Po redni seji so mariborski svetniki na pobudo opozicije opravili še izredno sejo. Kot smo poročali, so v mestnem odboru SDS naredili analizo komunalnih cen v Mestni občini Maribor. Primerjali so cene, ki jih za svoje storitve zaračunava Nigrad, s cenami drugih izvajalcev, ki so na voljo na trgu. Izračunali so, da je Nigrad pri sanaciji asfaltnih vozišč s prevlekami v povprečju od konkurence na trgu dražji kar za 37 odstotkov. Po mnenju SDS so sporne tudi Nigradove cene za strojno pometanje cest, ki naj bi bile za 266 odstotkov dražje od Snage, občina naj bi Nigradu preplačevala tudi storitev košnje ob cestnih robovih in večjih travnatih površin, saj naj bi bil Nigrad za 335 odstotkov dražji od izvajalca v sosednjem Dupleku. Opozorili pa so tudi na problem barvanja talnih oznak, za kar je Nigrad najel podizvajalca iz Ljubljane, občini pa nato namesto 1,3 evra za tekoči meter, kolikor je računal podizvajalec, za isto storitev izstavil račun v višini 2,44 evra. Vse to naj bi po mnenju SDS kazalo, da Mariborčanke in Mariborčani za storitve plačujemo več, kot bi bilo potrebno.
Kdo je tukaj nor?
"Danes ne govorimo o politiki, ampak o preprosti matematiki," je dejala Ljubica Jančič (SDS). In predlagala, da bi bilo Nigradu treba odvzeti koncesijo. Župan Saša Arsenovič je priznal, da se storitve Nigrada preplačujejo, ampak je poudaril, da so cenike potrdili na mestnem svetu. "Na trgu pa se je izkazalo, da so cene nižje," je dejal župan. Nekateri svetniki so ob obravnavi te točke v dvorani pogrešali direktorja Javnega holdinga Maribor Andreja Rihterja, saj Nigrad spada pod holding, vprašali pa so se tudi, kje so v tej zgodbi predstavniki nadzora. "Kdo je tukaj nor," je vprašal Stojan Auer (LPR) in kar odgovoril: "Nori so tisti, ki to plačujejo." Če tega gradiva ne bi bilo, pa je dejala Tjaša Gojkovič (Lista kolesarjev in pešcev), bi se nepravilnosti tiho nadaljevale.
Nigrad je pripravil odzivno poročilo, v katerem je ocenil, da je SDS v interpretaciji izkrivljal dejstva, poudarili so tudi, da gospodarske javne službe ne gre enačiti s projektnim delom, saj se na ta način primerja neenakovredna podjetja. Glede sanacije asfaltnih vozišč so odgovorili, da so v SDS primerjali neprimerljivo. Bistveno cenejša konkurenčna ponudba, na katero se opira njihova analiza, naj namreč sploh ne bi bila pridobljena v času izvedbe konkretnih del in naj ne bi upoštevala pogojev dela na dejanski lokaciji, zato ne more biti podlaga za vrednotenje ponudbenih cen. Glede navedbe, da so pri strojnem pometanju bistveno dražji od Snage, so pojasnili, da je izračun sicer matematično pravilen, a naj ne bi upošteval vrste merodajnih dejavnikov. Zato so prepričani, da je trenutni način naročanja del za občino bolj ekonomičen in transparenten. Glede barvanja talnih oznak pa so v Nigradu razložili, da so se za angažma podizvajalca odločili zaradi kratkih rokov in velikega obsega del, pri čemer naj v ceni podizvajalca ne bi bili zajeti vsi stroški za izpolnitev naročila občine. So pa zaradi nakupa novega stroja z novejšo tehnologijo in posledično večje učinkovitosti dela predlagali pocenitev te storitve. Za razliko pa bodo občini izstavili dobropis, je dejal direktor Nigrada Dušan Slapnik.
Predlog SDS potrdili brez glasu proti
V SDS so prepričani, da dosedanji model javnogospodarskih služb daje Nigradu privilegiran in monopolni položaj, s katerim se prekomerno trošijo javna sredstva zaradi neučinkovito organiziranega podjetja in neučinkovitega vodenja. "Če želimo skupaj narediti korak k bolj racionalni porabi sredstev, se zadolži direktorico mestne uprave, da s strokovnimi službami navedena dejstva preuči in v roku treh mesecev pripravi ustrezne rešitve, v kolikor bo to potrebno, tudi odlok za odvzem javne gospodarske službe Nigradu, ter da pripravi predlog izvajanja teh nalog na drug način in ga predloži mestnemu svetu v odločanje," so predlagali v SDS. Svetniki so predlog sklepa potrdili brez glasu proti.


