Trgovina med umetno inteligenco in trajnostjo: TZS podelila priznanja najboljšim podjetjem za trajnostno poslovanje

Na 19. Strateški konferenci o trgovini o vplivu umetne inteligence na poslovne procese, podelili pa so tudi nagrade TZS za trajnostno poslovanje. Zlata priznanja za Spar Slovenija, Decathlon Ljubljana in SES Center Management.

Vrhunec dogodka je predstavljala podelitev Nagrad TZS za trajnostno poslovanje podjetij, ki jih je Trgovinska zbornica Slovenije letos podelila drugič. Nagrade so namenjene podjetjem, ki z odgovornimi praksami in inovacijami pomembno prispevajo k zelenemu prehodu.
Vrhunec dogodka je predstavljala podelitev Nagrad TZS za trajnostno poslovanje podjetij, ki jih je Trgovinska zbornica Slovenije letos podelila drugič. Nagrade so namenjene podjetjem, ki z odgovornimi praksami in inovacijami pomembno prispevajo k zelenemu prehodu.
Arhiv TZS
Datum 22. oktober 2025 05:00
Čas branja 5 min

Letošnja Strateška konferenca o trgovini, ki jo je organizirala Trgovinska zbornica Slovenije (TZS), je bila posvečena vplivu umetne inteligence in novim izzivom v trgovinski panogi. Predsednica TZS mag. Mariča Lah je v uvodnem nagovoru poudarila, da je bilo leto 2024 za slovensko gospodarstvo, pa tudi za trgovino, zahtevno: prihodki so stagnirali, neto dobiček se je zmanjšal, rast produktivnosti pa je ostala nizka. Po njenih besedah bi bilo treba okrepiti vzdržen razvojni model, ki temelji na socialnem, ekonomskem in okoljskem ravnovesju.

Na konferenci so se zbrali vodilni predstavniki trgovske in gospodarske panoge ter strokovnjaki iz akademskega sveta. Prof. dr. Tomaž Turk, dekan Ekonomske fakultete UL, je predstavil vsebinski razvoj konference skozi zadnjih 18 let in poudaril, da kupec ostaja v središču pozornosti, ne glede na tehnološke spremembe.

V prvem delu konference so razpravljali o priložnostih, ki jih prinašajo nove tehnologije. Alessandra Bellini, nekdanja vodja poslovanja s strankami pri britanskem podjetju Tesco, je izpostavila, da umetna inteligenca že spreminja nakupne navade, saj potrošniki izdelke vse pogosteje odkrivajo prek algoritmov in družbenih omrežij. Peter Mesarec (SEOS Group) je dodal, da umetna inteligenca še ni dovolj uveljavljena v slovenskem poslovnem okolju, saj jo trenutno uporablja le okoli štiri odstotke prebivalcev. Burcu Begić iz A1 Slovenija pa je poudarila, da je za uspešno uvedbo tehnologij ključno razumevanje človeškega dejavnika – brez vključevanja zaposlenih in zaupanja v tehnologijo ni napredka.

Potrošniki, ugled in konkurenčnost

V drugem delu konference so govorci izpostavili vpliv globalnih geopolitičnih napetosti in inflacije na trgovino. Lucija Vidiš Roić iz Boston Consulting Group je opozorila, da trgovci v regiji razvijajo nove strategije z dobavitelji ter vse pogosteje uporabljajo napredna analitična orodja in umetno inteligenco. Robert Sraka (Big Bang) je izpostavil potrebo po povezovanju fizičnih in digitalnih prodajnih kanalov ter avtomatizaciji poslovnih procesov, medtem ko je Klemen Urbančnik (Creatim) pojasnil, da umetna inteligenca omogoča boljšo personalizacijo ponudbe in učinkovitejše poslovanje.

Tretji sklop konference je bil posvečen ugledu trgovcev in odnosu s kupci ter zaposlenimi. Peter Kebrič iz Lidla Slovenija je poudaril, da je ugled podjetja mogoče hitro izgubiti, zato morajo trgovci graditi zaupanje skozi kakovost in transparentnost. Podobno je razmišljal Božidar Prevc (saloni pohištva Prevc), ki meni, da se ugled meri skozi ponovne nakupe in priporočila zadovoljnih kupcev. Dr. Rok Stritar (Kibuba) je v svojih poudarkih izpostavil, da se v sodobnem digitalnem okolju kupci vse pogosteje srečujejo z več nakupnimi kanali, ki z njimi vzpostavljajo močnejši stik kot tradicionalna trgovina. Zdravko Poljašević (Kreativni najemi) je dodal, da je uspeh prodaje odvisen predvsem od razumevanja potreb kupca.

Arhiv TZS

Na okrogli mizi, ki jo je vodila predsednica TZS mag. Mariča Lah, so se sogovorniki – med njimi predstavniki podjetij Hyundai Avto Trade, Kovintrade, Spar, Petrol in Bauhaus – strinjali, da slovenska trgovina potrebuje bolj predvidljivo poslovno okolje, razbremenitev stroškov dela, zmanjšanje administrativnih ovir in večjo podporo pri privabljanju kadrov. Minister za gospodarstvo Matjaž Han je v video nagovoru dejal, da mora Slovenija razmišljati drzno in dolgoročno, saj je trgovina temelj uspešnega gospodarstva.

Nagrade TZS za trajnostno poslovanje

Vrhunec dogodka je predstavljala podelitev Nagrad TZS za trajnostno poslovanje podjetij, ki jih je Trgovinska zbornica Slovenije letos podelila drugič. Nagrade so namenjene podjetjem, ki z odgovornimi praksami in inovacijami pomembno prispevajo k zelenemu prehodu.

V kategoriji velikih družb je zlato priznanje prejel Spar Slovenija, ki trajnost obravnava kot strateško usmeritev podjetja. Srebrno priznanje je prejela IKEA Slovenija, ki uresničuje prehod v krožno gospodarstvo in zmanjšuje ogljični odtis, bronasto pa Lidl Slovenija, ki trajnost vključuje v vse vidike poslovanja. Pohvale so prejeli še dm drogerie markt, Petrol in Shell Adria.

Med srednjimi družbami je zlato priznanje prejel Decathlon Ljubljana, ki spodbuja podaljševanje življenjske dobe športne opreme in trajnostno mobilnost zaposlenih.

V kategoriji mikro in malih družb ter samostojnih podjetnikov je zlato priznanje prejel SES Center Management, ki v nakupovalnih središčih uvaja zelene strehe, sisteme za zbiranje deževnice in energetsko učinkovite rešitve. Srebrno priznanje je prejelo podjetje Shoebox Alpe-Adria, ki uspešno združuje digitalno preobrazbo in trajnostne prakse.

Kot je poudarila predsednica strokovne komisije, prof. dr. Lučka Kajfež Bogataj, je namen projekta spodbujanje trajnostnega razmišljanja v celotni trgovski panogi: "Nagrajenci dokazujejo, da trajnost ni več izbira, temveč pogoj za dolgoročni uspeh."

Trgovinska panoga se sooča z negotovimi razmerami, tehnološkimi preobrati in zahtevnimi potrošniki, vendar hkrati kaže izjemno prilagodljivost. Udeleženci konference so se strinjali, da prihodnost trgovine temelji na dveh stebrih - odgovornem poslovanju in pametni uporabi tehnologij. Umetna inteligenca, digitalizacija in trajnostni modeli ne pomenijo le izzivov, temveč predvsem priložnost za močnejšo, učinkovitejšo in družbeno odgovorno trgovino prihodnosti.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
257 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
39%
256 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
102 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
46 glasov
Skupaj glasov: 661