Čeprav Toyota že desetletja velja za pionirja hibridne pogonske tehnologije, je njena dosedanja zadržanost glede baterijskih električnih vozil (BEV) pogosto dvigovala obrvi v avtomobilski industriji. A tudi to se spreminja. Spremenjena strategija in ambiciozni načrti, usmerjeni v leto 2026 in naprej, gredo v smeri popolne elektrifikacije in prehoda v masovno proizvodnjo in prodajo električnih vozil (EV).
Toyota se je odločila, da na tem trgu ne bo več le sledilec, ampak želi ponovno postati globalni vodja, zlasti s serijo modelov Beyond Zero (bZ).
Povsem nova bZ4X in bZ4X Touring ter elektrificirani C-HR+, ki bodo nosilci cestno-tehnološke preobrazbe japonskega avtomobilističnega velikana, na slovenske ceste pripeljejo že naslednje leto, zato smo si jih tokrat pobliže ogledali.
Vstop v novi EV-svet
Toyotin cilj ni zgolj povečanje proizvodnje EV, temveč celovita prenova in optimizacija platform, baterijske tehnologije in proizvodnih procesov. Podjetje je pred kratkim napovedalo popolnoma nove EV-arhitekture, ki bodo omogočale ne le daljši doseg, ampak tudi hitrejše polnjenje in bistveno nižje proizvodne stroške. Govora je o baterijah z dosegom 1000 km, vključno z revolucionarnimi polprevodniškimi baterijami z elektrolitom v trdnem stanju (angl. Solid state), ki naj bi na trg prišle v drugi polovici desetletja.
Kot je pri japonskem proizvajalcu že v navadi, bo vzpostavljena modularna proizvodnja, ki omogoča hitro prilagajanje različnim tipom vozil in hitro odzivanje na tržne zahteve, kar je nujno za masovno proizvodnjo BEV.
Družina Beyond Zero bo tako postala temelj Toyotine električne ponudbe, saj bo vključevala modele v vseh ključnih segmentih, od kompaktnih mestnih vozil do velikih športnih terencev. Najprej pa se bomo na naših cestah srečali z naslednjimi novimi električnimi Toyotami:
Toyota CHR+
Model C-HR je že v hibridni obliki dosegel velik uspeh na evropskem trgu s svojim drznim dizajnom, zato je bil seveda idealen kandidat za popolno elektrifikacijo. C-HR+ tako predstavlja električno različico priljubljenega križanca, ki bo nagovarjal kupce, ki želijo EV z močnim stilskim poudarkom in praktičnostjo v urbanih okoljih. Nove kupce bo k blagovni znamki privabljal s prepoznavno karoserijo in kakovostno notranjostjo.
Toyota se je odločila, da na tem trgu ne bo več le sledilec, ampak želi ponovno postati globalni vodja, zlasti s serijo modelov Beyond Zero (bZ).
Čist vitalen videz preprosto pritegne številne voznike in voznice, svoje seveda opravi predvsem elegantna silhueta, ki je tudi aerodinamično učinkovita, a kupejevska streha vendarle ne sklepa kompromisov pri prostoru za potnike na zadnjih sedežih. Notranjost je na visoki ravni in odseva kakovost večjih Toyotinih modelov. Prostornost in vsesplošna preglednost naredita Toyoto C-HR+ zmagovalno kombinacijo v smislu udobja in vsestranskosti, za praktičnost in udobje pa skrbi tudi 416 litrov prostora za prtljago v zadku vozila.
Toyota se zaveda različnih potreb voznikov, zato bo ponudila dve različici baterije. Baterija z bruto zmogljivostjo 57,7 kWh bo na voljo izključno za model s pogonom na sprednja kolesa, baterija z večjo zmogljivostjo 73,1 kWh pa bo na voljo tako v dvo- kot štirikolesno gnani različici. Največji doseg po WLTP bo kar 600 km (gre za oceno, saj vozilo še čaka na homologacijo). CHR+ bo tudi nadvse uren urbani križanec, v najzmogljivejši različici bo razvil 343 električnih konjev in se od ničle do stotice izstrelil v vsega 5,2 sekunde, kar pomeni, da bo to najurnejša Toyota z izjemo modelov GR.
