Kupce najbolj prepriča hitra odzivnost, posebej ob težavah

Ob otvoritvi novega servisno-podpornega centra podjetja KRONOTERM, smo o izkušnjah iz sveta toplotnih črpalk brez dlake na jeziku poklepetali z direktorjem Bogdanom Kronovškom.

Arhiv Naročnika
Datum 27. november 2025 07:42
Čas branja 9 min

Trg toplotnih črpalk postaja izjemno nasičen, z močno konkurenco iz Azije. Kako KRONOTERM, kot domači proizvajalec, vzdržuje svojo konkurenčno prednost?

KRONOTERM svojo prednost ohranja z uporabniško izkušnjo, le-to gradimo več kot 35 let. Naša prednost ni samo tehnologija. Je celotna pot uporabnika – od načrtovanja do zadnjega dne delovanja naprave. Medtem ko mnogi proizvajalci tekmujejo izključno z nizko ceno, mi tekmujemo z zanesljivostjo, podporo in dolgoročnim zadovoljstvom kupcev. Poleg tega so naše rešitve razvite posebej za naše podnebje in podnebno regijo. Upoštevajo lokalno zakonodajo, arhitekturo, navade kupcev in pričakovanja partnerjev. Zato v praksi dosegajo najvišje prihranke, najtišje delovanje in videz, ki ne kazi doma in okolice.

Torej stavite na uporabniško izkušnjo in lokalni razvoj?

Vsekakor. Kupci z nami dobijo varnost nakupa in doživljenjsko podporo. Ukvarjamo se samo s toplotnimi črpalkami in imamo v hiši ves razvoj, proizvodnjo, podporo in servis. Posledično nismo »še eden izmed mnogih«, ampak odgovoren proizvajalec z znanjem, ki ga uvozniki ne morejo posnemati. Na trgu je veliko posrednikov, ki prepakirajo kontejner generičnih azijskih naprav, sami napišejo izjave o skladnosti, obljubljajo nemogoče in prodajajo po cenah, ki teh obljub ne morejo pokriti. Ko zadeve odpovejo, se telefon ne oglasi več. Kupci ostanejo sami. Takšne zgodbe povzročajo nezaupanje v celotno panogo. Naš servis pa je vsak dan zasut s prošnjami za pomoč, čeprav naprave niso naše. Ti kupci so bili zavedeni in pogosto pokličejo šele, ko je prepozno.

Bogdan Kronovšek
Arhiv Naročnika
KRONOTERM ostaja izbira za tiste, ki cenijo razvoj, varnost, odzivnost in dolgoročno partnerstvo – ne samo najnižje začetne cene.

Zakaj sta servis in podpora tako pomembna, saj se danes pričakuje od vseh naprav na trgu, da so kakovostne in dolgo delujejo?

Na trgih EU pričakujemo, da smo kot kupci zaščiteni in nam je zagotovljen varen nakup. No, v praksi temu še zdaleč ni tako. Zaradi ohlapnih in liberalnih zahtev, predvsem pa manka nadzora, je trg na marsikaterem področju čisti divji zahod. Največja ironija je, da lahko nekdo s kreditno kartico kupi kontejner azijskih toplotnih črpalk, jih uvozi brez certifikatov, dokazil in testnih poročil, sam napiše izjavo o skladnosti ter jih trži naivnim kupcem. Še večja ironija pa je to, da takšen izdelek z necertificirano ali ponarejeno izjavo o skladnosti za trge EU dobi celo subvencijo slovenskega Eko sklada.

Arhiv Naročnika

Je mar podpora vaš največji adut?

Vsekakor je eden največjih adutov. Ravno te dni odpiramo nov servisno-podporni center. Preselili smo se v večje prostore, dodali strokovnjake in izboljšali organizacijo dela. Digitalizirali smo ključne procese. Vpeljujemo tudi uporabo umetne inteligence. Vse to nam omogoča vrhunsko podporo za več kot 110.000 sistemov, nameščenih v Sloveniji in po drugih državah EU.

Kupce sicer najbolj prepriča naša hitra odzivnost. Imamo lasten servisni oddelek z več kot 20 strokovnjaki – na terenu in v zaledju. Naš servis je zanesljiv, ker stalno vlagamo v usposabljanja, treninge in nove serviserje. Vsi rezervni deli so vedno na zalogi. Več kot 95 % jih imamo takoj na voljo, tudi za naprave stare 20 ali več let. Pri čemer lahko velik del težav rešimo na daljavo, več kot 70 % težav odpravimo brez obiska serviserja. Brez čakanja na serviserja, brez dodatnih stroškov za stranko.

Mar novi servisni center prinaša še kakšne novosti?

