Avstrijska Koroška - srce logističnih poti med Alpami in Jadranom

Regija na stičišču prometnih koridorjev postaja vse pomembnejše vozlišče za podjetja, ki želijo hitre in trajnostne logistične rešitve.

Nova proga med Celovcem in Gradcem, ki bo odprta še letos, bo močno skrajšala potovalne čase in hkrati odprla vrata večjemu pretoku blaga.
Nova proga med Celovcem in Gradcem, ki bo odprta še letos, bo močno skrajšala potovalne čase in hkrati odprla vrata večjemu pretoku blaga.
Carinthia.com
Datum 29. september 2025 16:09
Čas branja 4 min

Avstrijska Koroška se v zadnjih letih vse bolj uveljavlja kot eno najpomembnejših logističnih vozlišč v širši regiji Alpe-Jadran. Njena privlačnost za podjetja ni naključna, temveč rezultat izjemne geografske lege, strateških infrastrukturnih projektov in premišljenega razvoja logističnih storitev. Vse to ustvarja pogoje, zaradi katerih se lahko podjetja na tem območju povežejo z najpomembnejšimi evropskimi trgi hitreje, ceneje in okolju prijazneje kot marsikje drugje.

Michael Stabentheiner

Koroška leži na stičišču pomembnih prometnih poti. Do Münchna je le okoli 350 kilometrov, Trst in Koper sta oddaljena 185 kilometrov, Ljubljana pa zgolj 85 kilometrov. Takšna lega pomeni, da so ključna pristanišča, industrijska središča in prodajni trgi v neposrednem dosegu.

Eric Kirschner poudarja, da bo prav povezovanje ljudi, podjetij in institucij tisto, kar bo ustvarilo kritično maso za dolgoročni uspeh.
Osebni arhiv

Podjetja imajo zato možnost skrajšati transportne poti, zmanjšati stroške in pri tem zmanjšati tudi okoljski odtis. Pomembno vlogo igra tudi dejstvo, da regija leži na osrednjem delu baltsko-jadranskega koridorja, ki je ena od ključnih evropskih prometnih osi.

Koralm – projekt, ki spreminja regijo

Med največjimi projekti, ki oblikujejo prihodnost logistike na Koroškem, je železniška povezava Koralm. Nova proga med Celovcem in Gradcem, ki bo odprta še letos, bo močno skrajšala potovalne čase in hkrati odprla vrata večjemu pretoku blaga. "Nastaja nova mestna aglomeracija s približno 1,1 do 1,2 milijona prebivalcev. To zagotavlja večjo mednarodno prepoznavnost, kar je velika pridobitev," poudarja Eric Kirschner iz raziskovalne organizacije Joanneum Research, ki je vodil obsežno študijo o gospodarskih učinkih predora Koralm. Po njegovih besedah bo izboljšana dostopnost omogočila lažje povezovanje delovnih trgov, odprla več kot 200.000 dodatnih delovnih mest in prispevala k zaustavljanju negativnih demografskih trendov.

Železniški carinski koridor - bližje Aziji in Evropi

Posebno pomemben premik v logistiki pa prinaša železniški carinski koridor med tržaškim pristaniščem in suhim pristaniščem v Fürnitzu pri Beljaku. Kontejnerji iz Azije lahko po novem potujejo v notranjost Avstrije brez vmesnega carinjenja, kar pomeni bistven prihranek časa in denarja. V praksi to pomeni, da podjetja pridobijo približno dva dni v primerjavi s transportom prek severnonemških pristanišč. "Pri logistiki gre za velike razdalje, zato je treba progo Koralm obravnavati kot del južne železniške povezave. Predor Semmering bo odprt v nekaj letih in skupaj s koridorjem od Trsta do Baltskega morja bo omogočal pretovor večjih količin blaga," pojasnjuje Kirschner.

Logistični center Austria Süd - podporno vozlišče

Ključno vlogo pri razvoju prevzema tudi Logistični center Austria Süd (LCAS), ki z obsežnimi skladiščnimi kapacitetami in poslovnimi prostori ponuja podjetjem vse potrebno za učinkovito distribucijo in organizacijo logistike. Sodobna infrastruktura, povezljivost z železniškim in cestnim omrežjem ter prostorske rezerve so dodatni razlogi, zakaj podjetja tukaj vidijo veliko priložnost za rast.

Ključno vlogo pri razvoju prevzema tudi Logistični center Austria Süd (LCAS), ki z obsežnimi skladiščnimi kapacitetami in poslovnimi prostori ponuja podjetjem vse potrebno za učinkovito distribucijo in organizacijo logistike.
Carinthia.com

Trajnost kot strateška usmeritev

Vse to se dogaja v času, ko Evropa močno stavi na trajnost in preusmeritev tovora s cest na železnice. Koroška je v tem pogledu korak pred mnogimi regijami. Projekti, kot so železniški koridor, predor Semmering in nova povezava Koralm, prinašajo možnost zmanjšanja emisij ter povečanja učinkovitosti, kar pomeni tudi podporo evropskim zelenim ciljem.

Profimedia

Regija z jasnim potencialom

Za podjetja je torej Koroška izjemno privlačna kombinacija: odlična lega med pomembnimi trgi, sodobna in rastoča infrastruktura, možnost hitrejšega dostopa do pristanišč in novih trgov ter široka baza delovne sile. Kot poudarja Eric Kirschner, bo ravno povezovanje ljudi, podjetij in institucij tisto, kar bo ustvarilo kritično maso za dolgoročni uspeh. Avstrijska Koroška pa je že danes v najboljšem položaju, da se uveljavi kot eno vodilnih logističnih središč na poti med Baltikom in Jadranom.

Prenesite belo knjigo in odkrijte ključne logistične prednosti avstrijske Koroške ter priložnosti za podjetja in investitorje.
Arhiv Naročnika

 

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
37%
194 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
40%
209 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
78 glasov
Ne vem, me ne zanima.
8%
40 glasov
Skupaj glasov: 521