Drugi tir bodo gradili pol leta dlje in brez finančnega vložka zaledne države

Investicijska vrednost drugega tira v tekočih cenah je po novem ocenjena na 1,027 milijarde evrov, izhaja iz druge novelacije investicijskega programa, ki jo je pripravila vlada.

Žiga Živulovič Jr.
Datum 11. januar 2023 15:50
Čas branja 1 min

V primerjavi z zadnjo oceno se je projekt podražil za 9,3 odstotka. Spremenjena je tudi časovnica; drugi tir bodo brez sodelovanja zaledne države gradili pol leta dlje.

Konec gradbenih del je predviden sredi leta 2026, medtem ko so po trenutno veljavnem investicijskem načrtu zaključek gradnje predvidevali že konec leta 2025, izhaja iz noveliranega investicijskega programa, ki je objavljen med vladnimi gradivi v obravnavi.

Promet naj bi sicer po novi progi stekel leta 2026. Da se bo to zgodilo, je decembra na dnevih odprtih vrat v Dekanih zatrdil tudi generalni direktor družbe 2TDK, ki bdi nad projektom, Pavle Hevka.

Z novelacijo investicijskega načrta je vlada iz projekta izločila tudi predviden kapital zaledne države. Tuji kapital je sicer iz projekta izločila z novelo zakona o izgradnji, upravljanju in gospodarjenju z drugim tirom med Divačo in Koprom, ki še čaka na potrditev.

"Aktualna vlada ocenjuje, da je železnica eden od najpomembnejših infrastrukturnih sistemov, ki ne sme končati v tujih rokah," so novembra poudarili na ministrstvu za infrastrukturo.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Bi podprli ukinitev volilnega molka?
Da, v dobi digitalnih medijev in družbenih omrežij je izgubil ves smisel.
37%
221 glasov
Sem za ukinitev, a pravil se nekaj mesecev pred volitvami ne spreminja.
10%
61 glasov
Ne, volilni molk naj ostane.
42%
251 glasov
Ne vem, vseeno mi je.
10%
61 glasov
Skupaj glasov: 594