Masterplan za ceste brez nadzora? Skupina Mariborčanov opozarja, da se odločitve sprejemajo mimo mestnega sveta

Medtem ko občina že izvaja masterplan za obnovo cest, se Iniciativa Mestni zbor oglaša z ostrim opozorilom: mestni svet o načrtu sploh še ni odločal, ključne informacije pa naj bi bile nedostopne ali celo zamolčane.

V okviru masterplana je bila izvedena obnova Streliške ceste. 
V okviru masterplana je bila izvedena obnova Streliške ceste. 
Andrej Petelinšek
Datum 18. november 2025 15:49
Čas branja 4 min

Ob tem, ko je Mestna občina Maribor pred časom le zagnala dolgo pričakovani masterplan za obnovo cest, v okviru katerega naj bi Nigrad do leta 2029 prenovil kar 70 kilometrov odsekov v vrednosti 25 milijonov evrov, so se na mestne svetnike z javnim pismom obrnili v Iniciativi Mestni zbor (IMZ). Mestni svet o masterplanu namreč sploh še ni odločal. "Ko občani poskušamo spremljati upravljanje cest, to poskušamo z vpogledom v uradne dokumente Mestne občine Maribor (MOM). Gledamo proračune in rebalanse, prebiramo gradiva občinskega sveta in ugotavljamo, da so informacije, zajete v teh dokumentih, delne, nezanesljive ali celo odsotne. Ugotavljamo, da se odločitve o cestah odvijajo skoraj povsem mimo Mestnega sveta MOM. Tudi če gledamo več let nazaj, ne najdemo niti enega primera, ko bi mestni svet obravnaval dokumente, ki jih zahteva relevantni občinski odlok," opozarjajo v IMZ.

Mariborska občina kupuje novo velikoprostorsko limuzino za 84.900 evrov

Vtis je, da se odločanje izvaja nekje v zakulisju

Vtis je, poudarjajo v IMZ, da se odločanje o vlaganju v prometne površine in o tozadevnem vzdrževanju izvaja nekje v zakulisju, mimo odlokov in mimo oči javnosti, ki je obveščena, pač kadar se vodstvu občine to zdi oportuno. "Morda ste svetnice in svetniki informirani na kakšnih internih sestankih, stran od oči javnosti?​ Ob ogledu sej mestnega sveta je sicer videti, da kaj veliko več informacij od javnosti tudi vi nimate. Takšno stanje ni dobro za demokratični nadzor dela vladajočih organov, prav tako ne more biti dobro za kakovost odločitev, ki jih kot vrhovni organ MOM sprejemate," so kritični v IMZ.

Nevladna in nestrankarska iniciativa, ki je nastala leta 2013 kot odziv na nezadovoljstvo z lokalnim in državnim vodenjem ter proteste proti korupciji, njihovo delovanje pa je usmerjeno v samoorganizacijo prebivalcev mestnih četrti in krajevnih skupnosti, je v javnem pismu izpostavila, da vse o občinskih cestah ureja odlok o občinskih cestah. V njem je med drugim zapisano, da plan razvoja in vzdrževanja občinskih cest, s katerim se določijo prednostne naloge razvoja in vzdrževanja občinskih cest, viri sredstev za njihovo uresničevanje ter letna dinamika njihovega uresničevanja, sprejme mestni svet na predlog župana, ki pripravi predlog ob sodelovanju vzdrževalca cest. V IMZ so pregledali vsa gradiva za seje mestnega sveta iz zadnjih dveh mandatov, so poudarili, pregledali so sprejete sklepe in nikjer niso zasledili vsebine, ki bi odgovarjala zahtevam iz odloka.

V okviru masterplana je prva prišla na vrsto Ulica Janka Sernca v Razvanju.
Andrej Petelinšek

Gre za velike vsote denarja

"Za malenkost se določbam odloka o občinskih cestah približamo pri obravnavi in sprejemanju občinskega proračuna ter zaključnega računa proračuna za posamezno leto. Toda tudi tam se določeni podatki ne skladajo ali pa podatkov sploh ni," ugotavljajo v IMZ. Stanje občinskih cest in poti pa je slabo, zato je po njihovem nujen takojšni pristop k reševanju te problematike. "Proračun navaja v glavnem tri postavke (redno letno vzdrževanje javnih prometnih površin, sanacija asfaltnih površin s prevlekami in investicijsko vzdrževanje občinskih cest), ki skupno za leto 2025 po rebalansu znesejo okrog 9 milijonov evrov. In če k temu dodamo še sredstva iz masterplana, lahko vidimo, da gre za velike vsote denarja, nad katerim mestni svet nima ustreznega nadzora. Tudi gradivo za izredno sejo mestnega sveta o cenah, ki jih​ Nigrad zaračunava mariborski občini, nakazuje na to, da je nadzor predvsem navedba na papirju," pišejo v IMZ.

Streliška cesta
Andrej Petelinšek

Po njihovem je treba sprejeti ukrepe, ki bodo zagotavljali transparentno načrtovanje in možnost doslednega nadzora nad porabo sredstev v ta namen. "To in pa dosledno upoštevanje že sprejetih relevantnih aktov bo jamstvo, da se bo razkorak med slabimi in še znosnimi cestami zmanjšal," so prepričani.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
40%
238 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
39%
231 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
90 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
41 glasov
Skupaj glasov: 600