Novi servisni center odpravlja predvsem tri največje težave, ki jih imajo uporabniki toplotnih črpalk v praksi: izgubljene informacije, neodzivne izvajalce in nejasno odgovornost. Zato smo celoten proces postavili na novo, digitalno in pregledno. Vsak klic, vprašanje ali težava je zabeležena v naprednem sistemu, zato se noben primer ne more izgubiti. Kdorkoli dvigne slušalko, takoj vidi celotno zgodovino naprave, pogovorov in posegov, kar pomeni hitrejšo diagnostiko in manj razlaganja za uporabnika. Za lažjo predstavo – smo kot zdravnik, ki vaši toplotni črpalki pomaga na daljavo.

Servisna ekipa ima tudi neposreden dostop do razvojnih inženirjev, ki se vključijo pri posebnih projektih, meritvah ali nestandardnih situacijah. To vzpostavlja raven podpore, ki je med proizvajalci redka – še posebej pri zahtevnih objektih. Avtomatiziran je tudi velik del »preventive«: stranke prejmejo pravočasna obvestila za letne preglede, priporočila za optimizacijo delovanja in projektna poročila, ki so pripravljena ob vsakem zagonu. S tem podaljšujemo življenjsko dobo naprav in zmanjšujemo nepričakovane okvare.

Arhiv Naročnika

Omenili ste tudi digitalizacijo ...

Drži, uporabnikom je zdaj na voljo razširjena digitalna izkušnja. Poleg aplikacije Cloud.KRONOTERM lahko tudi preko platforme Moj sistem vidijo delovanje svoje naprave, oddajo servisne zahtevke, spremljajo poročila in komunicirajo s strokovnjaki. To prinaša popolno preglednost, ne glede na to, kje se nahajajo.

Za partnerje pa smo uvedli enoten partnerski portal z dostopom do hidravličnih in elektro shem, diagnostike, tehnične dokumentacije in (brezplačnega) okolja KRONOTERM Home.Cloud. Tako lahko partnerji v tujini nudijo skoraj enako raven podpore kot mi v Sloveniji. Novi center zato ne pomeni le več ljudi in več prostora, ampak popolnoma profesionalno okolje, kjer so vsi postopki jasni, sledljivi in povezani – od prvega klica do končnega poročila. Gre za raven poprodajne podpore, ki jo pričakujejo tudi najbolj zahtevni uporabniki tehnologije.

Arhiv Naročnika

Kako pa se ta novi pristop pozna pri sami izkušnji uporabnikov?

V našem servisnem centru je vsak uporabnik obravnavan individualno. Ko pride na vrsto, se mu posvetimo v celoti – brez naglice, brez preusmerjanja in brez občutka, da je »eden izmed mnogih«. To je mogoče zato, ker smo proces organizirali tako, da se primeri ne kopičijo, temveč se obravnavajo sistematično in z jasno odgovornostjo.

Poleg podpore ponujamo tudi znanje. Dvakrat letno organiziramo brezplačna izobraževanja za stranke, kjer se naučijo optimalne uporabe svoje naprave, poleg tega pa nudimo tudi spletne preglede delovanja, kjer skupaj preverimo nastavitve in svetujemo izboljšave. Preventiva je pomembna, zato uporabnikov ne pustimo, da ostanejo sami s tehnologijo.

Zanimiv pokazatelj učinkovitosti naših naprav je, da se število servisnih posegov že več let zmanjšuje, čeprav na trgu vsako leto dodamo več tisoč novih sistemov. To pomeni, da so naprave bolj stabilne, algoritmi bolj prefinjeni, diagnostika bolj natančna, uporabniki pa bolje vodeni.

Prav zaradi tega verjamemo, da servis ni strošek, ampak prednost. Zanesljiva podpora, ki je vedno na voljo, uporabniku prihrani čas, denar in skrbi – in to je tisto, kar danes najbolj šteje. Kupci ne kupijo samo naprave, ampak celoten sistem, ki jim dolgoročno zagotavlja brezskrbnost.

Arhiv Naročnika

Cilji EU zahtevajo pospešitev proizvodnje toplotnih črpalk. Kakšne rezerve ima Kronoterm?

Zaradi stabilne rasti in dolgoročne strategije je naša proizvodnja zasnovana modularno, kar nam omogoča 30 od 40 % takojšnjih rezerv v obstoječih kapacitetah. Vzporedno potekajo zaključevanje popolne digitalizacije, širitev avtomatizacije, optimizacija logistike, posodobitev montažnih linij, povečanje kompetenc in številčnosti ključnih ekip. Pripravljamo pa tudi projekt novih proizvodno- skladiščnih kapacitet. Naš cilj je v prihodnjih letih podvojiti letno proizvodnjo, pri čemer bo poudarek ostal na kakovosti, testiranju in vrhunski podpori – področjih, kir uporabnikom pomenijo največ.

