V podjetju, ki je del globalne skupine KANSAI HELIOS, trajnost obravnavajo kot dolgoročno zavezo, ki se začne pri inovacijah, razvoju in proizvodnji, sega pa v vse sfere poslovanja. Njihov cilj je jasen – ustvarjati rešitve, ki povezujejo okoljsko odgovornost, inovativnost in gospodarsko učinkovitost.
Na podlagi najnovejših izračunov emisij toplogrednih plinov ugotavljajo, da kar 53 odstotkov vseh emisij iz Obsega 1, 2 in 3 izhaja iz uporabe surovin. Zato se vse bolj osredotočajo na izbor surovin z nižjim ogljičnim odtisom ter dajejo prednost recikliranim materialom in tistim iz obnovljivih virov. Cilj je, da bi vsaj 30 odstotkov prodaje izhajalo iz trajnostnih izdelkov, ki podpirajo prehod k ogljični nevtralnosti do leta 2050.
Trajnostni izdelek pa ne pomeni zgolj nižjega ogljičnega odtisa, temveč tudi zmanjšanje kemijskih tveganj. V skladu z evropsko strategijo za trajnostno kemijo si prizadevajo za uporabo kemikalij, ki so varne in trajnostne že v fazi zasnove (t. i. safe and sustainable by design). To vključuje zmanjšanje uporabe nevarnih snovi in spodbujanje inovacij, ki omogočajo razvoj okolju in zdravju prijaznejših alternativ.
Trajnostni razvoj je strateško načrtovanDo leta 2030 si je podjetje zadalo ambiciozne cilje. Energetska učinkovitost, avtomatizacija proizvodnje, multimodalni transport in razvoj trajnostnih izdelkov so tako ključni stebri njihovega delovanja. Trajnostni razvoj je strateško načrtovan: podjetje želi doseči 30-odstotno zmanjšanje emisij toplogrednih plinov (obseg 1 in 2), 20-odstotno zmanjšanje porabe energije in vode ter 30-odstotno zmanjšanje količine odpadkov. Pomemben del poti k tem ciljem je tudi energetska samooskrba. Trenutno upravljajo štiri sončne elektrarne, v načrtu pa so dodatne kapacitete, med njimi tudi lastna hidroelektrarna. Do leta 2030 želijo kar 12 odstotkov vseh energetskih potreb pokrivati iz lastnih obnovljivih virov. |
Krožno gospodarstvo in trajnostni materiali
V okviru trajnostne strategije za leto 2030, ki vključuje cilj zmanjšanja odpadkov za 30 odstotkov, izvajajo sistematično analizo proizvodnih procesov in t. i. »waste mapping« – kartiranje tokov materialov in odpadkov. S tem pristopom identificirajo kritične točke nastajanja odpadkov, kar jim omogoča ciljno optimizacijo procesov, zmanjšanje materialnih izgub in povečanje učinkovitosti rabe virov.
Zmanjševanje odpadkov ni le okoljski ukrep, temveč tudi strateški pristop k trajnostnemu poslovanju, ki prispeva k nižjim stroškom, večji operativni učinkovitosti in boljšemu izkoristku surovin. »Z analizo procesov in usmerjenim pristopom k obvladovanju odpadkov ne le sledimo trajnostnim ciljem, temveč aktivno soustvarjamo bolj odgovorno industrijsko prihodnost,« opisuje dr. Radmila Wollrab, direktorica trajnostnega razvoja skupine KANSAI HELIOS.
Eden ključnih korakov k razvoju trajnostnih izdelkov je vzpostavitev novih kompetenc – od izračunov ogljičnega odtisa do analiz življenjskega cikla izdelka. Ta orodja podjetju omogočajo strateški fokus na razvoj resnično trajnostnih rešitev.
Njihovo delo je prepoznano tudi zunaj meja podjetja. Zlata medalja EcoVadis, ki jo je podjetje KANSAI HELIOS Slovenija prejelo že drugo leto zapored, jih uvršča med pet odstotkov najbolj trajnostnih podjetij na svetu. »Zlata medalja EcoVadis je potrditev, da smo na pravi poti. A še pomembneje je, da nam ta ocena omogoča sodelovanje s partnerji, za katere je trajnost osnovni pogoj. To ni le priznanje, temveč obveza, da standarde nenehno dvigujemo,« pojasnjuje dr. Wollrab. Letos so napram prejšnjemu letu dosegli višjo skupno oceno, kar je rezultat dodatnih ukrepov in izboljšav, ki so jih uvedli od zadnjega ocenjevanja.
Zavezani trajnostnemu inoviranju
Podjetje si prizadeva razvijati izdelke, ki zmanjšujejo vpliv na okolje, so energetsko učinkoviti in uporabniku prijazni. Med takšnimi rešitvami je izravnalna masa, ki je zaradi lahkih polnil 30 odstotkov lažja od standardne različice. To pomeni manjšo porabo goriva pri transportu in posledično nižji ogljični odtis. Poleg tega je 85 odstotkov surovin pridobljenih iz lokalnih virov, kar še dodatno zmanjšuje vpliv transporta na okolje. Izdelek zagotavlja tudi do 30 odstotkov manjšo porabo materiala, kar pomeni, da lahko z enim vedrom izravnamo do 30 odstotkov več površin kot z izravnalno maso standardne kvalitete.
Njihove inovacije pa segajo tudi v področje izdelkov, s katerimi se ljudje srečujemo vsakodnevno. Septembra je podjetje za novo smolo za premaze, ki omogoča varnejšo uporabo aluminijastih folij v prehrambni industriji, prejelo srebrno priznanje Gospodarske zbornice Slovenije na nacionalni ravni, potem ko je bila rešitev že regionalno nagrajena z zlatom. Nova smola, ki se uporablja pri BPA-free premazih za aluminijaste pokrovčke mlečnih izdelkov in drugo fleksibilno embalažo, temelji na kombinaciji naprednih materialov in industrijskega postopka, ki zagotavlja varnost ter zanesljivo funkcionalnost v zahtevnem okolju prehrambne industrije.
Trajnost z družbenim obrazom
Podjetje KANSAI HELIOS Slovenija s svojo strategijo povezuje dve ključni področji sodobne industrije – inovacije in trajnost. Slednja pa se ne konča v laboratorijih in proizvodnih halah. Pomemben del njihovega delovanja predstavlja družbena odgovornost. Z donacijami in projekti podpore vračajo okolju, v katerem delujejo, in pomagajo krepiti lokalne skupnosti. Leta 2024 so s svojimi premazi prispevali k prenovi 66 ambulant Pediatrične klinike in 48 planinskih koč, ob 100-letnici blagovne znamke HELIOS TESSAROL pa so v sodelovanju z občino obnovili otroško igrišče na Vrhniki. Prav skrb za varnost otrok je ena izmed prioritet podjetja, zato so v sodelovanju z Občino Domžale z donacijo barv poskrbeli za obnovo cestnih oznak v okolici devetih osnovnih šol, ki je potekala lani in letos.
»V prihodnost gledamo skozi prizmo odgovornosti. Naši izdelki in aktivnosti morajo izboljševati kakovost vsakdanjega življenja ljudi, obenem pa zmanjševati vpliv na okolje. To je okvir, v katerem želimo ustvarjati trajno vrednost,« dodaja dr. Wollrab.


