A veter se obrača. Majhni EV so tudi po mnenju stroke ključ do trajnostne mobilnosti prihodnosti.
Majhni električni avtomobili postajajo vse bolj priljubljeni zaradi svoje učinkovitosti, dostopnosti in primernosti rabe v urbanemu okolju. Z razvojem tehnologije in povečanjem ponudbe med proizvajalci so ti avtomobili dobili zagon. Zakaj so prav majhna električna vozila tako pomembna za sodobno elektromobilnost? Razlogov je več, prvi pa je vsekakor dostopnost. Zaradi nižjih stroškov proizvodnje (predvsem na račun manjših zunanjih mer in manj zmogljivih baterij) so ti avtomobili cenovno ugodnejši, kar omogoča širši krog kupcev, predvsem tistih, ki so do sedaj pogrešali cenovno dostopnost električne mobilnosti. Glede na to, da so z vidika kompleksnosti bistveno preprostejši za izdelavo od vozil z motorji z notranjim zgorevanjem, je jasno, da morajo tudi njihove cene biti podobne »klasiki«, ali celo nižje. Kar se bo v nekaj letih zagotovo zgodilo.
Majhne EV krasi tudi izjemna učinkovitost, saj manjša teža in dimenzije prinašajo manjšo porabo energije, kar povečuje doseg, posebej v primeru mestne in primestne vožnje.
Urbana okolja imajo pač svoja pravila in omejitve – kompaktne dimenzije manjših vozil omogočajo lažje parkiranje in manevriranje v mestnih središčih. Nič manj ni pomemben širši okoljski vpliv, saj EV s seboj prinašajo zmanjšanje emisij CO₂ in hrupa, kar pod črto prispeva k bolj čistemu in tišjemu urbanemu okolju. To, da so izjemno prijetni in nenaporni za vožnjo, celo poskočni, pa čivkajo že vrabčki. Poglejmo, s kakšnimi malčki se lahko že danes gremo elektrifikacijo mestnega prometa.
Dongfeng Box
Dongfeng Box je kompaktni električni mestni avtomobil, ki predstavlja cenovno dostopno in praktično rešitev za urbano mobilnost. Zasnovan je za vsakodnevne vožnje po mestu, ponuja pa tudi dovolj prostora in udobja za krajše izlete.
Posebnost so prednji sedeži, ki se lahko preoblikujejo v ležišče, kar je priročno za daljše postanke ali počitek med potjo.
Je eden najcenejših EV na slovenskem trgu, a hkrati tudi relativno skromen glede zmogljivosti, saj je opremljen z elektromotorjem moči 70 kW (95 KM) in navorom 160 Nm, pri čemer lahko uporabnik izbira med dvema različicama baterije. Manjša ima kapaciteto 31 kWh, večja pa 42,3 kWh, kar v praksi pomeni doseg okoli 200 oziroma 300 kilometrov. Poleti, seveda. Kak minus? Poleg povprečnih voznih lastnosti še najbolj zmoti nič kaj evropskemu okusu prilagojen info-zabavni vmesnik sicer velikega 12-palčnega osrednjega zaslona.
Fiat Grande Panda
Fiat Grande Panda je najnovejši italijanski električni mestni avtomobil, ki združuje retro oblikovanje z moderno tehnologijo. Zasnovan je na platformi Stellantis Smart Car, ki si jo deli z manjšimi Citroeni, Peugeoti in Opli, kar pomeni »hišni« električni motor z močjo 83 kW (113 KM) in navorom 120 Nm ter baterijo zmogljivosti 44 kWh. Ta po uradnem WLTP-ciklu omogoča doseg do 320 kilometrov z enim polnjenjem. Zelo domiselna je vgradnja navojnega polnilnega kabla in postavitev vrat za polnjenje na »nos« vozila, kar olajša dostop do priključkov javnih e-polnilnic.
Zanimivo, a močno plastično notranjost (uporaba recikliranih materialov) lahko označimo za prostorno in funkcionalno.
Električna Grande Panda premore kar 412-litrski prtljažnik, kar je nadpovprečno za vozilo tega segmenta, hvalimo 13 litrov prostora za shranjevanje v armaturni plošči, vključno s 3 litri v enem samem predalu.
Hyundai Inster
Hyundai Inster je navzven majhen, a navznoter velik avtomobil. Električni malček, ki meri vsega 3,82 metra v dolžino tako zelo posrečeno združuje kompaktnost, napredno tehnologijo in dostopno ceno. Eden najbolj očitnih adutov je prilagodljivost. Kljub majhnim zunanjim meram ponuja prostorno notranjost s prilagodljivimi sedeži, ki omogočajo različne konfiguracije za prevoz potnikov ali tovora. Prehod v sprednji vrsti omogoča enostavno gibanje po kabini in celo izstopanje na sovoznikovi strani, ko parkiramo na tesnih mestih. Zadnji sedeži pa so premični in imajo možnost regulacije nagiba, kar lahko ali poveča udobje zadaj sedečih ali pa poveča razpoložljiv prtljažni prostor.
Tudi sprednja sedeža je mogoče zložiti, kar zagotavlja praktične rešitve za prevoz večjih predmetov, kot je športna oprema, ali za ustvarjanje prostora za sprostitev v avtomobilu.
Briljantno. Zloženi sedeži omogočajo do 1.059 litrov prtljažnega prostora (tudi v osnovi ga je prepričljivih 351 litrov), kar je resnično impresivno za vozilo te velikosti.