Kakšna je vloga Kronoterma pri razogljičenju Slovenije in regije?

Smo eden ključnih akterjev pri razogljičenju Slovenije. S svojimi rešitvami omogočamo opuščanje fosilnih goriv v gospodinjstvih. Z našimi toplotnimi črpalkami omogočamo uporabnikom, da za do 85 % znižajo okolju škodljive emisije svojega udobja. V primeru kombinacije s sončno elektrarno pa lahko govorimo o praktično brezogljičnem in emisijskem zagotavljanju udobja. Naša strategija že zdavnaj presega individualne hiše — delujemo tudi v večstanovanjskih stavbah, komercialnih objektih, turističnih objektih, industriji, projektih daljinskega ogrevanja … Prav tukaj vidimo največji vpliv na energetsko neodvisnost Slovenije.

Kje bodo po vašem mnenju največji preboji v učinkovitosti toplotnih črpalk?

Tehnologija toplotnih črpalk in vseh njihovih komponent se je v zadnjih letih zelo hitro razvijala, zato pričakujemo največje preboje v sistemski učinkovitosti z integracijo s pametnimi električnimi omrežji ter sistemi za lokalno hišno upravljanje z energijo ter seveda fotovoltaičnimi elektrarnami, e-polnilnicami ter baterijami. Ko toplotna črpalka postane del širšega energetskega ekosistema, se učinkovitost celotnega doma poveča za 20 do 40 %.

Arhiv Naročnika

Ker ste jih ravno omenili, kako napredne so vaše rešitve na področju integracije s pametnimi omrežji?

Naše naprave so že od leta 2013 pripravljene na pametne števce s signalom EVU Sperre, SG-ready, CNS, BMS, podpirajo povezavo z integratorji na nivoju oblaka, različne režimi delovanja itd. Se pravi toplotna črpalka je idealno orodje in ključni gradnik pametnih električnih omrežij in energetskih sistemov.

Poleg estetike je vedno pomembnejše tudi udobje. Hrup je pogosto kritiziran vidik toplotnih črpalk, zlasti v urbanih okoljih. Kakšni so najnovejši trendi pri zmanjševanju hrupa in kako pomembno je pri razvoju novih modelov, da se estetsko (in neslišno) zlijejo z okoljem?

Za končnega uporabnika sta neslišnost in estetika pogosto pomembnejša od učinkovitosti toplotne črpalke. V Kronotermu smo že več let usmerjeni zmanjšanje ter ničenje vibracij, vgrajujemo tišje kompresorje, akustične komore, nočni način, skrbimo za optimizacijo ventilatorjev. Vse pa zaokroži minimalističen dizajn, ki se zlije z arhitekturo. Nagrade za dizajn in tiho delovanje pri naših novejših modelih potrjujejo, da si uporabniki želijo tehnologije, ki se opazi po udobju – ne po hrupu.

Arhiv Naročnika

Kako prepričati povprečnega potrošnika, ki je navajen na fosilna goriva, v dolgoročno finančno in ekološko prednost toplotne črpalke, zlasti v luči visokih začetnih stroškov investicije?

Najbolje v tem pogledu delujejo dejstva in izkušnje uporabnikov: toplotna črpalka porabi do 85 % manj energije kot ogrevalni sistemi na olje ali plin, saj jo zgolj prečrpava iz zemlje, zraka in vode. Prihranek je takojšen in merljiv. Smiselnost investicije pa tako smotrna tudi brez prisotnosti subvencij. Velika neodvisnost, nič več zalog kurilnega olja, zemeljskega plina in nihanja cen energentov. Izjemno udobje, saj naprava deluje sama, tiho, brez dima, brez ročnega dela. Poleg tega pa omogoča tudi hlajenje, kar pomeni nižje investicijske stroške, sinergije ter bolj ekonomično delovanje. Ključen pri prehodu iz fosilnih goriv je tudi občutek varnosti. Zato je za kupce pomembno, da imajo podporo, ko jo potrebujejo. Naš servisni center poskrbi za več kot 20.000 klicev letno, tako uporabnik nikoli ne ostane sam s težavami – tudi ob nedeljah in praznikih. Omogočamo trajnost in popravila namesto menjav naprav, saj imamo zaradi proizvodnje vse rezervne dele na zalogi, kar pomeni hitrejša popravila, nižje stroške in daljšo življenjsko dobo. Ko uporabnik razume, da toplotna črpalka ni samo ekološka, ampak dolgoročno najcenejša in najbolj udobna izbira, odločitev postane logična.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
38%
202 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
40%
213 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
81 glasov
Ne vem, me ne zanima.
8%
41 glasov
Skupaj glasov: 537