Peter Pötzi, danes 30-letni ustanovitelj podjetja Go-e, je inovator po duši. Bil je eden prvih uporabnikov električnih vozil (EV). Ta se pred več kot desetletjem niso mogla ravno pohvaliti z zmogljivimi baterijami in dometi, kot jih ponujajo današnja EV, tudi javna polnilna infrastruktura je bila šele v povojih. Premagovanje daljših (beri: večstokilometrskih) razdalj z električnim vozilom je bilo izziv. Inovatorji pa imajo radi izzive. Pötzi je zato razvil polnilnico, ki jo je bilo mogoče uporabljati z različnimi gospodinjskimi priključki, od navadnega šuko do eno- ali večfaznega "kamping" priključka, s katerimi so poleg kampov opremljeni tudi objekti obrtnikov in seveda podjetja. Tako se je lahko do elektrike "dokopal" praktično kjerkoli.

Podobno željo so imeli tudi drugi vozniki EV po Evropi, zato je Pötzi leta 2015 ustanovil podjetje Go-e in se začel precej bolj profesionalno ukvarjati z razvojem e-polnilnic. Sprva je bil poudarek na mobilnih oziroma prenosnih e-polnilnicah, danes pa ima podjetje v ponudbi malodane vse vrste polnilnic za električna vozila - od gospodinjskih do poslovnih rešitev. Očitno je bila zasnova prenosne e-polnilnice z enim samim gumbom iz leta 2017 tako zelo dobra, da se je z minimalnimi popravki (zunanjosti) obdržala do današnjih dni.
"Od ustanovitve podjetja Go-e pred desetimi leti je naša glavna motivacija ponuditi tehnološko inovativne rešitve za polnjenje, ki so enostavne za uporabo in intuitivne tudi za ljudi, ki niso tehniki," nam je ob obisku pojasnil Erik Yesayan, izvršni direktor podjetja, in še dodal: "Ta pristop nas je pripeljal do vodilnega položaja na trgu polnjenja električnih avtomobilov v nemško govorečih državah."
Od garaže do pravcate tovarne
"Romantični" začetki izdelave e-polnilnic v garaži so bili hitro pozabljeni, saj se je podjetje Go-e hitro uveljavilo kot najbolj zaželen proizvajalec prenosnih e-polnilnic na nemško govorečih trgih. Danes podjetje zaposluje 120 ljudi, v proizvodnem obratu velikost nogometnega stadiona pa mesečno izdela med 10 in 15 tisoč polnilnic za EV. Večino jih izvozijo - v druge evropske države in Turčijo, seznam držav s prodajnimi zastopniki pa se vsako leto poveča.
Povsem evropsko je obarvan tudi seznam dobaviteljev, saj ustanovitelj podjetja vztraja na čim bolj lokalnih dobaviteljih, saj tako podjetje ni odvisno od komponent azijskih proizvajalcev. Večina dobaviteljev sestavnih delov e-polnilnic Go-e tako prihaja iz Avstrije in drugih evropskih držav, dva tudi iz Slovenije.
Dodana vrednost je v "pameti" polnilnic
"S tekmeci iz Azije ne moremo tekmovati s ceno, tega niti ne želimo," nam je pojasnil Christian Philipp, vodja komunikacij in prokurist podjetja Go-e. Njihove polnilnice nikoli niso bile najcenejše na trgu, to pa upravičujejo z naprednimi funkcijami, ki v očeh uporabnikov prinašajo dodano vrednost. Največjo dodano vrednost predstavljata programska oprema in integracija z različnimi sistemi ter storitvami. Tako lahko uporabniki nastavijo pravila in preference glede polnjenja EV iz omrežja, morebitne energije iz sončne elektrarne, integracije z dobavitelji električne energije pa omogočajo tudi izkoriščanje različnih tarif električne energije tekom dneva ali celo polnjenje službenih vozil doma (in povračilo stroškov).
Usmerjeni v reševanje izzivov e-mobilnosti
Elektrifikacija prometa na stari celini danes že zadeva ob pretežno infrastrukturne meje, kjer se izzivi kopičijo skupaj z rastjo števila EV na cestah, saj javna polnilna infrastruktura potreb ne dohaja. Veliko rezerv je tudi v primeru poslovnih objektov in voznih parkov podjetij.

Podjetje Go-e je zelo dejavno tudi v evropskem združenju Trusted Charging Alliance (TCA), ki si prizadeva uresničiti najbolj drzne ideje na področju polnjenja EV - na primer doseči manjše obremenitve omrežij z uporabo (dela) kapacitete priklopljenih EV, polnjenje EV pri potovanju po Evropi pa urediti po vzoru gostovanja v mobilnih omrežjih ipd.
- Peter Pötzi je iz lastnega izziva z zgodnjimi EV razvil prvo prenosno polnilnico Go-e.
- Go-e je iz garaže zrasel v podjetje s 120 zaposlenimi in do 15.000 izdelanimi polnilnicami mesečno.
- Dobavna veriga je skoraj povsem evropska, deloma tudi slovenska.
- Dodana vrednost je v napredni programski opremi in integracijah za pametno polnjenje.
- Go-e aktivno rešuje infrastrukturne izzive e-mobilnosti v okviru združenja TCA.
- Pilotni projekt Shared Charging preizkuša trajnostne rešitve s sončno energijo, baterijskimi hranilniki in pametnim polnjenjem.
Konec oktobra so tako v Beljaku skupaj s konzorcijem dvanajstih partnerjev predstavili razvojnoraziskovalni projekt, v okviru katerega bodo skušali razviti trajnostne rešitve za e-mobilnost prihodnosti. Cilj projekta je razviti trajnostno, stroškovno učinkovito in vključujoče omrežje polnilnic za električna vozila. V projektu sodeluje dvanajst koroških podjetij s področja tehnologije in znanosti, vodi pa ga prav podjetje Go-e. Poudarek je na razvoju inovativnih konceptov za skupno rabo sistemov polnjenja, ki uporabljajo izključno obnovljive vire energije.
Pilotska rešitev na lokaciji družbe Kelag Energie & Wärme v Beljaku bo združevala najsodobnejše tehnologije, kot so fotovoltaični sistemi na nadstreških za avtomobile, sistem za shranjevanje energije iz baterij (te so reciklirane iz "odsluženih" avtomobilskih baterij) in inteligentne rešitve za polnjenje, s čimer bo ustvarila realistično testno okolje za e-mobilnost prihodnosti. Projekt, poimenovan Shared Charging, zbira in preučuje tudi demografske in topografske podatke, na primer mobilnostne potrebe delavcev na Koroškem, ki bodo osnova za nadaljnje študije in podlaga za prenos dobre prakse v druge države in regije v Evropi.


