Direktor festivala Bojan Labović je uvodoma poudaril, da FSF ostaja kulturni in strokovni dogodek, na katerem se srečujejo filmski ustvarjalci, strokovna javnost, poslovni partnerji in ljubitelji filma. "Če sprejmemo trditev, da je smisel Festivala slovenskega filma prikazovanje sodobne domače produkcije, ne glede na festivalske in distribucijske predzgodbe filmov, potem mora biti festival kar se da enakovreden pregled različnih ustvarjalnih in produkcijskih pristopov," je dejal Labović. Direktorica Slovenskega filmskega centra Nataša Bučar pa je spomnila, da je SFC edina filmska agencija v Evropi, kateri je z zakonom naložena izvedba filmskega festivala, namenjenega predstavitvi slovenske filmske produkcije preteklega obdobja, in da se festival krepi predvsem kot prostor dialoga o domači filmski krajini. Festival se bo znova odvijal na dveh prizoriščih: v Avditoriju Portorož in v Magazinu Grando.
V tekmovalnem programu 13 celovečercev
Letošnjo 28. edicijo bo odprl novi celovečerec Mihe Hočevarja Skriti ljudje, tudi sicer pa bo največ pozornosti znova pritegnil osrednji tekmovalni program, kjer se bodo za vesne potegovali izbrani celovečerni filmi. Letos so programski odbor, ki je izbiral filme, sestavljali filmska kritičarka in prevajalka Neva Mužič, svobodni filmski kritik in festivalski programer Marko Stojiljković ter direktor festivala Bojan Labović.
Slednji so v tekmovalni program uvrstili 13 filmov: poleg otvoritvenega filma Skriti ljudje Mihe Hočevarja še Elvis Škorc Borisa Jurjaševiča, Fantasy režiserke Kukle, Gora se ne bo premaknila Petre Seliškar, Kaj ti je deklica Urške Djukić, Pa tako lep dan je bil Perice Rai, Zemljo krast Žige Virca, animirano koprodukcijo Zgodbe iz čarobnega vrta, Dan zmage Zvezdana Martića, Ko pridem ven Metoda Pevca, Ne pozabi me Anje Medved, Novi sošolci Tonija Cahunka in OHO film Damjana Kozoleta.
Na letošnjem festivalu bodo skupno zavrteli 101 film
O nagrajencih med celovečernimi filmi bo odločala žirija, ki jo letos sestavljajo filmski kritik Andrej Gustinčič, hrvaški režiser Juraj Lerotić in teoretičarka Natalija Majsova. Za nagrade se bo potegovalo še osem manjšinskih koprodukcij, štirje srednjemetražni filmi in 22 kratkih filmov. Strokovno žirijo za kratke igrane, dokumentarne, eksperimentalne, animirane in študijske filme medtem sestavljajo intermedijska umetnica Sara Bezovšek, snemalec Nikola Majdak in režiser Slavko Hren. Na letošnjem festivalu bodo skupno zavrteli 101 film. Organizatorji so se odločili, da bodo sledili zgledu mednarodnih festivalov in predstavljali tudi filmske serije, ki so nastale s podporo javnih sredstev.
V Piranu obeležje Evropske filmske akademije
Osrednji gost letošnjega festivala bo direktor Evropske filmske akademije Matthijs Wouter Knol, ki bo v Piranu odkril obeležje Evropske filmske akademije. Slednja je namreč seznam zakladov evropske filmske kulture razširila z enajstimi novimi lokacijami, med katere se je uvrstil tudi Prvomajski trg, ki velja za eno najbolj prepoznavnih in simbolnih slovenskih filmskih lokacij. Med drugim so tu svoje filme snemali češki režiser František Čap s komedijo Naš avto (1962) in Tugo Štiglic s Poletjem v školjki (1986).

Portorož bo obiskala makedonska režiserka Teona Strugar Mitevska, ki je svoj novi film Mother o Mariji Tereziji pravkar predstavljala na Beneškem filmskem festivalu, na Festivalu slovenskega filma pa bodo znova zavrteli njen celovečerec Sem iz Titovega Velesa (2007), na primeru katerega bo občinstvu predstavila svoj način filmskega ustvarjanja.
Na posebni slavnostni projekciji bodo ob 60. obletnici zavrteli film Po isti poti se ne vračaj (1965) režiserja Jožeta Babiča.
Janezu Briclju nagrada za življenjsko delo
Organizatorji so medtem znova poskrbeli za bogat strokovni program. V sodelovanju z glasbenoinformacijskim centrom SIGIC in evropskim projektom Europe in Synch so v goste privabili Markusa Lindeja, vodjo akademije Europe in Synch. Slednji bo z režiserko Kuklo in glasbenim agentom Žigo Drofenikom na okrogli mizi spregovoril o glasbi v filmu, na voljo pa bo tudi za svetovanje o izzivih pridobivanja pravic za uporabo glasbe v filmu. Na sporedu bodo tudi okrogle mize o koordinaciji intimnih prizorov z gostjo Polett Kasza, o vlogi eksperimentalnega filma v slovenskem prostoru, o filmu kot timskem delu, o izkušnjah dela v mednarodnih koprodukcijah in o prihodnosti igranih serij v Sloveniji.
Že od prej je znano, da bo prejemnik nagrade Milke in Metoda Badjure letos Janez Bricelj, ki je kot filmski montažer v svoji bogati in dolgoletni karieri sodeloval pri več kot 170 filmskih in televizijskih delih. Festival se bo s podelitvijo nagrad zaključil v nedeljo, 26. oktobra.
