone imela enako število točk. V tem primeru bi šampanjec na koncu odpiral Norris, saj je osvojil največ drugih mest, kajti po zmagah, ki odločajo kot prvi kriterij, bi bili vsi trije dirkači poravnani, medtem ko, če kateri izmed trojice osvoji to veliko nagrado, pa scenarij s točkovno poravnanostjo niti ni mogoč.

Slika, ki dodobra ponazarja, kaj vse ljubitelje motošporta čaka v nedeljo.
Reuters

Če se ozremo na pretekle preizkušnje v Združenih arabskih emiratih, lahko hitro uvidimo, da je to dirkališče na kožo pisano Verstappnu, saj je na njem slavil že štirikrat, hkrati pa ima njegovo moštvo največ zmag med vsemi na tem prizorišču. Lani je se je zmage sicer veselil trenutno vodilni Norris, ki je imel precej sreče, da sta se takoj po štartu in kontaktu zavrtela oba njegova trenutna zasledovalca ter s tem izgubila nekaj mest. Slednjega si vsi ljubitelji tega športa tokrat ne želijo. Hkrati ni zanemarljiv niti podatek, da ob vseh Verstappnovih zmagah na zadnji dirki sezone Norris niti enkrat ni stal na zmagovalnem odru, torej po scenariju, ki bi tudi letos na koncu prvenstvo obrnil v prid 28-letnika, ki je sicer rojen v Belgiji.

Novinec kot faktor x?

Seveda imajo dirkači na začetku sezone enake možnosti, vsaj kar se tiče lestvice, saj vsi začnejo z nič točkami, toda ko se bo pod letošnjo sezono potegnila črta, bi v primeru minimalnega zaostanka pri Red Bullu lahko dejali: "Kaj bi bilo, če bi bilo". Zagodel jim jo je namreč Mercedesov novinec Kimi Antonelli, ki je v Katarju v predzadnjem krogu poskrbel za precejšnje ogorčenje privržencev rdečih bikov, potem ko je po napaki predse na četrto mesto spustil Norrisa in mu priskrbel dve točki več v boju za naslov svetovnega prvaka. Prav zaradi tega Britancu v primeru Verstappnove zmage ni treba biti le mesto za Nizozemcem, ampak bi bila za naslov dovolj že najnižja stopnička zmagovalnega odra.

Če se vrnemo k 19-letnemu Italijanu, je ta štirikratnemu svetovnemu prvaku ponagajal v Braziliji, kjer bi ob še kakšnem krogu več po vsej verjetnosti dirko sklenil za njim. Še najbolj pa bo, v primeru, da se v Red Bullovi garaži ne bodo veselili peto leto zapovrstjo, boleč spomin na domačo veliko nagrado Štajerske, kjer je po le nekaj ovinkih Italijan že v prvem krogu zadel v zadek bolida najboljšega dirkača zadnjih štirih let, ki je takrat edinkrat v tem letu ostal brez uvrstitve in točk, ki jih bo morda na koncu celo krvavo potreboval.

Za Landa Norrisa ali Oscarja Piastrija bi letošnji naslov svetovnega prvaka bil šele prvi v karieri. Piastri bi denimo po 45 letih lahko postal prvi Avstralec po Alanu Jonesu s tem nazivom. Njegov partner v garaži pa bi tudi s tem mejnikom težko stopil iz sence velikana tega športa in svojega rojaka Lewisa Hamiltona, a največja čast in slava se ponuja prav Verstappnu. Max bi s petim zaporednim naslovom postal šele drugi po Michaelu Schumacherju, ki bi mu to uspelo doseči, hkrati pa bi se na tretjem mestu večne lestvice po številu lovorik izenačil z Juanom Manuelom Fangiom. Posledično bi postal resno ogrožen tudi rekord, ki si ga s sedmimi osvojenimi naslovi delita Schumacher in Hamilton.

Pokal, ki ga bo po zadnji dirki prejel novi svetovni prvak.
Reuters

So se iz napak kaj naučili?

V kolikor mu ju nikdar ne uspe dohiteti pa bi Verstappen kljub temu z morebitnim letošnjim naslovom oddal resno kandidaturo za največjega vseh časov, če ne druga pa vsaj za veliko legendo tega športa. Po več kot polovici sezone je za prvim mestom namreč zaostajal že neverjetne 104 točke in tudi sam menil, da je zanj vse skupaj že zaključeno, vendar pa je trenutno vsaj drugi favorit za naslov, če ne glede na vse izkušnje celo prvi. Zanimivo bo predvsem videti, kako se bo s pritiskom, ki ga pred zadnjo dirko prinaša status vodilnega, uspel soočiti Norris. Če bo Nizozemcu, ki je večino zaostanka uspel nadoknaditi v le osmih dirkah - to bi bil v primeru naslova tudi absoluten rekord, kajti do sedaj je Sebastian Vettel leta 2012 ulovil "le" 39 točk -, na koncu uspelo, potem bo le še potrdil dejstvo, da nedvomno sodi med najboljše vseh časov.

Max Verstappen je slavil prejšnji konec tedna v Katarju.
Reuters

Za aktualne tovarniške prvake, čigar čakanje na dirkaški naslov bi ob spodrsljaju postalo polnoletno, bo ključno predvsem snovanje primerne taktike. Leta 2007 so se namreč znašli v podobni situaciji, a so na koncu potegnili kratko, ko je Lewisa Hamiltona in Fernanda Alonsa zgolj za točko prehitel Kimi Räikkönen v Ferrariju.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
37%
194 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
40%
209 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
78 glasov
Ne vem, me ne zanima.
8%
40 glasov
Skupaj glasov: 521