Hyundai Inster je na voljo v dveh različicah, standardni in z daljšim dosegom. Prva ima vgrajen elektromotor z močjo 97 KM (71 kW) in baterijo kapacitete 42 kWh, ki vozilu omogoča doseg do 327 km (merjeno po WLTP-ciklu). A sami bi izbrali močnejši elektromotor z 115 KM (84 kW), ki v kombinaciji z zmogljivejšo baterijo kapacitete 49 kWh zagotavlja doseg do 370 km. Je tudi nekaj urnejši, do stotice pospeši v 10,6 sekunde in doseže najvišjo hitrost 150 km/h.
Seznam varnostne opreme in funkcij je resnično dolg in bolj spominja na opremo vozil višjega razreda. Opremljen je s Hyundaijevim celovitim naborom naprednih sistemov za pomoč voznikom – Smart Sense, ki zagotavljajo pomoč pri vožnji. Tako ne manjkajo asistent za preprečevanje naleta, tehnologija za ohranjanje voznega pasu, asistent za vožnjo po avtocesti avtomatski preklop dolgih luči, nadzor mrtvih kotov, pametni tempomat, ki zna tudi samodejno ustaviti in speljati, pomoč pri parkiranju in še bi lahko naštevali …
Nissan Micra
Še en ikonični mestni avtomobil je na voljo v električni preobleki. A večino zaslug za privlačen videz nove generacije Nissan Micre, ki bo le in zgolj električna, moramo pripisati francoskim inženirjem, saj so si pri Nissanu večino avtomobila sposodili. Od bratranca, električnega šarmerja Renault 5 E-Tech, se tako loči predvsem po prednjih in zadnjih lučeh, medtem ko je notranjost, sicer zasnovana s poudarkom na udobju in funkcionalnosti, ki jo digitalno pismenim uporabnikom še olajša Googlov operacijski sistem, precej podobna francoskemu izvirniku.
Na voljo bo v dveh različicah, šibkejši z motorjem moči 90 kW (122 KM) in 40 kWh baterijo ali močnejši z elektropogonom, ki iz sebe iztisne 110 kW (150 KM) ter energetsko hrambo kapacitete 52 kWh.
V praksi to pomeni okoli 300 oziroma 400 kilometrov dosega. Prostornina prtljažnika znaša 326 litrov, kar je pohvalno, kot tudi dejstvo, da je električna Micra opremljena z naprednimi varnostnimi funkcijami, med katerimi izstopa sistem ProPilot Assist za pomoč pri vožnji na avtocesti.
Renault 4
Tudi novi Renault 4 E-Tech prinaša sodobno interpretacijo legendarnega modela, ki združuje retro oblikovanje z napredno tehnologijo in praktičnostjo. Gre za električnega križanca, ki zasnovan na platformi AmpR Small, ki jo deli z modelom Renault 5 E-Tech in Nissanovo Micro, torej so zmogljivosti in doseg na las podobne. Je pa Renault 4 bistveno bolj praktično vozilo z več prostora na zadnji klopi in v prtljažniku (420 proti 326 litrov), ki se lahko pohvali še nizkim pragom za enostavno nalaganje ter možnostjo podiranja zadnjih in sovoznikovega sedeža za prevoz daljših predmetov. Dolžina vozila znaša 4,14 metra, kar še vedno omogoča enostavno manevriranje v mestnem okolju.
Renault 4 E-Tech pa zelo podobno kot vsi tokrat opisani malčki podpira hitro polnjenje, ki poskrbi, da se baterija od 15 % do 80 % zmogljivosti napolni v približno 30 minutah.
Pohvalno premore še tehnologijo V2L in s tem možnost napajanja zunanjih električnih naprav. Novodobna »električna kart’ca« bo za piko na i na voljo tudi v izvedbi s platneno streho!
»Zamudniki«Ste tudi vi med opisanimi manjšimi električnimi vozili pogrešili modele evropskih proizvajalcev, ki jih sicer redno srečujete na slovenskih cestah? Skupina VAG s svojimi novimi električnimi malčki zamuja. Težko je napovedati, kateri izmed njih, ali bo to VW ID.2all, Cupra Raval ali Škoda Epiq, bo najprej na voljo v Sloveniji, a osnovne stvari so že znanje. Dolžina omenjenih vozil bo med 4 in 4,1 metra, prtljažni prostor okoli 400 litrov in prav toliko, torej 400, je tudi številka, ki bo pri zmogljivejših različicah na platformi MEB Entry označevala predviden doseg z enim polnjenjem baterije. Kaj hitro se utegne pripetiti, da se bo še pred njihovim prihodom konkurenca v segmentu majhnih električnih vozil pošteno zaostrila. Vsaj tako menijo v podjetju BYD, največjem proizvajalcu električnih baterijskih vozil na svetu, kjer bodo na evropske trge pripeljali večje količine vozil BYD Dolphin Surf. Gre za evropsko različico uspešnega modela Seagull, prilagojeno evropskim standardom in okusu. Podobno kot konkurenti bo na voljo v šibkejši in močnejši izvedbi, med katerima pa bo razlika res občutna, in sicer bo vstopni model premogel elektromotor z močjo 65 kW (87 KM) in baterijo s 30 kWh, bolj zaželeni model pa močnejši motor s 115 kW (154 KM) ter baterijo zmogljivosti 43 kWh. V notranjosti bo največ pogledov deležen 10,1-palčni vrtljiv (!) zaslon na dotik z vgrajenim sistemom »Hi BYD« za glasovno upravljanje. Proizvajalec ob skromnih zunanjih merah poudarja še prtljažnik s prostornino 316 litrov in več kot 20 pametnih odlagalnih mest. |





