Avtomobilska industrija: Kitajski Xpeng že v Magni

Magna in Xpeng sklenila napovedano partnerstvo za sestavljanje električnih vozil tega kitajskega proizvajalca v Gradcu. Dva modela kmalu na voljo tudi v Sloveniji.

Brian Gu, podpredsednik in predsednik družbe Xpeng: "Partnerstvo z Magno se popolnoma ujema z našo vizijo in strategijo za krepitev naših evropskih zmogljivosti."  
Brian Gu, podpredsednik in predsednik družbe Xpeng: "Partnerstvo z Magno se popolnoma ujema z našo vizijo in strategijo za krepitev naših evropskih zmogljivosti."  
EPA
Datum 15. september 2025 18:12
Čas branja 3 min

Kitajski proizvajalec električnih avtomobilov Xpeng zaganja svojo prvo evropsko proizvodno linijo v tovarni Magna v Gradcu – in se s tem pripravlja na vstop na avstrijski trg, posledično pa tudi na slovenskega. Prve serije vozil za evropski trg naj bi s proizvodnih linij zapeljala kmalu, medtem ko so prvi primerki že zapustili tekoče trakove v Gradcu. Sprva modela električnih SUV-jev G6 in G9 sport, kasneje pa še druge serije, kot je nova električna limuzina P7+. Za Magno je to prvo naročilo kitajskega proizvajalca v Evropi – in strateški mejnik za Xpeng, so za medije potrdili v Magni Steyr.

Z Xpengom je Magna v Gradec pripeljala novega hitro rastočega partnerja. "To partnerstvo poudarja našo zavezanost inovacijam in prilagodljivosti za zadovoljevanje spreminjajočih se potreb avtomobilske industrije." je ob tem povedal Roland Prettner, predsednik podjetja Magna Complete Vehicles."

"Naše partnerstvo z Magno se popolnoma ujema z našo vizijo in strategijo za krepitev naših evropskih zmogljivosti. To je prvi korak k naši rasti v Evropi, kateri smo dolgoročno zavezani," pa pravi Brian Gu, podpredsednik in predsednik podjetja Xpeng. 

Graška Magna bo izdelovala modela električnih SUV-jev G6 in G9 sport, kasneje pa še druge serije, kot je nova električna limuzina P7+.
Profimedia

Proizvodnja v Gradcu temelji na metodi imenovani SKD (semi-knocked-down). To pomeni, da so vozila sprva izdelana na Kitajskem, nato delno razstavljena in poslana v Avstrijo, kjer jih v Magnini tovarni ponovno sestavijo. Na ta način se kitajski proizvajalec električnih avtomobilov izogne uvoznim carinam, saj se kot uvoz ne štejejo celotni avtomobili, temveč zgolj njihovi deli. Evropska unija namreč na kitajska električna vozila zaračunava kar 21,3 odstotka posebne carine, poleg že obstoječih deset odstotkov carine na uvožene avtomobile. Ob čemer je pri SKD proizvodnji uvozna dajatev le 10-odstotna.

Do dogovora je po dolgotrajnih pogajanjih prišlo ob pravem času tudi za Magno Steyr. Pogodbena proizvodnja v Gradcu se je v zadnjem času precej zmanjšala: z dobrih 105.000 vozil leta 2023 so jih lani izdelali le nekaj več kot 70.000. Jaguar I-Pace je že ukinjen, BMW in Toyota pa bosta tovarno zapustila leta 2026. Fiskerjeve ambiciozne načrte je prekrižal stečaj podjetja, Ineos pa je že umaknil pogodbo za električno terensko vozilo Fusilier.

Na avstrijskem Štajerskem bodo proizvajali dva križanca, in sicer G6 in G9 sport. Za prvega je treba v Nemčiji odšteti okrog 46.000 evrov, za drugega z dosegom okoli 570 kilometrov pa od 59.000 evrov. Z začetkom proizvodnje v Gradcu oktobra bo Xpeng svoje modele uradno ponudil tudi v Avstriji. Oba modela bosta na voljo tudi kupcem v Sloveniji, saj bo za bosta za prodajo skrbela podjetje Auto Wallis in portugalski Caetano. 

Na odgovor, ali bo ta posel vplival tudi na morebitno oživitev proizvodnje v tovarni Magne v Slivnici, pa bo treba še počakati. Spomnimo, da prvi lobist Magne Dieter Althaus še čaka na termin pri ministru za finance Klemnu Boštjančiču, neuradno tudi na temo carin.

Ste že naročnik? Prijavite se tukaj.

Preberite celoten članek

Sklenite naročnino na Večerove digitalne pakete.
Naročnino lahko kadarkoli prekinete.
  • Obiščite spletno stran brez oglasov.
  • Podprite kakovostno novinarstvo.
  • Odkrivamo ozadja in razkrivamo zgodbe iz lokalnega in nacionalnega okolja.
  • Dostopajte do vseh vsebin, kjerkoli in kadarkoli.
Izrael bo lahko sodeloval na Evroviziji, Slovenije na Dunaju ne bo. Se strinjate s tako odločitvijo RTV Slovenija?
Da, s tem smo pokazali moralno držo.
39%
257 glasov
Odpovedati bi se morali sodelovanju že pred leti.
39%
256 glasov
Ne, gre za glasbeni izbor in morali bi sodelovati.
15%
102 glasov
Ne vem, me ne zanima.
7%
46 glasov
Skupaj glasov: 661