Kaj ti je deklica najboljši film, pet vesen tudi za Fantasy

Na Festivalu slovenskega filma v Portorožu so nocoj na zaključni slovesnosti podelili nagrade najboljšim filmom v tekmovalnem programu.

Jara Sofija Ostan in Mina Švajger v filmu Kaj ti je deklica
Jara Sofija Ostan in Mina Švajger v filmu Kaj ti je deklica
Berlinale
Datum 26. oktober 2025 21:20
Čas branja 6 min

Režiserka Urška Djukić je s celovečernim prvencem Kaj ti je deklica v Portorož prišla po zelo uspešni mednarodni kampanji, med katero je film osvojil vrsto nagrad, premiere pa je bil deležen na Berlinalu. Po pričakovanjih je film slavil tudi na Festivalu slovenskega filma. Žirija v sestavi Andrej Gustinčič, Juraj Lerotić in Natalija Majsova je film razglasila za najboljši celovečerec letošnjega festivala, ob tem pa so mu dodelili še štiri vesne, in sicer tiste za najboljšo glavno žensko vlogo (Jara Sofija Ostan), stransko žensko vlogo (Mina Švajger), stransko moško vlogo (Saša Tabaković) in najboljši zvok (Julij Zornik). Film je osvojil tudi ločeno nagrado društva filmskih kritikov FIPRESCI v sestavi Tina Bernik, Vanja Gajić in Darko Štrajn.

Pet vesen je prejel še en prvenec, Fantasy režiserke Kukle, vendar ne v najpomembnejših kategorijah. Celovečerec, ki je svetovno premiero imel na festivalu v Locarnu, je v Portorožu osvojil vesne za najboljšo izvirno glasbo (Relja Ćupić), najboljšo scenografijo (Maja Šavc), kostumografijo (Damir Raković), masko (Tinka Prpar), režiserka pa še vesno za posebne dosežke.

Alina Juhart v vlogi Fantasy in Sarah al Saleh v vlogi Mihrije v Kuklinem filmu Fantasy.

Lep uspeh je dosegel tudi dokumentarni film Gora se ne bo premaknila. Režiserka Petra Seliškar je z njim osvojila vesno za najboljšo režijo, Laureline Delom in Sashko Potter Micevski pa vesno za najboljšo montažo. Film je nagradila tudi posebna žirija Art kino mreže Slovenije v sestavi Blaž Cotman, Armand Meterc in Erik Toth.

Prizor iz filma Gora se ne bo premaknila
Petra Pan Film

Po dve vesni sta osvojila še dva filma. Mednarodno zastavljeni animirani film Zgodbe iz čarobnega vrta je domov odnesel nagrado za najboljši scenarij, pričakovano pa seveda tudi vesno za najboljši animirani film. Ravno tako uspešna je bila še ena mednarodna koprodukcija, Fiume o morte režiserja Igorja Bezinovića. Dokumentarcu je žirija dodelila vesni za najboljšo fotografijo (Gregor Božič) in pa tisto za najboljšo manjšinsko koprodukcijo, ki jo je prejela slovenska producentka Marina Gumzi.

Otvoritveni film letošnjega festivala, novi celovečerec Mihe Hočevarja, se je moral zadovoljiti le z eno vesno, ta je šla glavnemu igralcu Ólafurju Darriju Ólafssonu z Islandije. Po eno vesno so osvojili še Urban Zorko za najboljši dokumentarni film (Mož s slamnikom), Martin Horvat za najboljši kratki film (SMRT – Uvod za začetnike), Melita Sandrin za najboljši študijski film (Arahnofobija) in Damjan Kozole za posebne dosežke (OHO Film). Vesne za najboljši eksperimentalni film (znova) niso podelili. Najboljši film po izboru občinstva je postal Ko pridem ven v režiji Metoda Pevca.

Igralca Olafur Darri Olafsson in Blaž Šef sta na snemanju filma Skriti ljudje poskrbela za obilico dobre volje.
Željko Stevanić/IFP

Objavljamo tudi utemeljitve nagrad. Ob nagradi za najboljši film je žirija zapisala: "Film Kaj ti je deklica je zaradi izrazitega filmskega jezika, ki gradi na premišljenem prepletanju igre, zvoka in kamere, edinstveno estetsko doživetje. Prek vpogleda v eksistencialno kompleksnost najstništva film prepričljivo in skrbno premišljeno razgrne širok spekter večnih tem – od prijateljstva, ljubezni in spolnosti do solidarnosti in izdaje. Empatična perspektiva, na kateri konsistentno gradi film, pri tem razpira prostor za organski soobstoj humorja in resnosti, ljubezni in prezira ter upanja in strahu."

