V začetku julija se bo na zagrebškem Hipodromu odvijal eden največjih koncertov na Hrvaškem – nastop Marka Perkovića Thompsona. Organizatorji pričakujejo kar do 500.000 obiskovalcev, kar že zdaj predstavlja velike logistične in varnostne izzive.
Parkiranje za 80 evrov na dan
Trgovski center Avenue Mall, ki se nahaja tik ob prizorišču koncerta, se je na napovedani naval že odzval. Na dan dogodka bo dnevna parkirnina znašala kar 80 evrov. Gre za ukrep, s katerim želijo obvladati povečano število vozil, a cena je med prebivalci in obiskovalci sprožila številne kritike, piše Index.hr.
Premalo reševalcev za pol milijona ljudi?
Zaradi velikanskega števila obiskovalcev je pod vprašajem tudi zdravstvena oskrba. Mesto Zagreb naj bi za zdaj zagotovilo deset ekip nujne medicinske pomoči, kar strokovnjaki ocenjujejo kot nezadostno za dogodek takšnega obsega. Zato naj bi dodatne ekipe pripeljali iz drugih delov države, vendar uradni varnostni načrt še ni znan.
Predsednik hrvaškega združenja varnostnikov Ante Perčin je, kot piše Index.hr, opozoril na možne zaplete, ki se ob tako množičnih prireditvah pogosto dogajajo:
"Realno je pričakovati dva do tri smrtne primere, deset epileptičnih napadov in do 15 hipoglikemičnih kom. To niso izredni dogodki, a težava je, kako do teh ljudi priti v taki množici. Potrebno jih je oskrbeti in pravočasno prepeljati do reševalnega koridorja."
Zdravstveno osebje bo premeščeno s svojih delovnih mest
Ministrica za zdravje Irena Hrstić je pojasnila, da bo veliko zdravstvenih delavcev tisti dan aktivno sodelovalo pri oskrbi koncerta, zato ne bodo prisotni na svojih rednih delovnih mestih. Čeprav je v zdravstvenem sistemu zaposlenih približno 75.000 ljudi, bodo mnogi namenjeni prav temu dogodku, piše Index.hr.
Policija molči, a okrepitev prihaja
Tudi notranje ministrstvo se pripravlja na velik logistični in varnostni zalogaj. Predsednik sindikata policije Tomislav Teri ni želel razkriti konkretnih številk, je pa potrdil, da obstaja možnost prihoda policistov iz drugih delov Hrvaške. Takšna okrepitev je sicer običajna praksa pri dogodkih s tolikšnim številom obiskovalcev.


