To se bo po njihovih besedah zgodilo, če Bela hiša ne bo v kratkem spremenila svoje carinske politike. Kar 60 odstotkov uvoženih izdelkov, ki jih prodaja največja trgovska veriga Walmart, prihaja iz Kitajske, vključno z oblekami, elektroniko in igračami, je pokazala raziskava Reutersa. Na Kitajskem pa je tudi 50 odstotkov dobaviteljev verige Target, ki ima v ZDA skoraj dva tisoč trgovin.
Številni trgovci in proizvajalci imajo določene zaloge v svojih skladiščih, ki jim za zdaj še omogočajo, da se lahko prebijajo prek turbulenc na trgih. Vendar pa zaloge zadostujejo le za določen čas, običajno za nekaj tednov. Potem pa se bodo trgovci soočili z izbiro: plačati carino in s tem dodatne stroške prevaliti na potrošnike ali pa ustaviti nabave kitajskih proizvodov.
Obstajajo signali, da so se številne ameriške družbe že odzvale na način, da začasno odpovedujejo naročila. Ladje z vzhodne obale Kitajske do zahodne obale ZDA plujejo od dva do tri tedne. Glede na podatke, ki jih objavlja pristanišče v Los Angelesu, kamor pripotuje velika količina blaga iz kitajskih pristanišč, je bil kontejnerski promet ta teden za 56 odstotkov višji v primerjavi z enakim lanskim obdobjem. Gre verjetno za naročila, ki so bila opravljena še pred najavo carin 2. aprila. Za naslednji teden pa že pričakujejo padec prometa za 11 odstotkov, teden pozneje pa celo za 33 odstotkov. Poleg tega pa so rezervacije za promet iz Kitajske proti ZDA v prvem tednu aprila padle za kar 64 odstotkov.
Analitiki krivdo za takšen upad pripisujejo uvoznikom, ki naj bi odpovedovali dobave, da so lahko preučili stroške, roke in nadaljnjo trgovsko politiko. Zaradi tega je vse več kontejnerskih ladij na pol praznih, zaradi česar morajo ladijske družbe odpovedovati plovbe, da s tem zmanjšajo izgube in preprečijo padec cen prevozov.
Cena prevoza 12-metrskega kontejnerja je namreč od začetka letal padla z 5729 dolarjev na 2793 dolarjev, kažejo podatki platforme Xenete, ki spremlja ladijski promet. Hkrati pa naglo raste število praznih plovb.
Spravljive izjave
Ameriški predsednik Donald Trump je do zdaj krčevito branil svojo carinsko strategijo, za katero je dejal, da je nujna za povrnitev proizvodnje v ZDA. Vendar pa je samo nekaj ur po sestanku z izvršnimi direktorji trgovinskih verig ta teden očitno obrnil ploščo. "Mi bomo zelo prijazni. Tudi oni bodo zelo prijazni in bomo videli, kaj se bo zgodilo," je v torek dejal novinarjem, kar so mediji sprejeli kot spravno gesto do Kitajske.
Vendar pa Trump v tej trgovinski vojni ni sam. Peking se je na ameriške carine na kitajsko blago v višini 145 odstotkov odzval z uvedbo 125-odstotnih carin na ameriške proizvode. Navkljub trditvam ameriškega predsednika, da sta obe strani nenehno v stikih, je predstavnik kitajskega ministrstva za zunanje zadeve včeraj to zanikal, rekoč, da gre za neutemeljeno trditev.
Zato, ne glede na to, kar bo Trump zdaj storil, mora to narediti čim prej. V nasprotnem primeru bodo kupci že čez nekaj tednov čutili posledice trgovinske vojne na policah trgovin.


