Utelešenje elegance in moči

Lexus je že dolgo simbol izbranega luksuza in tihe elegance. Model NX, kot priključni hibrid nove dobe, ostaja zvest dediščini, jo nadgrajuje z inovacijo in ovija v mehko tišino vožnje, kjer moč in prefinjenost govorita brez besed

Arhiv Naročnika
Datum 29. maj 2025 00:00
Čas branja 5 min

Tam, kjer se srečata brezčasen japonski luksuz in vizija prihodnosti, se rodi Lexus NX 450h+, priključni hibrid, ki ne osvaja le cest, temveč tudi čute. Prvi tovrstni model znamke v segmentu kompaktnih SUV-jev združuje elegantno moč, napredno tehnologijo in brezkompromisno učinkovitost. Namenjen je voznikom, ki želijo več kot le prevoz. Voznikom, ki iščejo izkušnjo, ki spoštujejo okolje, a se ne odrekajo udobju, zmogljivosti in sodobnemu razkošju.

Arhiv Naročnika

Kakšen je torej elektrificirani Lexus? Zmogljiv in hkrati varčen, kar je kombinacija, ki je v svetu avtomobilizma vendarle ne zasledimo pogosto. A japonskim inženirjem je uspela. Lexus NX plug-in je opremljen s 2,5-litrskim štirivaljnim bencinskim motorjem ter kar dvema elektromotorjema – skupaj proizvedejo sistemsko moč 309 KM (227 kW). Ta vozilu omogoča pospešek od 0 do 100 km/h v dobrih šest sekundah in pol, torej je za odzivnost odlično poskrbljeno. Še bolj pa prepriča tiha vožnja na elektriko. Zaloga električne energije (beri: baterija) zmore hraniti malce več kot 18 kWh, kar pomeni, da lahko priključno-hibridni Lexus NX zgolj na elektriko prevozi okoli 70 kilometrov mešane vožnje, pri zgolj mestni vožnji pa se spogleduje celo s stotico, kar ga naredi idealnega za vsakodnevne mestne vožnje brez emisij.

Arhiv Naročnika

Svoje konkurente med priključnimi hibridi prekaša še po eni pomembni metriki – kljub kompaktnim zunanjim meram NX plug-in ponuja 545 litrov prtljažnega prostora, kar je več kot pri konkurentih v tem segmentu. Z zloženimi zadnjimi sedeži se prostornina poveča na 1.436 litrov, kar omogoča prevoz večjih predmetov in dodatno prilagodljivost.

Udobje, pisano z veliko začetnico

Še tako huda mestna gneča voznika Lexusa ne more spraviti v slabo vožnjo, saj uživa v tihi in udobni vožnji. Lexus NX plug-in ni le elektrificiran SUV, temveč tudi izraz japonske umetnosti, ki združuje vrhunsko udobje, inovativno ergonomijo in izjemno pozornost do detajlov. Njegova notranjost je rezultat sinergije med tradicionalnim znanjem mojstrov Takumi in sodobno tehnologijo, kar ustvarja izkušnjo, ki presega pričakovanja sodobnega voznika.

Arhiv Naročnika

V središču notranjosti NX plug-in je mojstrstvo Takumi – naziv, ki ga v Lexusu nosijo le najbolj izkušeni obrtniki, ki so svoje veščine izpopolnjevali desetletja. Ti mojstri skrbijo za brezhibno izdelavo in podrobnosti, ki jih je mogoče občutiti in videti. Eden izmed najbolj izstopajočih elementov je tradicionalno šivanje Sashiko, tehnika japonskega vezenja, ki sega več kot 1.200 let v preteklost. V Lexusu so to tehniko prilagodili za uporabo v avtomobilih, pri čemer šivi niso le estetski, temveč tudi funkcionalni – obrnjeni so navznoter, da ne povzročajo nelagodja ob daljših vožnjah. Uporabljeni materiali so visokokakovostni, z možnostjo izbire med različnimi vrstami usnja, ki so skrbno obdelani za prijeten občutek na dotik. Poleg tega so sedeži ogrevani in prezračevani, kar zagotavlja udobje v vseh letnih časih.

Arhiv Naročnika

Notranjost NX plug-in je zasnovana po konceptu Tazuna, kar v japonščini pomeni "vajeti" in simbolizira harmonično povezavo med jezdecem in konjem. Ta filozofija se odraža v postavitvi armaturne plošče, kjer so vsi ključni elementi – od zaslonov do stikal – intuitivno razporejeni okoli voznika, kar omogoča minimalno odvračanje pozornosti med vožnjo. Vse je na dosegu rok, voznik pa svoj pogled lahko osredotoči na cesto. Visokoločljivi 14-palčni zaslon na dotik, prilagodljivi digitalni merilniki in napredni sistem za glasovno upravljanje omogočajo enostavno upravljanje funkcij vozila. Za zvočno kuliso skrbi vrhunski avdio sistem Mark Levinson s 17 zvočniki, ki ponuja izjemno kakovost zvoka in omogoča popolno zvočno izkušnjo med vožnjo. Piko na i pa postavi ambientalna osvetlitev z možnostjo izbire med 64 barvami in 14 temami, kar omogoča prilagoditev vzdušja v kabini glede na razpoloženje voznika. Ne manjkajo niti funkcije za enostavno navigacijo in povezovanje z mobilnimi telefoni, brezžično polnjenje pametnih telefonov, digitalni ključ in panoramska streha, ki dodatno povečujejo udobje in prestiž vozila.

Arhiv Naročnika

Resnično varen

Lexus NX plug-in je opremljen z varnostnim paketom Lexus Safety System+ 3.0, ki vključuje funkcije, kot so samodejno zaviranje v sili, pomoč pri ohranjanju voznega pasu, prilagodljivi tempomat in prepoznavanje prometnih znakov. Te tehnologije zagotavljajo visoko raven varnosti za voznika in potnike ter prispevajo k brezskrbni vožnji. Med njimi pa izstopa inovativni sistem Safe Exit Assist, ki je bil prvič predstavljen prav v modelu NX. Gre za sistem, zasnovan za preprečevanje nesreč, ki nastanejo zaradi nenamernega odpiranja vrat in bi lahko privedle do trka s kolesarjem ali drugim vozilom. Tehnologija združuje elektronski sistem odpiranja vrat e-Latch z radarskim nadzorom mrtvega kota. Ko sistem zazna približujoče se vozilo ali kolesarja od zadaj, voznika ali potnike opozori z vizualnim signalom v ogledalu in zvočnim opozorilom. Po ocenah Lexusa bi ta tehnologija lahko preprečila do 95 % nesreč, povezanih z nenamernim odpiranjem vrat »pred nos« drugih udeležencev v prometu.

Arhiv Naročnika

Lexus NX plug-in je utelešenje japonske mojstrske dediščine, kjer se tradicija nežno prepleta z vizijo prihodnosti. Njegova notranjost ni le prostor, je zatočišče elegance, tišine in napredne misli. Vsaka vožnja postane ritual udobja, vsaka podrobnost poklon estetiki. In ko se pot ustavi, ostaja občutek varnosti – z 10-letnim jamstvom Lexus Relax, ki ponuja več kot zaščito: ponuja brezskrbnost. Lexus NX kot priključni hibrid ni le vozilo, je sodobna umetnost na kolesih, mirna moč, ki pelje naprej z lahkotnostjo razkošja.

Arhiv Naročnika
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
37%
194 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
40%
209 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
78 glasov
Ne vem, me ne zanima.
8%
40 glasov
Skupaj glasov: 521