Radar na Čufarjevi ujel tudi nekaj pravih cestnih divjakov: Koliko je peljal najhitrejši?

Radar v Mariboru v prvem mesecu zaznal več kot 2700 prehitrih voznikov. Občina napoveduje dodatne ukrepe za večjo prometno varnost po mestu, mestni svet pa bo v ponedeljek odločal tudi o prenovi cest in drugih projektih.

Radar na Čufarjevi cesti
Radar na Čufarjevi cesti
Sašo Bizjak
Datum 10. september 2025 13:32
Čas branja 4 min

Na današnji tiskovni konferenci pred ponedeljkovo sejo mestnega sveta je župan Saša Arsenovič predstavil tudi statistiko radarja na Čufarjevi cesti, jutri bo namreč minil en mesec od začetka uradnih meritev. V enem mesecu je radar zaznal 248.787 vozil, od tega 245.718 osebnih in 3069 tovornih, v prekršku pa je bilo 2708 osebnih, kar je 1,1 odstotka, in sedem tovornih vozil. Večina prekrškarjev je hitrost prekoračila do 10 km/h, za kar globa znaša 40 evrov (20 ob plačilu v osmih dneh), je pa radar zabeležil tudi nekaj ekstremnih primerov. Med 71 in 80 km/h (kazen 500 evrov + 7 kazenskih točk) je tako vozilo 32 voznikov, trije vozniki vozniki med 91 in 100 km/h, en voznik med 101 in 110 km/h, eden pa celo med 111 in 120 km/h. Kazen za prekoračitev hitrosti med 40 in 50 km/h znaša 750 evrov in 9 kazenskih točk, za več kot 50 km/h pa 1200 evrov, vozniku pa se odvzame tudi vozniško dovoljenje.

Zaradi vse več nejevolje občanov zaradi objestnih voznikov (tako avtomobilov kot skuterjev), ki z divjanjem ogrožajo ostale udeležence v prometu, pa tudi pešce v peš conah, je občina sklicala tudi varnostni sosvet, ki se bo sestal v ponedeljek in na katerem bodo skupaj s policijo in redarstvom razpravljali o nadaljnjih ukrepih. Kot je povedal Arsenovič, lahko kot župan na omenjeno problematiko samo opozarja, odgovornost za to pa mora prevzeti policija. Je pa kot enega od možnih ukrepov znova napovedal postavitev radarja na Glavnem mostu.

Župan Saša Arsenovič s sodelavci na današnji tiskovni konferenci pred ponedeljkovo sejo mestnega sveta
Saso Bizjak

Masterplan za prenovo cest še brez finančne konstrukcije

Mestni svet bo na ponedeljkovi seji med drugim obravnaval tudi dokumentacijo, potrebno za začetek prenove desetih cestnih odsekov v občini. Če bodo svetniki gradivo potrdili, bo občina prenovila Framsko in Frankolovsko, kjer bo, kot je znano, zamenjala tudi toplovod, hkrati bo v Bumerangu uredila tudi park. Prenovo bodo dočakali tudi krajši odsek ceste Malečnik-Metava skozi Trčovo, del Kosarjeve ulice, Razvanjska cesta (od Vinogradniške poti do Papeževe ceste), del Trubarjeve (od Mladinske navzgor ob Mestnem parku), del Streliške (proti gradu Betnava), del ceste Vrhov dol s sanacijo Marinovega mostu, del ceste proti Žavcerju (Finster), del ceste Raški dol, dokončala pa bo tudi povezovalno cesto v Poslovni coni Pobrežje. Obnova omenjenih odsekov bo stala 1,8 milijona evrov. Z obnovo bodo začeli že letos.

Skupaj z obnovo Framske in Frankolovske bo občina uredila tudi park v Bumerangu.
Andrej Petelinsek

Precej bolj nedorečen pa je očitno dolgo napovedovani masterplan, s katerim naj bi Nigrad z lastnimi sredstvi v prihodnjih letih obnovil najbolj dotrajane odseke cest v mestu in ki naj bi stal kar okrog 20 milijonov evrov. Čeprav je direktor Javnega holdinga Maribor Andrej Rihter v intervjuju za Večer nedavno napovedal, da bi svetniki o njem lahko odločali že na septembrski seji, tega ni na dnevnem redu, Arsenovič pa je danes dal jasno vedeti, da finančna konstrukcija še zdaleč ni zaključena. Kje se je zalomilo, za zdaj še ni jasno, bo pa zdaj občina denar za projekt iskala ali v proračunu ali pa se zanj celo sama dodatno zadolžila.

Na ceste kmalu prihaja nov mestni vlakec

Bo pa po mariborskih ulicah kmalu zapeljal nov mestni vlakec. Kot je povedal župan, gre za sodobno električno vozilo, ki ne bo vozilo le po centru mesta, kot prej: "Novo vozilo ni več traktor, tudi ne bo več reklamni pano za ne vem koga. Bo lepo rdeče, v barvah mesta in bo vozilo denimo tudi do Malečnika, da se še bolj povežemo z vinogradniškim svetom." Občina bo v kratkem zanj začela iskati tudi ime, za mnenje bodo povprašali občane, predvsem najmlajše.

Si pa na občini želijo, da bi direkcija za infrastrukturo, potem ko se je končno le premaknilo pri južni obvoznici, v kratkem le izbrala izvajalca del tudi za podvoz Ledina. Gre za pomemben projekt, ki bo bistveno vplival na promet v okolici Poslovne cone Tezno, pri čemer ima občina svoj delež denarja, pol milijona evrov, za to investicijo že rezerviranih, pri državi pa se zatika. Kot je sicer ta teden ob obisku Maribora povedala ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek, naj bi bilo več znanega po sprejetju proračuna za prihodnje leto.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
275 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
38%
270 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
112 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
48 glasov
Skupaj glasov: 705