59. Borštnikovo srečanje: Zakaj je dobro znova prevajati drame, četudi prejšnji prevodi niso zastareli

Angeli v Ameriki (na fotografiji Nejc Cijan Garlatti in Domen Valič) v režiji Ivice Buljana v Mini teatru
Angeli v Ameriki (na fotografiji Nejc Cijan Garlatti in Domen Valič) v režiji Ivice Buljana v Mini teatru
Toni Soprano Meneglejte
Datum 14. junij 2024 06:00
Čas branja 7 min
Okrogla miza Društva slovenskih književnih prevajalcev O začasnosti in sočasnosti dramskih prevodov. 

V nadaljevanju preberite:

Iztekajoča se gledališka sezona je prinesla dobra izhodišča za pogovor, ki ga je usmerjal prevajalec Iztok Ilc: dobili smo namreč po dva nova prevoda istih izvirnih besedil za različni uprizoritvi. Prevajalke Katja Zakrajšek, Živa Čebulj in Eva Mahkovic so dokazale, da je ob konkretnih primerih in s praktiki, ki znajo misliti svoje početje in svoje področje, mogoče najti nove odgovore na stara vprašanja. 

Ali izvirnik in prevod kdaj zastarata? Če ja, kdaj se to zgodi? So zastaranju posebej izpostavljeni prevodi, ki se ujamejo v časovni razkorak med artikuliranjem vprašanj v izvirnem in ciljnem jeziku? Kakšna je razlika med prevajalko, ki sodeluje v uprizoritvenem procesu in tisto, ki se izloči? Bi bilo prav, da bi namesto "prevedla" vselej pisalo "po prevodu ..."? 
Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
306 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
38%
305 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
16%
130 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
53 glasov
Skupaj glasov: 794