Toyota bZ4X
Povsem enaka pogonska sklopa bosta na voljo tudi v prenovljenem modelu Toyota bZ4X. Ta se je od začetka prodaje uveljavil kot eden od petih najbolje prodajanih EV v svoji kategoriji v Evropi. Prenova pa bo še dodatno okrepila njegove adute. bZ4X je zasnovan in izdelan kot avtentičen SUV, ki zagotavlja suvereno vožnjo in resnične zmogljivosti tudi na bolj zahtevnih podlagah. Njegova energetska učinkovitost navdušuje, saj bo med varčnejšimi velikani glede na vgrajeno kombinacijo električnega motorja (ti uporabljajo polprevodnike iz silicijevega karbida (SIC), ki omogočajo večjo moč) in baterije.
Prav na baterijo Toyota veliko stavi, saj ponuja jamstvo na baterijo do 10 let starosti vozila ali do milijona prevoženih kilometrov!
Različica s pogonom na vsa kolesa ima pohvalno podvojeno vlečno zmogljivost, ki znaša 1500 kg. Med (naj)bolj uporabnimi novostmi je tudi v vozilo vgrajen AC-polnilnik, ki zmore do 22 kW moči (na voljo bo pri višjih paketih opreme), kar bo prepolovilo čas polnjenja na počasnih javnih polnilnicah, medtem kot največja moč polnjenja s tokom DC ostaja zglednih 150 kW in bo v praksi dosežena večkrat, saj vozilo premore funkcijo samodejnega predgretja baterije pred polnjenjem.
Toyota bZ4X Touring
Za slovenske voznike, ki zadnje desetletje še kako pogrešajo karavanske različice vozil, sploh v segmentu EV, se zdi Toyota bZ4X Touring kot naročena in prepričani smo, da bo razveselila številne aktivne uporabnike in družine. Poudarek je seveda na (dodatnem) prostoru. Toyota je ustvarila model bZ4X Touring tako, da je podaljšala bZ4X. Model Touring je 140 mm daljši in 20 mm višji (skupaj 4830 mm in 1670 mm), kar je botrovalo znatnemu povečanju prostornine prtljažnika. Ta je večja za več kot tretjino oziroma dodatnih 148 litrov – na skupnih 600 litrov, kot se za čistokrvnega karavana spodobi.
bZ4X Touring izkorišča vse možnosti za varčevanje s prostorom, ki jih ponuja Toyotin pogonski sklop BEV, s kompaktnimi komponentami in razporeditvijo, ki ne posega v kabino in prtljažni prostor.
Prtljažnik tako enostavno »pogoltne« družinsko počitniško prtljago ali vse vrste rekreacijske in športne opreme. Prilagodljiva razporeditev zadnjih sedežev in podiranje v razmerju 40: 60 pa omogoča preprosto in enostavno dodatno povečanje prostora, ko je to potrebno.
Nekoliko težji karavan ima še malce bolj navit elektromotor ali dva. V primeru, da poganja le prednji kolesni par, je moči 224 konjev, v štirikolesni različici pa kar 380 konjev. Prav možnost štirikolesnega pogona potrjuje status Toyote kot avtentičnega »terenca«. Dodatno računalniški sistem, ki krmili pogon, izboljša oprijem in vleko (da, tudi karavan lahko vleče 1500 kg težko prikolico) ter pomaga izkoristiti dodatni navor in moč, ki sta značilna za BEV. To prispeva k še večji varnosti in večjemu užitku v vožnji.
In tako kot Toyota se tudi mi veselimo 2026, ko bomo novince lahko zapeljali po Sloveniji in še kam dlje.





