Cenejši, dražji, še dražji: Pogledali smo, katere avtomobile je mogoče kupiti v cenovnem razredu do 10, 13 in 15 tisoč evrov

Dacia sandero velja ta hip za najcenejši avtomobil na slovenskem trgu - vsaj med uveljavljenimi in splošno znanimi avtomobilskimi tovarnami.
Dacia sandero velja ta hip za najcenejši avtomobil na slovenskem trgu - vsaj med uveljavljenimi in splošno znanimi avtomobilskimi tovarnami.
Janez Kovačič
Datum 11. oktober 2021 05:00
Čas branja 6 min

Ponudba avtomobilov je zelo pestra, za veliko okusov in potreb, morda tudi za večino žepov. Tokrat smo pogledali, kako je s ponudbo cenejših ali najcenejših avtomobilov na slovenskem trgu. Med najcenejše smo uvrstili tiste s ceno do 10 tisoč evrov, naslednja meja je pri 13 tisoč evrih, na koncu smo pogledali, kaj je mogoče dobiti za 15 tisoč evrov. In pomembno - to so cene, ki veljajo za nakup z gotovino oziroma brez financiranja. Razlike pri končnih cenah niso majhne in so vsaj na videz v prid financiranju. A to je le del zgodbe.

Razred do 10 tisoč evrov

Izbira v razredu do 10 tisoč evrov je pričakovano skromna. Najcenejši je, precej pričakovano, Dacijin sandero 1,0 SCe acces 65 (49 kW/66 konjskih moči). Stane od 8990 evrov naprej. Nekaj dražji je mitsubishi space star 1,2 inform (52 kW/71 "konj"), saj zanj hočejo 9490 evrov. Še vedno pod 10 tisoč evri je hyundai i10 1,0 life (49 kW/67 "konj"), saj stane 9970 evrov.

Razred do 13 tisoč evrov

V naslednjem cenovnem razredu, torej do 13 tisoč evrov, je seveda veliko bolj pestro. Škoda fabia combi 1,0 TSI easy (44 kW/60 "konj") je na voljo za 11.999 evrov, zmogljivejša izvedenka 1,0 TSI easy (70 kW/95 "konj") pa za 12.999 evrov. Južnokorejski Hyundai ima kaj ponuditi. Naprodaj je več izvedenk najmanjšega i10. V varianti 1,0 comfort (49 kW/67 "konj") stane 10.990 evrov, izvedba 1,0 style pa 11.990 evrov. Z zmogljivejšim 1,2 motorjem (61 kW/84 "konj") in opremo comfort stane 11.590, oprema style ga podraži na 12.590 evrov. Brez Dacie seveda ne gre. Sandero 1,0 Sce 65 essential (49 kW/66 "konj") komaj seže čez prag 10 tisoč evrov - stane 10.090 evrov, opremska varianta comfort TCe 90 (67 kW/91 "konj") pa 12.690 evrov. Sandero stepway essential z enakim motorjem ponujajo za enako ceno, torej 12.690 evrov.

Hyundai i10 se pojavlja v vseh treh cenovnih razredih. Foto: Tovarna
Tovarna

Mitsubishijev space star ne more manjkati. Invite 1,2 (52 kW/71 "konj") stane 10.690, oprema invite+ ceno dvigne na 11.590 evrov. Italijanski Fiat je v tem razredu s pando, ki je naprodaj v dveh variantah. Prvo 1,0 GSE easy (51 kW/70 "konj") ponujajo za 12.270 evrov, drugo z enakim motorjem in opremo city life pa za 12.990. Tudi Toyotin aygo je zraven, logično. Mogoče je izbirati med tremi izvedbami. Najcenejša je 1,0 VVT-i X (53 kW/72 "konj") za 10.790 evrov, nekaj dražja je različica z enakim motorjem in opremo X-play (11.540 evrov), oprema X-cite pa vzdigne ceno tega malčka na 12.440 evrov.

