Sindikat poštnih delavcev (SPD) opozarja, da je vodstvo Pošte Slovenije zaposlenemu pismonoši na glavni koprski pošti vročilo opozorilo pred odpovedjo, saj je, domnevno v nasprotju z navodili nadrejenih, raznosil vso pošto in je ni pustil na pošti za naslednji dan, kot mu je bilo naročeno. Pojasnjujejo še, da gre za posledico nenavadne odločitve poslovodstva, ki je brez širšega obveščanja strank spremenilo način dostave. Po novem morajo pismonoše glede na navodila nadrejenih neprednostno pošto puščati na sedežu pošte in jo raznositi šele naslednji dan.
"Prezrta opozorila pismonoš s terena"
"Naša opozorila, da ta način dostave ni skladen z internimi akti, so naletela na gluha ušesa. Prav tako so bila prezrta tudi opozorila samih pismonoš, da s tem načinom predvsem v mestih dosežemo zgolj slabšo kakovost naših storitev." V sindikatu SPD še dodajajo, da je več zaposlenih v času testiranja novega sistema dostave opozarjalo, da morajo zaradi strnjenosti naselij v vsakem primeru prehoditi celoten teren, ne glede na to, koliko pošte raznosijo. Prav tako se jim zdi neprofesionalno lagati strankam, ki jih poznajo, da zanje ne prinašajo pošte. "Pismonoše so namreč s strani vodstva prejeli tudi navodilo, da strankam v primeru, da jih pošta že čaka na sedežu poštne poslovalnice in jo bodo zaradi novih pravil prejeli šele naslednji dan, tega ne smejo razkriti."

Medtem so po navedbah SPD nekateri zaposleni na glavni koprski pošti delodajalca obvestili, da bodo prenehali s testiranjem novega modela v praksi in da bodo nadaljevali z izvajanjem ustaljenega načina dostave. Vodstvo pošte namreč vztraja pri tem, da je potrebno neprednostne pošiljke zadrževati, to pa namerava doseči na vse načine, tudi v nasprotju z veljavnimi internimi navodili in pričakovanji strank, še trdijo v SPD.
Pošta delovnopravnih postopkov ne komentira
V Pošti Slovenije, ki jo vodi generalni direktor Marko Cegnar, zavračajo navedbe sindikata o domnevnem šikaniranju in pojasnjujejo, da gre v omenjenem primeru za delovnopravni postopek, ki ga ne morejo dodatno komentirati. "Pošta Slovenije spoštuje vse z zakonom in splošnimi pogoji predpisane roke dostave. Vsakemu gospodinjstvu zagotavlja dostavo pet delovnih dni v tednu, in sicer na način in v rokih, kot so opredeljeni v zakonu in splošnem aktu. Prednostne pošiljke so dostavljene v roku enega delovnega dne po oddaji pošiljke, neprednostne pošiljke, kamor sodijo navadne pisemske pošiljke, pa najpozneje v roku treh delovnih dni. Nenaslovljeno direktno pošto Pošta Slovenije dostavlja vsem gospodinjstvom v roku dveh delovnih dni. To je komercialna storitev in je urejena s pogodbami s poslovnimi partnerji," pojasnjujejo.
"Za spremembo organizacije dela v dostavi ni potrebna sprememba nobenega internega akta"
Na očitek sindikata SPD, da novi način raznašanja pošte naj ne bi bil v skladu z internimi akti Pošte Slovenije, pa odgovarjajo: "Za spremembo organizacije dela v dostavi, ki je povsem veljavna v skladu s Splošnim aktom o kakovosti, ni potrebna sprememba nobenega internega akta, saj so tovrstne organizacijske spremembe pisno opredeljene v priročnikih, navodilih in okrožnicah in ne v internih aktih družbe." Dodajajo še, da podobno kot vsi evropski poštni operaterji tudi Pošta Slovenije prilagaja poslovanje upadajočim količinam pisemskih pošiljk, kar zahteva spremembe na področju režima dostave pošiljk.
