Fotograf in vizualni umetnik Nik Erik Neubauer: "Fotografska serija Bel dim, rjav odblèsk je moj poskus, da opišem svoje občutke ob tem, kar se dogaja s svetom."
Datum
10. junij 2025 06:00
V nadaljevanju preberite:
Med enomesečnim rezidenčnim bivanjem vizualnega umetnika in fotografa Nika Erika Neubauerja v Brooklynu, mestni četrtni New Yorka, je nastala serija Bel dim, rjav odblèsk, preplet avtorske, dokumentarne in ulične fotografije. "Bel dim je klišejski moment New Yorka, dim, ki se vali iz kanalizacije. Povsod je, toda ko ga vidiš prvič, je fascinanten. Predstavlja mojo optimistično željo po novem začetku, po miru, upanju po boljšem svetu, tudi glede situacije v Palestini in drugod. Rjav odblèsk pa se nanaša na odsev, ki ga ob sončnem zahodu dobijo stolpnice v mestu. Da zlat odblèsk postaja rjav, ima tudi metaforični pomen, New York živi na stari slavi zlatih časov, ki prehajajo v rjavo. Odblèskov, ki sem jih opazoval v New Yorku, je na mojih fotografijah veliko," je ob razstavi v UGM Kabinetu, drugi postavitvi serije - prva je bila na ogled v Cankarjevem domu -razložil Neubauer.
- Zakaj se je Neubauer sprva s fotoaparatom ustavljal pri bolj klišejskih podobah mesta?
- Kakšen vtis je nanj naredilo mesto?
- Fotografiral je tudi proteste proti genocidu v Gazi. Zakaj fotografe protesti privlačijo in kako se je treba obnašati na njih, da prideš ljudem kar najbolj blizu?
- Kako se Neubauer, ki sodeluje tudi z medijsko hišo Dnevnik, bori proti krčenju prostora za fotografijo v tiskanih medijih?
Med enomesečnim rezidenčnim bivanjem vizualnega umetnika in fotografa Nika Erika Neubauerja v Brooklynu, mestni četrtni New Yorka, je nastala serija Bel dim, rjav odblèsk, preplet avtorske, dokumentarne in ulične fotografije. "Bel dim je klišejski moment New Yorka, dim, ki se vali iz kanalizacije. Povsod je, toda ko ga vidiš prvič, je fascinanten. Predstavlja mojo optimistično željo po novem začetku, po miru, upanju po boljšem svetu, tudi glede situacije v Palestini in drugod. Rjav odblèsk pa se nanaša na odsev, ki ga ob sončnem zahodu dobijo stolpnice v mestu. Da zlat odblèsk postaja rjav, ima tudi metaforični pomen, New York živi na stari slavi zlatih časov, ki prehajajo v rjavo. Odblèskov, ki sem jih opazoval v New Yorku, je na mojih fotografijah veliko," je ob razstavi v UGM Kabinetu, drugi postavitvi serije - prva je bila na ogled v Cankarjevem domu -razložil Neubauer.
- Zakaj se je Neubauer sprva s fotoaparatom ustavljal pri bolj klišejskih podobah mesta?
- Kakšen vtis je nanj naredilo mesto?
- Fotografiral je tudi proteste proti genocidu v Gazi. Zakaj fotografe protesti privlačijo in kako se je treba obnašati na njih, da prideš ljudem kar najbolj blizu?
- Kako se Neubauer, ki sodeluje tudi z medijsko hišo Dnevnik, bori proti krčenju prostora za fotografijo v tiskanih medijih?