Razred do 15 tisoč evrov

Še bolj raznolika je ponudba v cenovnem razredu do 15 tisoč evrov. Bolj ali manj se v njem pojavljajo tovarne in modeli kot v prejšnjem razredu, gre pa predvsem ali zvečinoma za boljšo opremo in tudi močnejše motorje. Škoda fabia combi 1,0 active (44 kW/60 "konj") stane 13.312 evrov, izvedenka 1,0 TSI active (70 kW/95 "konj") pa 14.355 evrov. Scala je tudi na voljo - različica 1,0 TSI easy (70 kW/95 "konj") stane 14.299 evrov. Brez Mitsubishijevega space stara tudi v tem razredu ne gre - v izvedbi 1,2 intense+ ga ponujajo za 13.290 evrov.

Dacia je opazno zastopana. Sandera stepway eco-G 100 (kombinacija bencinskega in plinskega pogona) ponujajo za 14.490 evrov, TCe 90 (67 kW/91 "konj") za 14.390 evrov. Priljubljeni in uspešni športnoterenski duster je v tej druščini za 13.990 evrov, in sicer v izvedbi 1,0 TCe essential. Citroën spada med "nove" v tem razredu, predstavlja ga po upokojenem C1 ta hip najmanjši citroën C3. Na voljo sta dve varianti: feel pure tech 83 (61 kW/83 "konj") stane 13.750, feel pack pure tech 83 pa 14.580 evrov. Španski Seat sodeluje z ibizo, najuspešnejšim seatom vseh časov. V izvedbi 1,0 MPI hola! (59 kW/80 "konj", opremski paket zgolj za slovenski trg) stane 13.490 evrov.

Že prej omenjeni najmanjši hyundai i10 se je v ta censki razred prerinil z dvema izvedenkama: 1,0 premium (49 kW/67 "konj") je naprodaj za 13.190 evrov, nekaj dražji je 1,2 premium (61 kW/84 "konj"), in sicer stane 13.790 evrov. Zraven je tudi nekaj večji in zato tudi dražji i20 1,2 MPI life za 14.990 evrov. Mitsubishijev space star 1,2 intense+ (52 kW/71 "konj") je prav tako v tem razredu za 13.290 evrov.

Toyotin aygo je eden najcenejših v razredu do 13 tisoč evrov. Foto: Tovarna
Tovarna

Francoski Peugeot se v prejšnjih cenovnih razredih ni pojavljal, v tem ga zastopa najmanjši peugeot 208 v zgolj eni izvedbi: za 1,2 pure tech 75 active (55 kW/75 "konj") hočejo 14.350 evrov. Fiat se tukaj pojavlja s pando v treh izvedbah, in sicer vedno z enakim motorjem 1,0 GSE (51 kW/70 "konj"), toda s tremi različnimi opremami: sport in city cross sta na voljo za 13.490 evrov, cross pa za 14.190 evrov. Mimogrede: varianta s 4x4 pogonom (ki je v tem razredu velika redkost) in 0,9-litrskim twinair motorjem (62 kW/85 "konj") stane 15.490 evrov. Zraven je tudi sloviti fiat 500, a le v eni izvedbi: 1,0 GSE z opremo cult (51 kW/70 "konj") zapelje v domačo garažo za 13.968 evrov.

Nemški Opel, že nekaj časa pri francoskem PSA, ta pa znotraj koncerna Stellantis, konkurira z eno izvedenko corse. 1,2 edition (55 kW/75 "konj") ponujajo za 14.290 evrov. In za konec še japonska Toyota z najmanjšim aygom in nekaj večjim yarisom. Prvi v varianti 1,0 VVT-i X-clusiv bi tone (53 kW/72 "konj") stane 14.240 evrov, v izvedbi luna 14.400 evrov. Končajmo z uspešnim yarisom: 1,0 VVT-i stella (53 kW/72 "konj") se domov pripelje za 14.650 evrov.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
300 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
38%
299 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
125 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
53 glasov
Skupaj glasov: 777