Zadnja raziskava o prazničnih nakupih v Sloveniji, opravljena lani, je pokazala, da je poraba za darila vse bolj načrtovana, izbira daril pa bolj praktična.
Datum
1. december 2025 06:00
Ko se prižgejo praznične luči, se začne tudi nakupovalna mrzlica, a letošnje raziskave in izjave potrošnikov kažejo, da Slovenci vse bolj razmišljajo, primerjajo in posegajo po bolj osebnih in trajnostnih darilih. Kljub pritiskom, gneči in višjim cenam mnogi draga darila zamenjujejo za lokalne izdelke ali simbolične pozornosti. Okoljske organizacije pa opozarjajo, da decembrska potrošnja močno poveča količino odpadkov in ekološki odtis.
V članku izveste še:
- Kaj o prazničnih nakupih pravijo potrošniki v nakupovalnem središču Europark.
- Zakaj vse več družin podarja izkušnje namesto predmetov.
- Kako višji življenjski stroški vplivajo na nakupovanje v decembru.
- Kaj razkriva statistika o zaupanju potrošnikov in porabi.
- Katere vrste trajnostnih daril priporočajo ekonomisti in okoljevarstveniki.
- Ali bo zakonsko predpisana božičnica povečala nakupno moč gospodinjstev.
- Kako trgovci opisujejo spremembe v nakupnih navadah in rekorde v prodaji.
- Zakaj obrtniki in ustvarjalci izpostavljajo precenjenost spletnih nakupov in podcenjenost ročnega dela.
- Kako Pošta Slovenije obvladuje 30 odstotkov več paketov in 20 odstotkov več pisem v prazničnem času.
- Kaj pravi psihoterapevtka o psihološkem pritisku obdarovanja in kako ga zmanjšati.
V članku izveste še:
- Kaj o prazničnih nakupih pravijo potrošniki v nakupovalnem središču Europark.
- Zakaj vse več družin podarja izkušnje namesto predmetov.
- Kako višji življenjski stroški vplivajo na nakupovanje v decembru.
- Kaj razkriva statistika o zaupanju potrošnikov in porabi.
- Katere vrste trajnostnih daril priporočajo ekonomisti in okoljevarstveniki.
- Ali bo zakonsko predpisana božičnica povečala nakupno moč gospodinjstev.
- Kako trgovci opisujejo spremembe v nakupnih navadah in rekorde v prodaji.
- Zakaj obrtniki in ustvarjalci izpostavljajo precenjenost spletnih nakupov in podcenjenost ročnega dela.
- Kako Pošta Slovenije obvladuje 30 odstotkov več paketov in 20 odstotkov več pisem v prazničnem času.
- Kaj pravi psihoterapevtka o psihološkem pritisku obdarovanja in kako ga zmanjšati.