V Mariboru je začel voziti prvi električni mestni vlakec. Z njim se bodo tako domačini kot turisti lahko na krožno vožnjo po mestu ob Dravi popeljali štiri krat na dan: ob 10., 12., 14. in 16. uri. Takšen zimski vozni red bo aktualen vse do meseca maja, ko nameravajo dodati še vožnjo ob 18. uri, začetno in končno postajališče mestnega vlakca, ki še nima imena, pa je Turistično informacijski center Maribor pri Frančiškanski cerkvi.
Vlakec bo imel na svoji poti, ki je dolga 12 kilometrov, poleg izhodiščne oziroma končne postaje pri TIC-u še dva daljša postanka. 10 minut bo stal pred Najstarejšo trto in 5 minut pred tremi ribniki. Na željo potnikov pa bo imel lahko tudi druge vmesne postanke. Enostavno bodo pritisnili tipko stop, in vlakec bo ustavil na naslednjem predvidenem postajališču. Od tam bodo lahko raziskovanje mesta nadaljevali peš, s kolesom ali z mestnimi avtobusi. V ceno vozovnice za mestni vlakec je namreč všteta tudi vozovnica za mestni promet, ki velja 75 minut od trenutka, ko jo je potnik razvrednotil.
Trenutno, ko vožnje potekajo po promocijski ceni, stane vozovnica za odraslo osebo 7 evrov, 5 evrov za mladostnike med 11. in 18. letom ter 4 evre za otroke od 3 do 10 let. Je pa župan že napovedal podražitev voženj v poletnem času, ko bodo "naslavljali druge uporabnike."
V dobri uri krožna vožnja
Kot je pojasnil mariborski župan Saša Arsenovič, rdeč urbano naravni vlakec nudi dostop do 24 točk, zanimivosti mesta Maribor. Posebej je izpostavil možnost okolju prijaznega potovanja in spoznavanja mesta: "Smo na zelo dobri poti, da bo to naše okolje, zdravo, z manj izpusti in hrupa." Župan je za prihodnje leto napovedal tudi vožnje v smeri proti Kamnici in Malečniku, kot podporo vinogradniškemu okolju z večjo frekvenco ljudi.
Vožnjo z vlakcem je že doživelo 1500 otrok iz mariborskih vrtcev, še enkrat toliko se jih bo z vlakcem še popeljalo. V mesecu decembru bo prvi termin voženj rezerviran za njih. Med vožnjo lahko potniki poslušajo razlago izbranih mestnih znamenitosti prek slušalk in spremljajo animacijo na vgrajenem zaslonu vagona, vsebine pa so posnete v osmih jezikih.
Direktor Marproma Ranko Šmigoc je pojasnil, da ima vlakec, ki je uspešno prestal testiranja, dva sodobno opremljena vagona, ki imata skupno kapaciteto 50 ljudi: "Namenjen je vsem generacijam, tudi invalidnim osebam, saj ima posebej prilagojen sedež za invalide." Krožna vožnja traja predvidoma 75 minut, v tem času pa po besedah Šmigoca "prekrižarimo celoten Maribor".
Elektrifikacija voznega parka
V voznem parku javnega podjetja Marprom imajo trenutno 14 električnih vozil, kar predstavlja dobrih 16 odstotkov. Ta odstotek pa nameravajo z novimi pridobitvami že v prihodnjem letu dvigniti na vsaj 36 odstotkov in s tem narediti velik korak k zastavljenemu cilju, do konca leta 2030 imeti polovico vozne flote električne. Za vlakec je občina odštela sicer nekaj čez 680.000 evrov, 375.000 evrov sredstev je sofinanciral eko-sklad.
Jure Struc meni, da je vlakec prišel ravno ob pravem času, saj se mesto letos ponaša z nazivom Zelena prestolnica Evrope, pred tednom dni pa je mesto prejelo zlati znak za gostoljubje. "Novi vlakec prinaša novo uporabniško izkušnjo za naše turiste pa tudi za domačine." 70 odstotkov turistov se v mesto pripelje z avtomobilom, nato pa se jih 70 odstotkov naprej odpravi peš, je postregel s podatki direktor Zavoda za turizem Maribor. "Vlakec bo vsem, ki bodo imeli trudne noge omogočil, da si jih spočijejo in, kar je najbolj pomembno, dobijo namige, kaj vse v Mariboru še obiskati."
Iskanje imena za vlakec še poteka, za predloge so se obrnili na javnost, vendar Struc razkriva, da so jih prejeli veliko ter da jih čaka težka izbira. Izbrano ime bodo razkrili v prihodnjih tednih.






