Družinski model Alpine na elektriko

A390 je drugi električni model znamke Alpine po modelu A290 in na nek način tudi prvi, saj je tudi prvi križanec te znamke.

A390 je še en poskus elektrifikacije znamke Alpine.
A390 je še en poskus elektrifikacije znamke Alpine.
Alpine
Datum 3. junij 2025 05:00
Čas branja 4 min

Pri znamki Alpine se veliko spreminja – in veliko se je že spremenilo. Dolga leta je imela športna sestrska znamka Renaulta le en model v ponudbi, A110. Ta je zdaj že pri koncu svoje poti. Naslednik je že pripravljen, a namesto vročega 1.8-litrskega bencinskega motorja ima električni pogon. To niti ni prvi električni model Alpine – ta naziv pripada modelu A290, pravzaprav športni različici Renaulta 5 E-Tech Electric. Alpine zdaj svojo ponudbo širi z modelom A390.

Alpine je že leta 2021 napovedal prihod električnega SUV-ja. Lani je to še bolj jasno nakazal – takrat so podrobneje predstavili koncept A390 β, ki naj bi postal njihov prvi »družinski avto«. Alpine A390, ki ga zdaj vidimo, je serijska različica. Oblikovanje koncepta jim je bilo očitno zelo všeč, saj skoraj ni sprememb. V končnem modelu A390 kos plastike na sprednjem odbijaču ločuje barvite elemente LED-dnevnih luči. LED-trikotniki med pravimi žarometi – ki jih Alpine imenuje »kozmični prah« – in dnevnimi lučmi so bolj stisnjeni in zavzamejo manj širine kot v konceptni različici. Spodnji del odbijača je nekoliko bolj umirjen. Strešna linija, podobna A110 je preživela prehod v serijsko proizvodnjo.

Štirikolesno gnani Alpine A390 ima vedno tri elektromotorje. Dva zadaj, enega spredaj.
Alpine

Nobena novost ne gre brez easter egga – skrite reference. V enem od vogalov vetrobranskega stekla je silhueta modela A110.

Električni novinec meri 4,62 metra v dolžino, 1,53 metra v višino in 1,89 metra v širino. Z dimenzijami je na primer primerljiv s polestarjem 2. Medosna razdalja znaša 2,71 metra, kar je za približno dva centimetra več kot pri sorodnem modelu Renault Megane E-Tech Electric. Tako kot megane (in scenic E-Tech Electric) tudi A390 temelji na platformi AmpR Medium.

Brez zmogljivega pogonskega sklopa ni pravega avtomobila Alpine - in A390 to seveda ima. Štirikolesno gnani avtomobil Alpine A390 ima vedno tri elektromotorje. Dva zadaj, enega spredaj – kar omogoča navorno vektorizacijo, kjer se navor razporeja na posamezna zadnja kolesa.

Zabava se začne pri različici A390 GT, ki razvije 294 kW in 650 Nm navora. Pospešek do 100 km/h je 4,8 sekunde, končna hitrost pa 200 km/h. Teža vozila je 2121 kilogramov.

Stopničko višje je – za zdaj – A390 GTS, ki razvije 345 kW in 808 Nm navora. Do 100 km/h pospeši v 3,9 sekunde, končna hitrost je 220 km/h. Ne glede na izbiro elektromotorjev ima A390 baterijo z zmogljivostjo 89 kWh, ki omogoča doseg do 555 kilometrov. Hitro polnjenje je mogoče z močjo 190 kW, na voljo pa je tudi dvosmerno polnjenje z dodatnim adapterjem. Prtljažnik meri 532 litrov, kar ga naredi za najbolj prostoren model Alpine do zdaj – kar pa, kot rečeno, ni presenetljivo, saj je to prvi tovrstni model znamke.

Notranjost je času primerna in opremljena z zasloni.
Alpine

V notranjosti prevladujejo oglati elementi, podobno kot pri meganu in petici. Za volanom (sploščen spodaj in opremljen z rdečim gumbom za prehitevanje) je 12,3-palčni digitalni zaslon, ob njem pa 12-palčni navpično usmerjen infotainment zaslon, pod njim pa so fizični gumbi za upravljanje klimatske naprave. Rdeči gumb za prehitevanje ni edina referenca na dirkalnike Formule 1 znamke Alpine – levo od volana je tudi moder gumb Recharge, s katerim se nastavi stopnja rekuperacije in omogoči vožnja z enim pedalom. Smer vožnje se izbira s tremi gumbi na sredinski konzoli, ob katerih sta plastični krilci, ki ju je mogoče prilagoditi. Vključeni so električno nastavljivi in ogrevani športni sedeži Alpine. V najbolj razkošno opremljeni različici so to Sabelt školjkasti sedeži, oblazinjeni v modro in sivo napa usnje.

Alpine širi svojo (električno) paleto, kdaj in ko bo pri nas, pa bo znanega več, tudi cene.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
38%
290 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
39%
296 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
120 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
52 glasov
Skupaj glasov: 758