Utemeljitev nagrade za najboljšo režijo se glasi: "Režiserka Petra Seliškar je ustvarila nepozaben dokumentarec o izginjajočem načinu življenja. Njena režija usklajuje osupljive pokrajine z natančno opazovanimi osebnimi podrobnostmi, s čimer ustvarja film, ki je hkrati epski in intimen in ki bi ga lahko označili za enega najlepših filmov o fantih."

O najboljšem scenariju za Zgodbe iz čarobnega gozda - napisali so ga Petr Krajíček, Marek Král, Patrik Pašš, Jerneja Kaja Balog, Maja Križnik, Blandine Jet in avtor literarne predloge Arnošt Goldflam, so zapisali: "Scenarij, ki elegantno obuja otroška upanja in strahove, obravnava tudi izgubo in moč medgeneracijskih družinskih vezi. To počne z lahkotnim pridihom in dojemanjem otroškega pogleda na svet." Utemeljitev nagrade za najboljšo fotografijo se glasi: "Direktor fotografije Gregor Božič sugestivno in brezhibno prepleta svetlobo in senco preteklosti in sedanjosti, dveh obdobij, ki ju ločuje več kot stoletje. Njegova fotografija v sedanjosti obuja občutke preteklih dogodkov in političnih travm."

V utemeljitvi nagrade za Jaro Sofijo Ostan piše: "Nagrada za najboljšo glavno igralko gre Jari Sofiji Ostan za njeno izjemno subtilno upodobitev notranje preobrazbe mlade ženske. Z minimalnim dialogom, ki se opira predvsem na poglede in geste, Jara Sofija Ostan prenaša kompleksno paleto čustev – od ranljivosti in sramu do osvoboditve in samozavedanja. V svoji prvi filmski vlogi z izjemno naravnostjo ujame protislovja in čustveno kompleksnost, ki filmu dajejo globoko človeški in avtentičen značaj. Njena igra, za katero sta značilni izjemna iskrenost in čustvena moč, je nosilni steber filma." O glavni moški vlogi je žirija zapisala: "Nagrado za najboljšo glavno moško vlogo prejme Ólafur Darri Ólafsson za prepričljivo igro, ki dramedijo Skriti ljudje obogati s prikazom kompleksnosti človeške intimnosti. V filmu pretanjeno upodobi moškega, ki je izgubil oporo, pri čemer spretno manevrira med komičnim in tragičnim, hkrati pa ohranja dosleden in natančen igralski slog. Ólafur Darri Ólafsson s svojo nevsiljivo prisotnostjo gradi močno čustveno vez med likom in gledalcem."

Tukaj sta še utemeljitvi nagrad Art kino mreže Slovenije in Društva filmskih publicistov: "Gora se ne bo premaknila je opazovalni dokumentarni film Petre Seliškar, ki s pretanjenim občutkom za ritem in podrobnosti prinaša neolepšan, a poetičen vpogled v pastirsko eksistenco treh mladih bratov v severnomakedonskih gorah, kjer rutina postane obenem sreča in prostor za dvom. Na ozadju navidezne idile se izrisuje globlja pripoved o smislu, bližini in minevanju, ki se izteče v tiho poetično neizogibnost bivanja. Režiserka gledalca na nevsiljiv način vseskozi spodbuja k razmisleku o tem, kdo je dejansko bolj 'odmaknjen' od pojma življenja."

"Vsako individualno osvobajanje od družbenih prisil se dogaja v prepletih prepoznavanja lastnih drugačnosti in zbližanj v obliki prijateljstev. Zapletena razmerja so v svetu Urške Djukić upodobljena v filmsko uravnoteženem prikazu kritične dobe odraščanja v vrtincih telesnega vznemirjenja in vabljivosti transcendence. Zato filmu Kaj ti je deklica podeljujemo kritiško nagrado za najboljši slovenski celovečerni film." 

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Želite dostop do vseh Večerovih digitalnih vsebin?

Naročite se
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
257 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
39%
256 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
102 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
46 glasov
Skupaj glasov: 661