Avstrijska Koroška se v zadnjih letih vse bolj uveljavlja kot eno najpomembnejših logističnih vozlišč v širši regiji Alpe-Jadran. Njena privlačnost za podjetja ni naključna, temveč rezultat izjemne geografske lege, strateških infrastrukturnih projektov in premišljenega razvoja logističnih storitev. Vse to ustvarja pogoje, zaradi katerih se lahko podjetja na tem območju povežejo z najpomembnejšimi evropskimi trgi hitreje, ceneje in okolju prijazneje kot marsikje drugje.
Koroška leži na stičišču pomembnih prometnih poti. Do Münchna je le okoli 350 kilometrov, Trst in Koper sta oddaljena 185 kilometrov, Ljubljana pa zgolj 85 kilometrov. Takšna lega pomeni, da so ključna pristanišča, industrijska središča in prodajni trgi v neposrednem dosegu.

Podjetja imajo zato možnost skrajšati transportne poti, zmanjšati stroške in pri tem zmanjšati tudi okoljski odtis. Pomembno vlogo igra tudi dejstvo, da regija leži na osrednjem delu baltsko-jadranskega koridorja, ki je ena od ključnih evropskih prometnih osi.
Koralm – projekt, ki spreminja regijo
Med največjimi projekti, ki oblikujejo prihodnost logistike na Koroškem, je železniška povezava Koralm. Nova proga med Celovcem in Gradcem, ki bo odprta še letos, bo močno skrajšala potovalne čase in hkrati odprla vrata večjemu pretoku blaga. "Nastaja nova mestna aglomeracija s približno 1,1 do 1,2 milijona prebivalcev. To zagotavlja večjo mednarodno prepoznavnost, kar je velika pridobitev," poudarja Eric Kirschner iz raziskovalne organizacije Joanneum Research, ki je vodil obsežno študijo o gospodarskih učinkih predora Koralm. Po njegovih besedah bo izboljšana dostopnost omogočila lažje povezovanje delovnih trgov, odprla več kot 200.000 dodatnih delovnih mest in prispevala k zaustavljanju negativnih demografskih trendov.
Prednosti za podjetja
Podjetja, ki razmišljajo o širjenju ali izboljšavi svoje logistike, lahko iz Koroške izkoristijo več konkretnih prednosti:
Skrajšan čas transporta: Do trgov na severu, v Italiji, Sloveniji in osrednji Evropi. Manj čakanja in manj vmesnih stroškov.
Nižji stroški: Z novimi povezavami in carinskimi koridorji se zmanjšujejo stroški, povezani s transportom, skladiščenjem in carinjenjem.
Večji dostop do delovne sile: Regija se bo razširila, dostopnost do večjih centrov bo preprostejša, ljudje bodo lažje potovali na delo. To razširi bazen kadrov.
Trajnost in podpora politik: Evropske politike in tudi avstrijske regionalne strategije spodbujajo preusmeritev tovora z cest na železnico, kar ima okoljske koristi in lahko pomeni tudi finančne spodbude ali regulativne ugodnosti.
Razpoložljivost prostora in storitev: Centri, kot je LCAS, zagotavljajo infrastrukturo in logistične storitve, kar pomeni, da podjetja ne začnejo iz nič, ampak imajo že pripravljeno podporno okolje.
Železniški carinski koridor - bližje Aziji in Evropi
Posebno pomemben premik v logistiki pa prinaša železniški carinski koridor med tržaškim pristaniščem in suhim pristaniščem v Fürnitzu pri Beljaku. Kontejnerji iz Azije lahko po novem potujejo v notranjost Avstrije brez vmesnega carinjenja, kar pomeni bistven prihranek časa in denarja. V praksi to pomeni, da podjetja pridobijo približno dva dni v primerjavi s transportom prek severnonemških pristanišč. "Pri logistiki gre za velike razdalje, zato je treba progo Koralm obravnavati kot del južne železniške povezave. Predor Semmering bo odprt v nekaj letih in skupaj s koridorjem od Trsta do Baltskega morja bo omogočal pretovor večjih količin blaga," pojasnjuje Kirschner.
Logistični center Austria Süd - podporno vozlišče
Ključno vlogo pri razvoju prevzema tudi Logistični center Austria Süd (LCAS), ki z obsežnimi skladiščnimi kapacitetami in poslovnimi prostori ponuja podjetjem vse potrebno za učinkovito distribucijo in organizacijo logistike. Sodobna infrastruktura, povezljivost z železniškim in cestnim omrežjem ter prostorske rezerve so dodatni razlogi, zakaj podjetja tukaj vidijo veliko priložnost za rast.

Trajnost kot strateška usmeritev
Vse to se dogaja v času, ko Evropa močno stavi na trajnost in preusmeritev tovora s cest na železnice. Koroška je v tem pogledu korak pred mnogimi regijami. Projekti, kot so železniški koridor, predor Semmering in nova povezava Koralm, prinašajo možnost zmanjšanja emisij ter povečanja učinkovitosti, kar pomeni tudi podporo evropskim zelenim ciljem.
Regija z jasnim potencialom
Za podjetja je torej Koroška izjemno privlačna kombinacija: odlična lega med pomembnimi trgi, sodobna in rastoča infrastruktura, možnost hitrejšega dostopa do pristanišč in novih trgov ter široka baza delovne sile. Kot poudarja Eric Kirschner, bo ravno povezovanje ljudi, podjetij in institucij tisto, kar bo ustvarilo kritično maso za dolgoročni uspeh. Avstrijska Koroška pa je že danes v najboljšem položaju, da se uveljavi kot eno vodilnih logističnih središč na poti med Baltikom in Jadranom.



