V stotih letih se je marsikaj spremenilo. Ideje Henrya Forda pa ostajajo žive, velike vizije se ohranjajo in razvijajo naprej. Pred nami so pomembne prelomnice v svetu avtomobilizma, ko nas bo na vsakem koraku spremljala elektrifikacija vozil in sodobna mobilnost.
Pravzaprav je bila elektrifikacija prometa, tudi po zaslugi znamke Ford, močno aktualna že pred stoletjem. Ford Motor Company je ena izmed najstarejših avtomobilskih tovarn, saj njeni začetki segajo že v leto 1903, v Sloveniji pa je znamka Ford prisotna od leta 1921. Njen ustanovitelj in avtomobilski inovator Henry Ford je s svojimi vizijami, idejami dobesedno spremenil svet in ga postavil na kolesa.
Fordova leta v Sloveniji
Prve avtomobile znamke Ford na Slovenskem zasledimo že pred 1. svetovno vojno. Prodajal jih je eden prvih trgovcev s kolesi in motornimi vozili na Kranjskem, Karl Čemernik iz Ljubljane. Prvi zapisi o prodaji Fordovih vozil v Kraljevini SHS sicer segajo v leto 1928, ko je American Motors Ltd sodeloval na prvem avtomobilskem salonu v ljubljanskem hotelu Union. To je bilo leto, ko je Ford zaključil razvoj modela A, ki je bil ovit v tančico skrivnostnosti. Tudi za tiste čase je bilo nenavadno, da je razvoj novega modela potekal tako prikrito, saj se je konkurenca raje hvalila in odstirala mozaik razvoja novega modela po delcih. Henry Ford pa je spremenil strategijo in znameniti model A so hkrati predstavili po vsem svetu v različnih prodajnih salonih, in to povsod na isti dan – 24. februarja. Tudi v Ljubljani je potekala lokalna predstavitev, v zeleni dvorani hotela Union so takrat na oder postavili zeleno-modro limuzino. Predstavniki Forda so povabljenim gostom ponosno razkazovali novo vozilo. Predstavitev je trajala kar tri dni ter privabila tudi veliko radovednežev.
Pozneje, v Jugoslaviji je prodaja Fordovih avtomobilov potekala preko podjetja Interkomerc AD iz Beograda. Ker so bili Fordovi avtomobili zelo zaželeni, so bili slovenski trgovci pri prodaji zelo uspešni. Veliki Ford servis Trzin je že v sedemdesetih letih veljal za enega največjih, Fordov prodajni salon pa je bil tudi v Šiški. Takrat je Ford prvič predstavil uspešen z model Escort in kupci vozila so v vrsti stali že v petek, da so potem prišli do želenega jeklenega konjička v ponedeljek, ko se je salon odprl. Dandanes se zdi kaj takega nepredstavljivo, takrat pa je prodaja vozil potekala bistveno drugače.
Poleg prodaje se je začela postavljati tudi Fordova servisna mreža. Tu z veseljem dodajamo, da imamo v pooblaščeni Fordovi servisni mreži še danes številne serviserje, ki so orali ledino že v devetdesetih in še dandanes nadaljujejo s servisiranjem in tudi prodajo Fordovih modelov.
Prva izbira in jubilejna ponudba
Seveda za Ford tako zelo pomemben jubilej na slovenskih tleh ne more ostati spregledan. Fordovi trgovci zato letos vabijo z mikavno ponudbo vozil, za katera priznajo še dodaten prihranek, t. i. 100-letni bonus. Jubilejno ponudbo Fordovih vozil s 100-letnim bonusom ob 100. obletnici znamke Ford v Sloveniji lahko preverite na spletni strani Prva izbira ali pa v vseh prodajnih salonih znamke Ford.
Mi smo že naredili domačo nalogo in preverili, kateri modeli so najprivlačnejši. Našo pozornost je vsekakor ugrabila Kuga – Fordov najbolj elektrificiran model do sedaj. Odlikuje jo aerodinamično oblikovanje zunanjosti, ki s sodobnimi proporci prestižnega razreda obljublja ogromno prostornosti in udobja. Na račun pomične zadnje klopi (pomik kar 12 cm) se ponaša z obilico prostora zadaj in razvaja sopotnike z vrhunskim udobjem. Ford Kuga je lahko vaša s stoletnim jubilejnim bonusom do 7.400 evrov in možnostjo financiranja brez pologa.
Imate raje klasično vozilo? Ford Focus je najboljša izbira v tem segmentu. Da je najboljši, je potrdila strokovna javnost pred tremi leti, ko je osvojil lovoriko Slovenski avto leta. Takrat je osvojil vse možne točke. Letos pa lahko k tej zmagi prištejemo še prvo mesto v Prima testu. Gre za primerjalni test, ki ga redno izvaja kar 9 različnih medijev, kjer primerjajo skoraj vse modele v segmentu, zato je zmaga še toliko bolj pomembna. Ford Focus vas bo presenetil z odlično ergonomijo in kakovostnimi materiali. Prtljažnik je po uporabnosti pri vrhu, sploh, če podrete zadnje sedeže. Focus je digitaliziran in celo najboljši, ko je treba povezati avto in telefon. Na cesti je odličen in zelo zmogljiv, a hkrati s sodobnimi motorji tudi varčen. Zanj vam trgovci priznajo stoletni jubilejni bonus v višini do 4.700 evrov in omogočijo financiranje brez pologa.
Bi nekaj vmes, križanca? Izberite Ford Pumo, t. i. crossover z navdihom športnih terencev, ki se ne ustraši mestnih ulic, niti gorskih zavitih cest. Vozilo stavi predvsem na odlične vozne lastnosti, praktičnost, vsestranskost, pametno uporabljen prostor, tehnološko naprednost, prefinjen in učinkovit hibridni pogon ter sodoben dizajn s karizmatičnimi in aerodinamičnimi oblikami. Ford Puma zagotavlja aktivno življenje posameznika in vam pomaga kar najbolje izkoristiti dinamičen tempo sodobnega vsakdana. Popust, vprašate? Do 3.700 evrov in financiranje brez pologa – vsekakor dobra kupčija.
Katerega boste izbrali? Preverite na Ford Prva izbira.
100 let, 100 nagrad
K praznovanju visokega jubileja, Ford namreč v Sloveniji praznuje 100. obletnico prve registracije, avtomobilski velikan vabi prav vse. Največje srečneže tudi bogato nagradi. Pogoj za udeležbo v nagradni igri je mikaven že sam po sebi – najpozneje do sredine novembra opravite testno vožnjo s katerimkoli vozilom znamke Ford.
Glavna nagrada je posebno 7-dnevno doživetje s Fordom po vaši izbiri, med 99 preostalimi nagradami pa se boste potegovali za bone za gorivo, ki jih boste lahko izkoristili na vseh bencinskih črpalkah Petrol, posebne Ford majice in druge praktične nagrade.
Preberite nov tematski časopis v celoti








