Vodik kot gorivo prihodnosti in Beemvejeva zgodba z njim

Človek je kmalu po odkritju vodika spoznal njegov potencial za proizvodnjo energije, a so ga prehitela druga goriva. Razlog je preprost: pridobivanje vodika ni preprosto (tehnično, finančno …), še bolj neugodni pa sta distribucija in hramba.

BMW i Hydrogen NEXT 3 je prototip električnega vozila z gorivnimi celicami, ki bo v manjši seriji naprodaj po letu 2025.
BMW i Hydrogen NEXT 3 je prototip električnega vozila z gorivnimi celicami, ki bo v manjši seriji naprodaj po letu 2025.
Bmw
Datum 1. junij 2020 05:00
Čas branja 2 min

S časom in vztrajnostjo posameznikov ter podjetij je do danes na področju tehničnih težav marsikaj precej napredovalo, nekoliko pa nas v razmišljanje o vodiku kot pogonskem sredstvu sili tudi ozaveščanje o negativnih vplivih človeka na okolje.

Pogon je sestavljen (z leve) iz gorivnih celic (spredaj), dveh posod za vodik ter elektromotorja in dodatne baterije (zadaj).
Bmw
To je prvo Beemvejevo električno vozilo s pogonom z gorivnimi celicami. Tehnično (z izjemo pogona) in oblikovno sloni na modelu i8.
Bmw
BMW 520h je bil prvi BMW s pogonom na vodik. Imel je 3,5-litrski batni motor z neposrednim vbrizgom. Lahko je deloval na vodik ali na bencin.
Bmw
BMW 5 GT FCEV je eksperimentalno vozilo, izdelano v treh primerkih. Preskuse z njim opravljajo že pet let in še niso končani.
Bmw
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Kateri zimski šport spremljate najraje?
Alpsko smučanje.
11%
14 glasov
Smučarske skoke.
53%
68 glasov
Biatlon.
4%
5 glasov
Tek na smučeh.
2%
2 glasov
Hokej.
2%
2 glasov
Nekaj drugega.
2%
2 glasov
Ne spremljam.
27%
35 glasov
Skupaj glasov: 128