BMW i3
Serija 3 je modelna družina, ki družbi BMW prinaša največ prihodkov, zato je jasno, da na Bavarskem niso želeli ničesar prepustiti naključju. Čudi le izbira imena za novo električno gnano trojko, ki naj bi prevzela ime i3, nekdaj rezervirano za BMW-jevega pionirja med mestnimi malčki. Tudi prav.
Kar o novi trojki že vemo, je to, da bo tehnološko podedovala gene pred kratkim predstavljenega iX3, torej zmogljive in varčne e-motorje ter baterije.
800V-arhitektura in najzmogljivejši 108,7 kWh baterijski paket s cilindričnimi celicami,ki shranijo 20 % več energije in se polnijo 30 % hitreje kot pri modelu i4, obljublja doseg okoli 800 kilometrov in polnilne moči okoli 400 kW (če sploh najdete tako zmogljivo polnilnico). Aja, pa peljal se bo kot pravi BMW, tako jamčijo inženirji – tudi v karavanski različici!
BYD Atto 2
Kitajski BYD bo svoje modele v Slovenijo pripeljal prihodnje leto. Med njimi bo tudi povsem novi Atto 2, ki bo sejal strah in trepet med srednje velikimi urbanimi križanci. Če se spoprijateljite z ne najbolj skladno zunanjostjo, vas bosta razvajali za 4,3 metra dolgo električno vozilo nadvse prostorna notranjost (izkoristek prostora kar 88 %) ter sodobna tehnologija. Z vgrajeno baterijo kapacitete slabih 65 kWh naj bi novi Atto 2 lahko prevozil okoli 430 kilometrov (kar je malce manj kot litrov v prtljažniku), pa tudi najvišja hitrost polnjenja DC bo zelo prepričljivih 155 kW. Na voljo bo tudi v hibridni različici z »avtonomijo« vožnje okoli tisoč kilometrov.
Ferrari Elettrica
Marsikdo se bo držal za glavo, a Ferrari bo ugriznil v jabolko elektromobilnosti. Prvo električno vozilo italijanskega proizvajalca super športnih vozil bo kakopak kontroverzno.
Zaenkrat v Maranellu izpostavljajo predvsem zmogljivosti – baterija bo gigantska (122 kWh), saj bo poganjala štiri električne motorje s skupno močjo več kot tisoč konjev.
Med inovacijami se omenjajo še izjemno prilagodljivi magnetni blažilniki. Športni SUV v slogu križanca seveda ne bo poceni, šušlja se o ceni, višji od pol milijona evrov.
Hyundai Ioniq 3
Kar do jeseni 2026 bo treba počakati na Hyundai Ioniq 3, korejski proizvajalec pa je razkril le konceptno vozilo, na katerem nastaja novinec. In za razliko od sestrskega modela KIA EV3, ki je precej družinsko in uporabno naravnana, naj bi bil Ioniq 3 pravcato nasprotje – dinamičen, celo športen. Glede pogonske tehnologije presenečenj bržkone ne bo, torej dva para elektromotorjev in baterij zmogljivosti 58 oziroma 81 kWh. Bi pa nižja in bolj aerodinamična karoserija morala zagotoviti daljši doseg – morebiti celo magičnih 600 kilometrov v najmočnejši izvedenki.
Renault Twingo E-TechNovi Twingo bo električen. In izdelan v Novem mestu. Zagotovo bo uspešnica med električnimi malčki, ne le v Sloveniji, temveč kar Evropi. Adutov za to mu vsekakor ne manjka. Začenši s ceno okoli 20.000 evrov, ki jo bodo subvencije še močno olajšale. Že na prvi pogled je jasno, da je Renaultu reinkarnacija še ene ikone iz preteklosti, odlično uspela. Malček dolžine 3,79 metra deluje sveže, živahno, celo nagajivo, obljublja pa otročje lahko parkiranje in dobro preglednost. Med tehničnimi podatki bomo zaman iskali presežke, a varčen e-motor naj bi dobro izkoristil LFP-baterijo kapacitete 27,5 kWh in električnemu Twingu nove generacije omogočal do 260 kilometrov mestne vožnje. Hvalimo pomično zadnjo klop in kar 24 sistemov za pomoč pri vožnji ter Googlov uporabniški vmesnik. Dodaten adut pa naj bi bila zabava v vožnji, saj naj bi imel precej boljšo lego od ostalih mestnih tekmecev. |
Smart #2
Smart se pripravlja na prihod novega mestnega avtomobila, pri čemer navdih črpa pri ikoničnem modelu ForTwo, ki še danes kraljuje v urbanih središčih Evrope.
Prihajajoči Smart #2 bo odločno ciljal na mestne voznike, ki potrebujejo kompaktne dimenzije, pametno zasnovo in okretnost.
Glede na partnerstvo s kitajskim proizvajalcem Geely je pričakovati azijske pogonske gene, med zadnjima kolesoma bo verjetno nameščen kompakten elektromotor, majhen baterijski sklop pa bo pod dnom kabine. Kar zadeva obliko, bo Smart #2 ohranil značilno silhueto dvosedežnega mestnega avtomobila s kratkim pokrovom motorja, kompaktno karoserijo in izpostavljeno varnostno celico.
Škoda Epiq
Škoda je razkrila prve podrobnosti o svojem električnem manjšem športnem terencu, ki ga pričakujemo še pred koncem 2026. Novinec, samozavestno poimenovan Epiq, cilja na dolžino 4,10 metra in bo približno 20 cm krajši od trenutno najmanjšega Škodinega športnega terenca Karoq. Po velikosti bo torej bolj podoben priljubljenemu modelu Yeti, notranjost, izdelana iz »trpežnih, praktičnih in trajnostnih materialov«, naj bi bila zelo prostorna, celo prtljažnik naj bo pogoltnil za impresivnih 490 litrov prtljage. Tehnične gene Epiqa predstavlja platforma MEB za majhne električne avtomobile skupine Volkswagen, ki si jo bo delil s prihajajočima modeloma Volkswagen ID.2 in Cupra Raval. Dodatne tehnične podrobnosti še niso bile razkrite, vendar je Škoda sporočila, da bo imel električni Epiq doseg približno 400 kilometrov.
Volvo EX60
Švedi so obljubili, da bodo novega Volva EX60 pokazali že konec januarja. Mi pa smo izbrskali še nekaj zanimivih podrobnosti o novincu. EX60 bo prvi model na novi modularni platformi SPA3, imel bo povsem nove elektromotorje lastnega razvoja in baterije, ki bodo integralni del karoserije.
Za proizvajalca, ki skozi zgodovino uvaja pomenljive inovacije na področju varnosti, bo EX60 pomemben model, saj bo premierno predstavil t. i. prilagodljivi varnostni pas.
Vozilo bo namreč premoglo varnostni sistem, ki s pomočjo tipal delovanje varnostnega pasu prilagaja telesnim značilnostim potnikov in dinamiki trčenja ter »sodeluje« z zračnimi blazinami in drugimi asistenčnimi sistemi. Rezultat? Obetajo si manj poškodb potnikov ob trkih.





